Wat gaat ge morgen doen?

Gestart door Koter, 15 augustus 2011, 20:44:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micmac

Citaat van: barabas op 27 april 2014, 21:49:53
Ik had vroeger genoeg met 4 - 6 uur, nu op 62 minstens 8 uur!

Ik zal een zwakkeling zijn  :4_9_8: :4_9_8: :4_9_8:

Het is enkel oefening, laat je maar eens wakker maken veertien dagen aan een stuk , dan ben je het gewoon en je kan er achteraf moeilijk vanaf geraken.

Koter

Citaat van: Micmac op 27 april 2014, 21:47:16
Citaat van: Koter op 27 april 2014, 20:54:16
Citaat van: Micmac op 27 april 2014, 20:36:14
Een vriend van mij  zijn geheim is om niet twee uur aan elkaar te slapen, maar iedere vier uur een power-nap van twintig minuten te doen.
Het kost je ongeveer twee weken om in dat nieuwe ritme te komen, maar daarna zou je voor de rest van je leven genoeg hebben aan die twee uur.
Maar dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ik nu kan slapen wanneer ik wil en na twee uur klaar wakker ben.


Micmac, nu kunt ge mij misschien veel wijs maken, maar elke nacht maar 2 uur slapen is onmogelijk. Geen menselijk gestel kan dat aan. Het absolute minimum is 4 uur volgens mijn dokter

Hij zal wel bedoelen dat 22 uur rechtstaand werken niet gaat vanwege het beendergestel.
Maar twee uur slapen tot maximum twee en een half uur doe ik al veertig jaar, en ik ken er veel die hetzelfde voor hebben, mijn dokter zegt dat het vanzelf langer word naarmate de ouderdom en ik ben in blijde verwachting want ik zou echt een paar uur meer willen slapen dan moet ik zoveel niet lezen en heb ik minder stroomverbruik, dus niets dan voordelen met langer slapen.

Het gaat wel degelijk over nachtrust. Raar dat gij veel mensen kent die maar 2 uur slapen, ik ken niemand. Sorry maar daar geloof ik nu echt niets van.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Citaat van: Micmac op 27 april 2014, 21:53:35
Citaat van: barabas op 27 april 2014, 21:49:53
Ik had vroeger genoeg met 4 - 6 uur, nu op 62 minstens 8 uur!

Ik zal een zwakkeling zijn  :4_9_8: :4_9_8: :4_9_8:

Het is enkel oefening, laat je maar eens wakker maken veertien dagen aan een stuk , dan ben je het gewoon en je kan er achteraf moeilijk vanaf geraken.

Niets met oefening te maken, dit is bullshit wat je daar verteld.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Citaat van: Koter op 27 april 2014, 22:02:51
Citaat van: Micmac op 27 april 2014, 21:53:35
Citaat van: barabas op 27 april 2014, 21:49:53
Ik had vroeger genoeg met 4 - 6 uur, nu op 62 minstens 8 uur!

Ik zal een zwakkeling zijn  :4_9_8: :4_9_8: :4_9_8:
Het is enkel oefening, laat je maar eens wakker maken veertien dagen aan een stuk , dan ben je het gewoon en je kan er achteraf moeilijk vanaf gerake

Niets met oefening te maken, dit is bullshit wat je daar verteld.

Gelukkig is er nog een boek over geschreven,
Brein de Baas is een handleiding voor dat uiterst kostbare en intrigerende besturingssysteem, dat we hersenen noemen.
Deze tweeënhalve kilo grijze stof is een mini-heelal met 120 miljard cellen, die via 10 biljoen schakelstations met elkaar in verbinding staan en informatie uitwisselen met een snelheid van 120 meter per seconde.
De mogelijkheden van dit brein zijn praktisch onbegrensd.
Wie zijn brein de baas is, is heer en meester over zichzelf. Immers, je brein is niet alleen verantwoordelijk voor je denken en je geheugen, het is ook de zetel van al je zintuigen en het stuurt je houdings- en bewegingsapparaat aan.
Daarnaast bepaalt en reguleert je brein je stemmingen: gevoelens van extase, geluk, dan wel somberheid of diepe depressie.

Brein de Baas leert je hoe je de volledige regie over je gedrag, je emoties en je denken (weer) in handen krijgt.
Privé en op je werk krijg je steeds meer invloed en daardoor ga je weer bruisen van energie.
Het is niet alleen het inzicht, maar het zijn vooral ook de praktische tips die Brein de Baas een 'must' maken voor iedereen die een beetje om zichzelf geeft.
Wie Brein de Baas heeft gelezen kent de basisprincipes, maar zal ongetwijfeld meer willen weten, meer willen ontdekken.
Brein de Baas is de eerste noodzakelijke stap naar een rijker en gezonder leven tot op hoge leeftijd.

