Aan den toog....

Gestart door vyske, 3 februari 2009, 16:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Mathieu

En dit hoort er ook bij :

Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac



Mathieu

Aan de toog is elke drink-snelheid toegelaten.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 24 oktober 2010, 11:58:42
Aan de toog is elke drink-snelheid toegelaten.

En je wordt er niet geflitst.

Patron doe ze nog eens vol.

Mathieu

In de walen op diverse plaatsen b ergaf zijn ze van die volumemeters aan het plaatsen. Zo staat er eentje als je van Franchorchamps afkomt, richting Maatricht, effen voor je de afrit moet nemen, op de middenberm.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

25 oktober 2010, 21:51:57 #1911 Laatste wijziging: 25 oktober 2010, 21:56:37 door Micmac
Trajectmeting op E34/E313 te Wommelgem



Voor diegene die soms de E313 richting A'pen nemen:
Op de E313/E34 richting Antwerpen te Wommelgem - ter hoogte van het tankstation Q8 - wordt snelheid via de nieuwste trajectmeting gecontroleerd...
Werkwijze :
- Meetpunt I : 1 camera per rijstrook. Onzichtbaar achter de verkeersborden op de portieken
- Meetpunt II staat 900m verder. Wees op uw hoede! Een verwittigd man of vrouw ...




jerryke

Citaat van: Micmac op 25 oktober 2010, 21:51:57
Trajectmeting op E34/E313 te Wommelgem



Voor diegene die soms de E313 richting A'pen nemen:
Op de E313/E34 richting Antwerpen te Wommelgem - ter hoogte van het tankstation Q8 - wordt snelheid via de nieuwste trajectmeting gecontroleerd...
Werkwijze :
- Meetpunt I : 1 camera per rijstrook. Onzichtbaar achter de verkeersborden op de portieken
- Meetpunt II staat 900m verder. Wees op uw hoede! Een verwittigd man of vrouw ...





effe doorgeven aan vrienden, die komen daar regelmatig voorbij....bedankt Micmac

Micmac

Als je goed kijkt zie je naast het bord een extra gatso-24 fototoestel staan, dus het dient ook nog om gewicht van overladen vrachtwagens te meten met gebruik van een enkele kabel voor het meten van elke as afzonderlijk, dus hebben ze twee vliegen in een klap, en die WALEN maar lachen met de opbrengst.


Mathieu

In de Walen zijn ze die " volumemeters " ook aan het zetten.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

26 oktober 2010, 00:06:43 #1915 Laatste wijziging: 26 oktober 2010, 00:24:43 door Micmac
Citaat van: Mathieu op 25 oktober 2010, 23:56:56
In de Walen zijn ze die " volumemeters " ook aan het zetten.

Op de E-25 aan de tunnel staan die ook.
Meten aan in- en uitgang
"Aan de ingang én de uitgang van de tunnel van Cointe registreert een camera de nummerplaten van alle auto's die de tunnel in rijden.
Vervolgens berekent een computer de tijd die de wagen heeft gedaan over de afstand van 1,6 kilometer, en op basis daarvan ook de gemiddelde snelheid", verduidelijkt commissaris Willy Henry van de wegpolitie Namen, waar de metingen van de nieuwe radars gecentraliseerd worden.



barabas

Citaat van: Micmac op 25 oktober 2010, 23:11:02
Als je goed kijkt zie je naast het bord een extra gatso-24 fototoestel staan, dus het dient ook nog om gewicht van overladen vrachtwagens te meten met gebruik van een enkele kabel voor het meten van elke as afzonderlijk, dus hebben ze twee vliegen in een klap, en die WALEN maar lachen met de opbrengst.



Inderdaad bedankt want vanaf daar heb je vier rijstroken en duw ik steeds mijn gaspedaal in.

Verlenden week 2 boetes:

1 van 50 €, 63 gecorrigeerd naar 55km/uur

2 100€ 148 gecorrigeerd naar 133km/uur

Micmac

Nog zo'n idee van een motor-rijder en hij heeft nog gelijk ook.

Het zijn niet de 100pk's onder het zadel waar je bang voor hoeft te zijn, het is voor de ezel die er bovenop zit!

Micmac

Vanaf volgend jaar wil de Vlaamse overheid ook meten hoe snel auto's rijden tussen twee flitspalen.
Er komt een proefproject met de digitale flitspalen op het viaduct van de E17 in Gentbrugge.

Het is de bedoeling na te gaan hoe lang een auto erover doet van de ene flitspaal tot de andere.
Op die manier kan ook worden berekend hoe snel een auto rijdt.
In dergelijke gevallen heeft het niet langer zin om net voor de plaats van een flitspaal nog snel op het rempedaal te gaan staan.
Het systeem bestaat al in Nederland.
Daar zijn op die manier aanzienlijk meer hardrijders betrapt.
Als je een GPS hebt met harde schijf of een sd-kaart kan je deze plaatsen op voorhand ingeven.