Aan den toog....

Gestart door vyske, 3 februari 2009, 16:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Mathieu

Goede namiddag allemaal, wat is het hier rustig. patron geef mij maar een grote kom van je zelf gemaakte tomatensoep, of welke het ook moge weze.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

kabar

Hier is het inderdaad zelfgemaakte tomatensoep.
Trouwens: ik kan geen dag zonder soep.

Mathieu

Iedere dag hier zlef gemaakte soep, met de rest van het middageten. Maar ook met zwart brood alleen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Good Evening, self-made is meestal veel werk aan, doch in Breda bij Vroom & Dreesman was de soep ook heerlijk al bleef de lepel rechtop staan, die dikke boerensoep is eigenlijk een hele maaltijd en ook nog lekker, wij zouden voor de ingredienten al het dubbele uitgeven.

speed

Wel ik moet ook alle dagen mijn soep hebben en dikwijls met gebakken korstjes in die ik maak van beetje oud brood,zo zit er altijd een doos in diepvries.

Micmac

Citaat van: speed op 17 februari 2010, 21:47:09
Wel ik moet ook alle dagen mijn soep hebben en dikwijls met gebakken korstjes in die ik maak van beetje oud brood,zo zit er altijd een doos in diepvries.

Bak rustig vers brood, maae steek het nooit in de diepvries, verse kwaliteit primeert altijd.

Mathieu

Citaat van: Micmac op 17 februari 2010, 21:20:52
Good Evening, self-made is meestal veel werk aan, doch in Breda bij Vroom & Dreesman was de soep ook heerlijk al bleef de lepel rechtop staan, die dikke boerensoep is eigenlijk een hele maaltijd en ook nog lekker, wij zouden voor de ingredienten al het dubbele uitgeven.


Dat kan nooit, inmaken in de zomer uit eigen hof, of uit de hof van de nonkel. In de winter vind je dat dan heerlijk terug en je wat waar het vandaan komt. En het smaakt ook nog zo heerlijk als vers.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 18 februari 2010, 01:06:54
Citaat van: Micmac op 17 februari 2010, 21:20:52
Good Evening, self-made is meestal veel werk aan, doch in Breda bij Vroom & Dreesman was de soep ook heerlijk al bleef de lepel rechtop staan, die dikke boerensoep is eigenlijk een hele maaltijd en ook nog lekker, wij zouden voor de ingredienten al het dubbele uitgeven.


Dat kan nooit, inmaken in de zomer uit eigen hof, of uit de hof van de nonkel. In de winter vind je dat dan heerlijk terug en je wat waar het vandaan komt. En het smaakt ook nog zo heerlijk als vers.

Als je eens bij V & D in Nederland komt moet je de erwtensoep eens proeven, je gaat versteld staan.

kabar

Ik heb een broebelbad gekocht voor ongeveer 1 €: een blik erwtensoep!

jerryke

Citaat van: kabar op 18 februari 2010, 21:04:02
Ik heb een broebelbad gekocht voor ongeveer 1 €: een blik erwtensoep!

:lachrol: :lachrol: :lachrol:

Micmac

Citaat van: kabar op 18 februari 2010, 21:04:02
Ik heb een broebelbad gekocht voor ongeveer 1 €: een blik erwtensoep!

Kabar, je kan je die soep niet voorstellen, verschillende vleessoorten zitten erin, maar ze is zo dik dat de lepel rechtop blijft staan, en de hoeveelheid zal rond de liter zijn of iets meer.

kabar

Citaat van: Micmac op 18 februari 2010, 21:34:59
Citaat van: kabar op 18 februari 2010, 21:04:02
Ik heb een broebelbad gekocht voor ongeveer 1 €: een blik erwtensoep!

Kabar, je kan je die soep niet voorstellen, verschillende vleessoorten zitten erin, maar ze is zo dik dat de lepel rechtop blijft staan, en de hoeveelheid zal rond de liter zijn of iets meer.

Breng eens een kom mee hé, ik zal ze wel oplepelen.

Mathieu

Hier zouden we beter een etcafe van maken. Hier wordt meer gegeten dan gedronken.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

Citaat van: Mathieu op 19 februari 2010, 01:20:31
Hier zouden we beter een etcafe van maken. Hier wordt meer gegeten dan gedronken.


maar dan mag er niet meer gerookt worden

kabar

Ik heb op 31.12.1989 mijn laatste sigaret opgestoken.