Aan den toog....

Gestart door vyske, 3 februari 2009, 16:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

jerryke

die padjes zijn voor in de namiddag of s'avonds, maar s'morgens wordt er hier ook eene pot gemaakt (voor mij alleen en voor de man 1 tas thee  ;D )

Micmac

Goedeavond,

Nu heb ik weer wat bijgeleerd, hier word er hoofdzakelijk thee (Gensing) en soms Black Arabian Koffie als er gasten zijn, maar nooit pads alleen maar vers gemalen koffiebonen waar het hele huis dan naar ruikt.

Mathieu

Hier elke dag voor mij een pot van 2 liter thee ( meestal Duitse) met daarin een borrel zelf gemaakte drank. Deze bestaat uit een soort bessensiroop en 50/50 aangelegd met slicovics( 84 gr mee gebracht uit Slovenie)
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 17 juli 2010, 22:00:30
Hier elke dag voor mij een pot van 2 liter thee ( meestal Duitse) met daarin een borrel zelf gemaakte drank. Deze bestaat uit een soort bessensiroop en 50/50 aangelegd met slicovics( 84 gr mee gebracht uit Slovenie)

Goedeavond,

Da zal da pruimenjeneverke wel zijn zeker , slivovic, maar die kan je hier ook krijgen per liter  :schol:

Mathieu

Niks van Micmac, de enige en echte zuivere Slivovitsj, 84 graden en puur. Zal je hier ook wel krijgen, twijfel ik niet aan, maar dan zouden we de prijzen eens kunnen vergelijken. Er zouden dan nog al oogjes opengaan , daar ben ik zeker van.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Begrijp het dus niet verkeerd, die samenstelling maken wij hier zelf thuis en de slivo brengen we puur mee. En dat bessensiroop wordt daar speciaal gemaakt om gemeng te worden met die pure alcohol. Met dat drankje ( 50/50 wel) heb ik mij voorbij winter kunnen houden zonder een valling of bijna longontsteking zoals al verschillende jaren. ( één borrel iedere avond voor het slapen gaan)
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 18 juli 2010, 12:28:22
Begrijp het dus niet verkeerd, die samenstelling maken wij hier zelf thuis en de slivo brengen we puur mee. En dat bessensiroop wordt daar speciaal gemaakt om gemeng te worden met die pure alcohol. Met dat drankje ( 50/50 wel) heb ik mij voorbij winter kunnen houden zonder een valling of bijna longontsteking zoals al verschillende jaren. ( één borrel iedere avond voor het slapen gaan)

Hier blijven we meestal met jagermeister en of whiskey.

Mathieu

Morgen allemaal, patron een general en voor mij een grote mok zwarte koffie.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

kabar

Ik moet seffes naar controle bij de arts en bloed laten trekken. Ik heb schrik voor mijn cholesterol, want ik heb veel gezondigd.

jerryke

Citaat van: kabar op 19 juli 2010, 20:14:28
Ik moet seffes naar controle bij de arts en bloed laten trekken. Ik heb schrik voor mijn cholesterol, want ik heb veel gezondigd.

oeioei....maar moet je niet s'morgens laten bloed trekken

Micmac

Citaat van: kabar op 19 juli 2010, 20:14:28
Ik moet seffes naar controle bij de arts en bloed laten trekken. Ik heb schrik voor mijn cholesterol, want ik heb veel gezondigd.

Ik ben in geen jaren nog bij zo'n mensenmekanieker geweest.

Mathieu

Citaat van: jerryke op 19 juli 2010, 22:26:50
Citaat van: kabar op 19 juli 2010, 20:14:28
Ik moet seffes naar controle bij de arts en bloed laten trekken. Ik heb schrik voor mijn cholesterol, want ik heb veel gezondigd.

oeioei....maar moet je niet s'morgens laten bloed trekken


Hier tweemaal per jaar en dan 's morgens en nuchter zijnde.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: Micmac op 20 juli 2010, 00:15:42
Citaat van: kabar op 19 juli 2010, 20:14:28
Ik moet seffes naar controle bij de arts en bloed laten trekken. Ik heb schrik voor mijn cholesterol, want ik heb veel gezondigd.

Ik ben in geen jaren nog bij zo'n mensenmekanieker geweest.


Micmac, geen zin omdat je weet dat het veel te hoog is of wat??????
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

Citaat van: Mathieu op 20 juli 2010, 00:55:07
Citaat van: jerryke op 19 juli 2010, 22:26:50
Citaat van: kabar op 19 juli 2010, 20:14:28
Ik moet seffes naar controle bij de arts en bloed laten trekken. Ik heb schrik voor mijn cholesterol, want ik heb veel gezondigd.

oeioei....maar moet je niet s'morgens laten bloed trekken


Hier tweemaal per jaar en dan 's morgens en nuchter zijnde.
ik éénmaal per jaar en ook s'morgens

kabar

Tweemaal per jaar maar gewoonlijk 's avonds.