Aan den toog....

Gestart door vyske, 3 februari 2009, 16:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

jerryke

ben ik altijd prof  ;D

Koter

Citaat van: jerryke op 21 juli 2012, 22:01:03
ben ik altijd prof  ;D

We hebben het maar over handen en monden en eten.   ;D
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

barabas

Citaat van: Koter op 21 juli 2012, 22:05:14
Citaat van: jerryke op 21 juli 2012, 22:01:03
ben ik altijd prof  ;D

We hebben het maar over handen en monden en eten.   ;D
Onschuldige watjes dus ::)

Koter

Citaat van: barabas op 21 juli 2012, 22:59:24
Citaat van: Koter op 21 juli 2012, 22:05:14
Citaat van: jerryke op 21 juli 2012, 22:01:03
ben ik altijd prof  ;D

We hebben het maar over handen en monden en eten.   ;D
Onschuldige watjes dus ::)

Zoals altijd.  :angel:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....


Mathieu

Wat is dat hier allemaal, wij zijn allemaal heel deugdzaam.... :lachrol: :lachrol:
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Patron geef er aan al die deugdzame mensen iets te drinken, dat verzacht de mogelijke slechte gedachten die kunnen opduiken.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Vrouwelijke hormonen in bier  ???   ???   ???
Weten jullie dat er in bier vrouwelijke hormonen zitten?
Als je tien glazen bier op hebt, begin je allerlei onzin uit te kramen...en je gaat je overal mee bemoeien.. en je kunt dan ook geen auto meer rijden!
  :denken:   Maar een geluk dat ik Whiskey drink  :LOL:  :LOL:  :LOL:

jerryke

Citaat van: Micmac op 23 juli 2012, 00:11:49
Vrouwelijke hormonen in bier  ???   ???   ???
Weten jullie dat er in bier vrouwelijke hormonen zitten?
Als je tien glazen bier op hebt, begin je allerlei onzin uit te kramen...en je gaat je overal mee bemoeien.. en je kunt dan ook geen auto meer rijden!
  :denken:   Maar een geluk dat ik Whiskey drink  :LOL:  :LOL:  :LOL:

wat een geluk dat ik geen bier drink, ik zou er nog hhmm van kunnen worden  ;D ....patron doe mij eene Bailey's op kosten van Mathieu

Micmac

Tournee generale,

Een Antwerpse Husselpot

Aantal personen: 4

Benodigdheden:
· 200 gram hamlappen
· 0,5 tl kruidnagelpoeder
· 75 gram boter
· 4 saucijsjes
· klontje boter
· 2 grote, in ringen gesneden, uien
· 0,5  flesje bier
· 2 volle tl bouillon-poeder
· 750 gram aardappelen
· 0,5 in dunne reepjes gesneden, groene kool
· versgemalen peper

Bereidingswijze:
Snijd de hamlappen in dobbelstenen en bestrooi ze met peper, zout en het kruidnagelpoeder.
Verhit de boter in een braadpan en bak hierin de stukjes vlees rondom bruin. Voeg dan de uiringen toe en bak ze even mee. Giet daarna het bier erbij en voeg het bouillonpoeder toe, sluit de pan en stoof het geheel ca. 20 minuten.
Snijd ondertussen de geschilde aardappelen in kleine stukjes en kook ze in weinig water met wat zout gaar. Giet ze daarna af en stoom ze droog.
Wel de saucijsjes ca. 5 minuten, in water tegen de kook aan, dep ze daarna droog en braad ze met een klontje boter in ca. 10 minuten rondom mooi bruin. Haal ze uit de pan en snijd ze in stukken van ca. 2 cm.
Leg de koolreepjes en de stukken saucijs op het vlees en laat deze 20 minuten meestoven. Leg dan de gekookte aardappelen op de kool en "hussel" alles voorzichtig door elkaar. Breng de husselpot op smaak met versgemalen peper en zout.

Eet smakelijk!

Koter

Citaat van: Micmac op 25 juli 2012, 00:03:05
Tournee generale,

Een Antwerpse Husselpot

Aantal personen: 4

Benodigdheden:
· 200 gram hamlappen
· 0,5 tl kruidnagelpoeder
· 75 gram boter
· 4 saucijsjes
· klontje boter
· 2 grote, in ringen gesneden, uien
· 0,5  flesje bier
· 2 volle tl bouillon-poeder
· 750 gram aardappelen
· 0,5 in dunne reepjes gesneden, groene kool
· versgemalen peper

Bereidingswijze:
Snijd de hamlappen in dobbelstenen en bestrooi ze met peper, zout en het kruidnagelpoeder.
Verhit de boter in een braadpan en bak hierin de stukjes vlees rondom bruin. Voeg dan de uiringen toe en bak ze even mee. Giet daarna het bier erbij en voeg het bouillonpoeder toe, sluit de pan en stoof het geheel ca. 20 minuten.
Snijd ondertussen de geschilde aardappelen in kleine stukjes en kook ze in weinig water met wat zout gaar. Giet ze daarna af en stoom ze droog.
Wel de saucijsjes ca. 5 minuten, in water tegen de kook aan, dep ze daarna droog en braad ze met een klontje boter in ca. 10 minuten rondom mooi bruin. Haal ze uit de pan en snijd ze in stukken van ca. 2 cm.
Leg de koolreepjes en de stukken saucijs op het vlees en laat deze 20 minuten meestoven. Leg dan de gekookte aardappelen op de kool en "hussel" alles voorzichtig door elkaar. Breng de husselpot op smaak met versgemalen peper en zout.

Eet smakelijk!


En wat drink je daar bij Micmac?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Rode wijn of een Abdijbiertje is primma, zelfs het bier in de hutse-pot vervangen door 33cl donkere of blonde Leffe is ook OK.

jerryke

hhhmmm dat recept is opgeslagen, dat is iets voor als het weer wat frisser is  ;D

Koter

Nu lekkere mosselen eten.  :Tasty:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

De beste mosselen vind ik bij "De Proeverij kraanplein 2 Zierikzee", dit is gewoon een superzaak, alleen het beste wordt geserveerd .