Aan den toog....

Gestart door vyske, 3 februari 2009, 16:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

kabar

Mijn vrouw heeft worstenbrood gebakken. Ik ben er verzot op (op die broodjes hé).

jerryke

Citaat van: kabar op  6 augustus 2011, 19:16:43
Mijn vrouw heeft worstenbrood gebakken. Ik ben er verzot op (op die broodjes hé).

ha lekker, vraag het recept eens als je wil  ;D

kabar

Citaat van: jerryke op  6 augustus 2011, 20:29:55
Citaat van: kabar op  6 augustus 2011, 19:16:43
Mijn vrouw heeft worstenbrood gebakken. Ik ben er verzot op (op die broodjes hé).

ha lekker, vraag het recept eens als je wil  ;D
Ik heb het via mail naar je opgestuurd Jerryke.

jerryke

Citaat van: kabar op  6 augustus 2011, 20:44:51
Citaat van: jerryke op  6 augustus 2011, 20:29:55
Citaat van: kabar op  6 augustus 2011, 19:16:43
Mijn vrouw heeft worstenbrood gebakken. Ik ben er verzot op (op die broodjes hé).

ha lekker, vraag het recept eens als je wil  ;D
Ik heb het via mail naar je opgestuurd Jerryke.

ja ik heb het net gelezen.....zeg maar merciekes tegen moeder de vrouw  ;D ....die worden zaterdag klaargemaakt

jerryke

Citaat van: kabar op  6 augustus 2011, 19:16:43
Mijn vrouw heeft worstenbrood gebakken. Ik ben er verzot op (op die broodjes hé).

Kabar je recept is door verschillende leden gevraagd, ik ga het hier plaatsen ....vind je het niet goed zeg het dan, dan verwijder ik het

Worstenbroodjes van Kabar's vrouw

1 pakje diepviesbladerdeeg
1 ui
1 teentje knoflook
200 gr. Gemengd gehakt (half runds-half varkens)
50 gr. Gruyèrekaas
Peper en zout
1 koffielepel mosterd
2 eieren
1 lepel gehakte peterselie

Laat het bladerdeeg ontdooien. Meng het gehakt met de fijngesneden ui, knoflook, peterselie, gemalen kaas, mosterd, 1 ei en kruiden. Rol het deeg uit (+/- 40/30 cm) en snijd met een scherp mes de boorden recht.
Verdeel het deeg in vierkantjes van +/- 12cm/10 cm.
Leg op ieder vierkant een lepel gehakt, besmeer de randen met losgeklopt ei en plooi dicht.
Leg de gevulde deeglapjesop een met water afgespoelde bakblik, bestrijk met ei en bak gedurende 30 minuten in een voorverwarmde oven.
Temperatuur: 200 C° - 225 C°.

Mathieu

Kabar en Jerryke, bedankt. heb het direct aan Mia gegeven.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

kabar

Citaat van: Mathieu op  8 augustus 2011, 02:03:03
Kabar en Jerryke, bedankt. heb het direct aan Mia gegeven.
Ik ben er juist een aan het opeten.

barabas

Citaat van: jerryke op  8 augustus 2011, 01:21:08
Citaat van: kabar op  6 augustus 2011, 19:16:43
Mijn vrouw heeft worstenbrood gebakken. Ik ben er verzot op (op die broodjes hé).

Kabar je recept is door verschillende leden gevraagd, ik ga het hier plaatsen ....vind je het niet goed zeg het dan, dan verwijder ik het

Worstenbroodjes van Kabar's vrouw

1 pakje diepviesbladerdeeg
1 ui
1 teentje knoflook
200 gr. Gemengd gehakt (half runds-half varkens)
50 gr. Gruyèrekaas
Peper en zout
1 koffielepel mosterd
2 eieren
1 lepel gehakte peterselie

Laat het bladerdeeg ontdooien. Meng het gehakt met de fijngesneden ui, knoflook, peterselie, gemalen kaas, mosterd, 1 ei en kruiden. Rol het deeg uit (+/- 40/30 cm) en snijd met een scherp mes de boorden recht.
Verdeel het deeg in vierkantjes van +/- 12cm/10 cm.
Leg op ieder vierkant een lepel gehakt, besmeer de randen met losgeklopt ei en plooi dicht.
Leg de gevulde deeglapjesop een met water afgespoelde bakblik, bestrijk met ei en bak gedurende 30 minuten in een voorverwarmde oven.
Temperatuur: 200 C° - 225 C°.


Voor hoeveel personen is dat?

Ziet er wel goed uit, bedankt Kabar :4_1_201:

jerryke

Citaat van: barabas op  8 augustus 2011, 20:53:21
Citaat van: jerryke op  8 augustus 2011, 01:21:08
Citaat van: kabar op  6 augustus 2011, 19:16:43
Mijn vrouw heeft worstenbrood gebakken. Ik ben er verzot op (op die broodjes hé).

Kabar je recept is door verschillende leden gevraagd, ik ga het hier plaatsen ....vind je het niet goed zeg het dan, dan verwijder ik het

Worstenbroodjes van Kabar's vrouw

1 pakje diepviesbladerdeeg
1 ui
1 teentje knoflook
200 gr. Gemengd gehakt (half runds-half varkens)
50 gr. Gruyèrekaas
Peper en zout
1 koffielepel mosterd
2 eieren
1 lepel gehakte peterselie

Laat het bladerdeeg ontdooien. Meng het gehakt met de fijngesneden ui, knoflook, peterselie, gemalen kaas, mosterd, 1 ei en kruiden. Rol het deeg uit (+/- 40/30 cm) en snijd met een scherp mes de boorden recht.
Verdeel het deeg in vierkantjes van +/- 12cm/10 cm.
Leg op ieder vierkant een lepel gehakt, besmeer de randen met losgeklopt ei en plooi dicht.
Leg de gevulde deeglapjesop een met water afgespoelde bakblik, bestrijk met ei en bak gedurende 30 minuten in een voorverwarmde oven.
Temperatuur: 200 C° - 225 C°.


Voor hoeveel personen is dat?

Ziet er wel goed uit, bedankt Kabar :4_1_201:

ik denk dat je +/- 10 stuks hebt.....ik breng morgen als ik winkelen ga alvast een pakje bladerdeeg mee en daar zitten 10 stuks in .....en als die gebakken zijn bewaart zich dat best een dag of 4...5

Mathieu

Inderdaad in zo een pakje zitten 10 stuks bladerdeeg. En we hebben het geprobeert : maken en laten afkoelen. Terug de diepvries in. Nadien de diepgevrore er terug uithalen, niethelemaal laten ontdooien en terug de microgolf in. Zijn dan nog lekker om op te eten, natuurlijk zijn ze op zen best wanneer ze vers gemaakt zijn.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Bedankt Kabar.

Worstenbroodjes zijn lekker, had nu wel geen Gruyerekaas en heb maar parmesaankaas genomen, Prima.

kabar

En ge kunt ze nog enkele dagen in de ijskast bewaren. Daarna 1 minuut in de microgolf en ze zijn weer overheerlijk.

Micmac

Citaat van: kabar op  9 augustus 2011, 23:09:04
En ge kunt ze nog enkele dagen in de ijskast bewaren. Daarna 1 minuut in de microgolf en ze zijn weer overheerlijk.

Ze zijn al opgegeten, dat is nu eens iets waar ik niet kan vanafblijven.

jerryke

jullie laten mij al watertanden, zou ik wel wachten tot zaterdag om ze te maken  :denken:

Micmac

Ik zou direct beginnen, ze zijn echt goed, doch ik moet nog iets uitzoeken met varkensvet.