Aan den toog....

Gestart door vyske, 3 februari 2009, 16:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

jerryke

Citaat van: kabar op  9 december 2010, 19:28:59
Citaat van: Koter op  9 december 2010, 18:53:58
Citaat van: jerryke op  9 december 2010, 17:27:05
heb net een varkensstaartje , 2 poten, 2 dikke vleesribben en een hammeke meegebracht...volgende week staat hier erwtensoep te pruttelen en zuurkoolstoemp  ;D

Mag ik mijzelf uitnodigen?  ;D

En mij ook?

met alle plezier....jullie zijn welkom  ;D

Micmac

Een grote hoeveelheid soep maken die men deels invriest.
Alle soorten soep,ragout of stoofgerechten en alle andere warme gerechten die bewaard worden, dienen zo snel mogelijk gekoeld te worden.De temperatuur dient binnen 2 uur verlaagd te worden tot 10 gr.C. Daarna zal het in de koelkast snel afkoelen tot 4 gr.C. Dit voorkoelen kan gebeuren door een z.g. geforceerde koeling in een speciale koelkast me ventilatoren.In het huishouden is de beste manier om de pan met inhoud in de afwasbak te plaatsen en deze afwasbak vol te laten lopen met koud water en dit regelmatig te vernieuwen .Regelmatig roeren in de pan wordt aanbevolen, om het gekoelde gedeelte te vermengen met het warmere gedeelte van de inhoud van de pan.
Soep of andere eetwaren bederven sneller als ze langzaam gekoeld worden.


Het afkoelen is au bain marie omgekeerd  :LOL: :LOL:

Micmac

Au bain-marie is het in een waterbad (warm of koud) plaatsen van een pan of kom met gerechten om de temperatuur te doen dalen of te verhogen.
De meest gebruikte toepassing is het verwarmen van voedsel tot tegen het kookpunt. Het water (of de stoom van het water) zorgt ervoor dat het eten niet warmer wordt dan 100°C. Doordat het water in het buitenste waterbad gaat koken, neemt het energie op van de verwarmingsbron, en blijft de temperatuur in het binnenste bad constant en onder de 100°C.
Voorbeelden zijn:
In een koudwaterbad voor het afkoelen van soepen, siropen en andere gerechten.
In een warmwaterbad voor het laten smelten en opwarmen van chocolade en sauzen.
In een heetwaterbad voor het verhitten tijdens het opkloppen van een sabayon zonder dat daarbij het ei schift.

Mathieu

Wat een informatie, Patron geef er ons nog eentje want hier wordt blijkbaar niet meer gedronken.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Toch , seffens vertrekken naar Duitsland, Wein, Bier und Schnaps und meterworst mit reifenkuchen , ik ga me weer overeten en toch kan ik de sfeer er niet missen, lachen zingen en humpen, ich bin zo dol plezier en leute de ganse dag.

Mathieu

Amuseer je en kom veilig aan en terug.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Kerstmarkten achter de rug, nu nog een beetje Jumbo shoppen om wat voorraad op te slaan, nu eens kijken of Jumbo-Stein groter IS dan die van Luyksgestel.
Patron doe ze nog eens vol.

jerryke

Citaat van: Micmac op 13 december 2010, 23:02:29
Kerstmarkten achter de rug, nu nog een beetje Jumbo shoppen om wat voorraad op te slaan, nu eens kijken of Jumbo-Stein groter IS dan die van Luyksgestel.
Patron doe ze nog eens vol.

Maastricht heeft 2 redelijk grote Jumbo's

Mathieu

Real in Aachen ook niet te versmaden.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

Citaat van: Mathieu op 14 december 2010, 13:14:23
Real in Aachen ook niet te versmaden.

kom jij daar ook  ;D .... wij ook  ;D

Micmac

Citaat van: Mathieu op 14 december 2010, 13:14:23
Real in Aachen ook niet te versmaden.

De klanten hebben slechte ervaringen bij Real.
"der real in aachen ist meiner meinung ... ich geh dort nur ungern einkaufen. es ist dort teuer die gleichen produkte kosten wo anders viel weniger zudem wartet man dort sehr lange an der kasse wo man eig. keine lust zu hat denn eh man dort alles gefunden hat ist der halbe tag um und ..."

Mathieu

Is goedkoper dan hier, en ik heb daar nog nooit langer staan aanschuiven dan hier in eigen land in gelijk welk warenhuis waar het er kalm aan toe gaat.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

Citaat van: Micmac op 14 december 2010, 23:12:06
Citaat van: Mathieu op 14 december 2010, 13:14:23
Real in Aachen ook niet te versmaden.

De klanten hebben slechte ervaringen bij Real.
"der real in aachen ist meiner meinung ... ich geh dort nur ungern einkaufen. es ist dort teuer die gleichen produkte kosten wo anders viel weniger zudem wartet man dort sehr lange an der kasse wo man eig. keine lust zu hat denn eh man dort alles gefunden hat ist der halbe tag um und ..."

als je naar daar gaat moet je de prijzen van hier ook kennen en niet alles maar klakkeloos kopen.....maar als je wasprodukten (-4 euro) nodig hebt of dierenvoeding (-0,20 cent per blik) en sterke drank ( 3 à 4 euro per fles) dan steek je toch een aardig centje in je zak.....ook de produkten om te bakken zijn er goedkoper dan hier

Micmac

Ga mijn zetels eens platleggen en shoppen , ik zit volledig door mijn proviant.
Patron ne boswandeling , daar blijft ge groen van. :LOL: :LOL:

Mathieu

Dat wist ik niet, dan ben ik bijna ..... met die koffie allemaal.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.