Aan den toog....

Gestart door vyske, 3 februari 2009, 16:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

Mathieu

Ik doe natuurlijk mee, maar wat bedoel je met die anderen.......
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

kabar

Citaat van: Mathieu op  5 november 2010, 01:15:26
Ik doe natuurlijk mee, maar wat bedoel je met die anderen.......
... ja wie?

Mathieu

Als dan toch niemand geen antwoord geeft : Patron doe ze nog maar eens vol.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

Citaat van: Mathieu op  5 november 2010, 23:13:09
Als dan toch niemand geen antwoord geeft : Patron doe ze nog maar eens vol.

ja voor mij ook een goei kop koffie  :4_1_201:

kabar

Citaat van: jerryke op  6 november 2010, 11:10:03
Citaat van: Mathieu op  5 november 2010, 23:13:09
Als dan toch niemand geen antwoord geeft : Patron doe ze nog maar eens vol.

ja voor mij ook een goei kop koffie  :4_1_201:
Met een beetje rum erin...

Mathieu

 :Koffie2520drinken: :Koffie2520drinken: Voor mij patron met niets speciaals erin, gewoon black en geef de rest ook iets ( wat ze willen)
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Hier is de zwarte koffie al.


Mathieu

Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Heb een fles wijn van 2002 "Feuillatte Palmes D'or Rose" opengedaan, prima wijntje al heb ik het niet zo op die houten kisten.

kabar

Gewoonlijk is de kist meer waard dan de wijn.

Mathieu

Oei en dat is dan een uitspraak van een wijnkenner. Wat moeten we hierbij denken?

ps : heb je het adres gehad?
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: kabar op 10 november 2010, 10:10:01
Gewoonlijk is de kist meer waard dan de wijn.

Afdwingen van prijzen is nu ook veel ingewikkelder dan drie jaar geleden, de prijsinflatie is ondertussen wel enorm.
Volgens de meest recente berekeningen kon een consument in 2007, dus voor het begin van de economische crisis, nog 7 kisten van een tweede label kopen voor de prijs van slechts 1 kist van de 'grand vin' van hetzelfde domein. Eind 2010 is die verhouding, door de almaar klimmende vraag, al gereduceerd tot 4 kisten deuxième vin voor 1 kist grand vin.
Met andere woorden, etikettendrinkers en investeerders vooral uit Azië zijn momenteel bezig ook deze prijsgunstige wijnniche te verknoeien...

kabar

Ik heb een wijnleverancier (Guy Mariën uit Oostham) die mijn goesting kent. Vroeger maakte hij een selectie waaruit ik kon proeven en dan bestelde ik.
Dikwijls genoeg 's zaterdags telefoon gehad "Baraitre, laat liggen waar ge mee bezig zijt en kom wijn proeven". Ik heb de heerlijkste wijnen geproefd uit alle prijscategoriën.
Onze pa zei vroeger: "Onze Charel kent iets van wijn, maar niets van de prijzen".
Guy vertrouw ik blindelings.

Micmac

Citaat van: kabar op 10 november 2010, 20:24:13
Ik heb een wijnleverancier (Guy Mariën uit Oostham) die mijn goesting kent. Vroeger maakte hij een selectie waaruit ik kon proeven en dan bestelde ik.
Dikwijls genoeg 's zaterdags telefoon gehad "Baraitre, laat liggen waar ge mee bezig zijt en kom wijn proeven". Ik heb de heerlijkste wijnen geproefd uit alle prijscategoriën.
Onze pa zei vroeger: "Onze Charel kent iets van wijn, maar niets van de prijzen".
Guy vertrouw ik blindelings.

Ik ken Guy Mariën, als ik iets speciaals dringend nodig heb is het via hem, doch aan de pot van Olen haal ik wijn, maar ik ken deze wijnhandelaar dan ook zeer goed.

http://www.dewijnkelder.be/v2/cms/default.asp?active_page_id=1

Mathieu

Patron voor mij een zwarte koffie en neem zelf ook iets. Voor de rest is er nog geen kat aanwezig, blijkbaar hebben ze allemaal vrees voor de regen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.