Hersenen zijn een brein met eindeloos veel cellen en schakelmogelijkheden.
Een besturingscentrum dat niet alleen ons denken aanstuurt, maar ook ons voelen, onze zintuigen, ons bewegen, ons hele functioneren.
In dit boek gaat het met name over het denken en onthouden; ook is er een hoofdstuk over emoties.
Hoe leren en onthouden we?
Kunnen we ons geheugen verbeteren?
Een goede voeding, een goede input voor ons brein is van wezenlijk belang voor een goede werking.
Vanaf het begin van ons leven komen allerlei prikkels op ons af.
Je traint je geheugen met name door nieuwsgierigheid, door te ontdekken, te ordenen, patronen te zien, verbanden te leggen, te begrijpen en zin te geven.
De schrijver gaat na wat goed functioneren van het brein belemmert en wat positief werkt.
Wie het boek leest, zal het jammer vinden dat hij de basisprincipes en 'trucs' niet eerder kende.
Geillustreerd met cartoons in zwart-wit.
De auteur is directeur van het Centrum voor Pijn, Stress en Burnout.
Hij was ook ruim twintig jaar hoofd van de pijndevisie van een revalidatiecentrum in Enschede.
Bekend met name door de boeken 'De pijn de baas' (1998)* en 'De angst de baas' (1998)**.<br/><br/>Drs. J.H.A.M. Bekkers


Koter

En wat wil je met dit artikel bewijzen?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac


Koter

Een stukje uit dat artikel

Terwijl het niet mogelijk is om jezelf te trainen om toe te komen met minder slaap, achterhaalden onderzoekers van het Amerikaanse leger wel dat vooraf slapen kan helpen. In het Walter Reed Army Institute of Research moesten proefpersonen gedurende een week een aantal uren voor hun normale bedtijd gaan slapen. Wat bleek? Toen deze personen zich nadien met minder slaap tevreden moesten stellen, bleek dat zij hier niet zo hard onder leden als diegenen die niet op voorhand konden 'voorslapen'.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

proske


Wie wat , hier ook beweert , persoonlijk kom ik met 8 uur slaap amper toe . En als ik zoals Micmac een fles Chivas Regal binnen heb , kan die duur oplopen tot 12 uur .
Heb ooit , aan de dok , na een fles rum soldaat gemaakt te hebben , 36 uur geslapen . Met de wcpot in mijn armen ............

Dit kreeg ik van mijn toenmalige echtgenote  :pan_kloppen:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

jerryke

Citaat van: proske op 28 april 2014, 00:07:36

Wie wat , hier ook beweert , persoonlijk kom ik met 8 uur slaap amper toe . En als ik zoals Micmac een fles Chivas Regal binnen heb , kan die duur oplopen tot 12 uur .
Heb ooit , aan de dok , na een fles rum soldaat gemaakt te hebben , 36 uur geslapen . Met de wcpot in mijn armen ............

Dit kreeg ik van mijn toenmalige echtgenote  :pan_kloppen:


:LOL: :LOL: :crylaugh: :LOL: :LOL: :crylaugh: :LOL:

Flurk

Citaat van: proske op 28 april 2014, 00:07:36

Wie wat , hier ook beweert , persoonlijk kom ik met 8 uur slaap amper toe . En als ik zoals Micmac een fles Chivas Regal binnen heb , kan die duur oplopen tot 12 uur .
Heb ooit , aan de dok , na een fles rum soldaat gemaakt te hebben , 36 uur geslapen . Met de wcpot in mijn armen ............

Dit kreeg ik van mijn toenmalige echtgenote  :pan_kloppen:
Hier zit er ene die dat ook al eens voorgehad heeft............ :dronken: :biggrinumbrella1:

Koter

Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Eens kijken naar het kasteel van sissi en no een paar trawanten.
Ik vraag me vaak af waar dat kasteelbouwgeld vandaan kwam, maar rijk was rijk en arm was arm, ook in de middeleeuwen werd jan met de pet uitgezogen door de kasteelheren of kerkheren want de kerk was ook een graaier eerste klas.

Koter

Morgen maandag, dus travakken.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Mathieu

Mag morgen als het weer gelijk blijft de grasmachine aan gang trekken.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke