Aan den toog....

Gestart door vyske, 3 februari 2009, 16:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Micmac

Citaat van: Mathieu op  8 januari 2010, 01:30:14
Als ik er dan toch zoveel heb dan heb ik er ook geen probleem mee om met zo een voertuig te rijden en dan ook zulke boetes te betalen.

Goedeavond en een wit weekend hier aan den toog.
Maar de remafstand is maar zeven meter tegen honderd, omdat je de auto kunt dwarszetten en die rechters oordelen maar , hun beroep is hun hobby, en ze hebben allemaal lege hersencellen vol met zemelen, zulke rechters noem ik totaal geschift.

Marc Spandel

Citaat van: Micmac op  8 januari 2010, 18:53:24
Goedeavond en een wit weekend hier aan den toog.
Maar de remafstand is maar zeven meter tegen honderd, omdat je de auto kunt dwarszetten en die rechters oordelen maar , hun beroep is hun hobby, en ze hebben allemaal lege hersencellen vol met zemelen, zulke rechters noem ik totaal geschift.

Als ze hier dan ook nog spreken van boetes (100 euro directe inning) voor het rijden met aangedampte ruiten, en als je niet weet of een klein dampplekje al voldoende is voor zo een boete, en als je beseft dat we koud weer, sneeuw, regen, zweterige chauffeurs, zatte meerijders enz. kunnen hebben... dan vrees ik dat als de overheid of hun gezanten goesting hebben om een feestje te bouwen, ons portemonneetje vlug een stuk platter kan worden!.

Allemaal in één zin.  ;D
Vrije meningsuiting is een mensenrecht !
http://www.spandel.net

Micmac

Ik beklaag die klein autoke's zonder airco, krijg die ruiten maar proper voor ge vertrekt , min tien graden vensters kuisen, nie te doen.

janmettepet

In Vlaanderen zijn ze (de overheid) heel fier dat er bijna 2000 flitspalen staan welke ze regelmatig in werking stellen. In Wallonië staan er 16 maar in de meesten heeft nog nooit een filmpke gezeten. En dan zeggen dat we één land zijn. :Doh3:

Micmac

Citaat van: janmettepet op  8 januari 2010, 23:59:11
In Vlaanderen zijn ze (de overheid) heel fier dat er bijna 2000 flitspalen staan welke ze regelmatig in werking stellen. In Wallonië staan er 16 maar in de meesten heeft nog nooit een filmpke gezeten. En dan zeggen dat we één land zijn. :Doh3:

60% van die opbrengsten gaan naar Walonië, laat die Vlamingen maar hard rijden.

Koter

Ik ben ook terug aangeland. Lang gedacht dat ik niet thuis zou geraken. In Spanje en Frankrijk is het nog erger dan hier.
Voor mij een straffe koffie.  :Koffie2520drinken:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Goedenamiddag, heb de hele dag al door de sneeuw gereden, shoppen links en rechts, bier en whiskey plus Jagermeister bijvullen , nu ben ik de coiffeur nog vergeten, maar zo is het leven nu eenmaal , druk, druk en nog eens druk en dan komt er nog sneeuwruimen bij.

Flurk

Citaat van: janmettepet op  8 januari 2010, 23:59:11
In Vlaanderen zijn ze (de overheid) heel fier dat er bijna 2000 flitspalen staan welke ze regelmatig in werking stellen. In Wallonië staan er 16 maar in de meesten heeft nog nooit een filmpke gezeten. En dan zeggen dat we één land zijn. :Doh3:
Der is zelfs ne Waalse minister die verboden heeft om ze in werking te stellen omdat er nog geen personeel aangeworven is om ze te controleren.  Ze gaan vergaderen over de mogelijkheid om een aanwervingsprocedure op te stellen maar ze weten nog niet aan welke criteria de candidaten zullen moeten voldoen.

Micmac

Citaat van: Flurk op  9 januari 2010, 19:39:20
Citaat van: janmettepet op  8 januari 2010, 23:59:11
In Vlaanderen zijn ze (de overheid) heel fier dat er bijna 2000 flitspalen staan welke ze regelmatig in werking stellen. In Wallonië staan er 16 maar in de meesten heeft nog nooit een filmpke gezeten. En dan zeggen dat we één land zijn. :Doh3:
Der is zelfs ne Waalse minister die verboden heeft om ze in werking te stellen omdat er nog geen personeel aangeworven is om ze te controleren.  Ze gaan vergaderen over de mogelijkheid om een aanwervingsprocedure op te stellen maar ze weten nog niet aan welke criteria de candidaten zullen moeten voldoen.

Dan moet ik mijn kandidatuur eens indienen bij die Walen.
Als ik 40% van de boete's krijg heb ik meer dan de Koning per jaar :zon:

Koter

Citaat van: Micmac op  9 januari 2010, 22:58:23
Citaat van: Flurk op  9 januari 2010, 19:39:20
Citaat van: janmettepet op  8 januari 2010, 23:59:11
In Vlaanderen zijn ze (de overheid) heel fier dat er bijna 2000 flitspalen staan welke ze regelmatig in werking stellen. In Wallonië staan er 16 maar in de meesten heeft nog nooit een filmpke gezeten. En dan zeggen dat we één land zijn. :Doh3:
Der is zelfs ne Waalse minister die verboden heeft om ze in werking te stellen omdat er nog geen personeel aangeworven is om ze te controleren.  Ze gaan vergaderen over de mogelijkheid om een aanwervingsprocedure op te stellen maar ze weten nog niet aan welke criteria de candidaten zullen moeten voldoen.

Dan moet ik mijn kandidatuur eens indienen bij die Walen.
Als ik 40% van de boete's krijg heb ik meer dan de Koning per jaar :zon:

En ge krijgt uw geld nu nog niet op.  :10_1_20:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Mathieu

Citaat van: Micmac op  8 januari 2010, 22:13:47
Ik beklaag die klein autoke's zonder airco, krijg die ruiten maar proper voor ge vertrekt , min tien graden vensters kuisen, nie te doen.



Micmac kan niet volgens jou, hoe hebben onze ouders dat dan gedaan. Die reden allemaal met kleine wagens en toen bestond er zelfs nog geen airco. En toen waren de winsters nog veel strenger als heden ten dagen. Ik kan mij nog heel goed herrineren dat er van 01.11. tot en met maart jaar nadien dikke pakken sneeuw lagen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 10 januari 2010, 00:07:24
Citaat van: Micmac op  8 januari 2010, 22:13:47
Ik beklaag die klein autoke's zonder airco, krijg die ruiten maar proper voor ge vertrekt , min tien graden vensters kuisen, nie te doen.



Micmac kan niet volgens jou, hoe hebben onze ouders dat dan gedaan. Die reden allemaal met kleine wagens en toen bestond er zelfs nog geen airco. En toen waren de winsters nog veel strenger als heden ten dagen. Ik kan mij nog heel goed herrineren dat er van 01.11. tot en met maart jaar nadien dikke pakken sneeuw lagen.

Goedeavond,
Ik reed vroeger ook zonder airco , maar die amerikaanse wagens waren voorzien van "Wabco" een soort nachtverwarming en dan was het 24 tot 30 graden als je instapte, daar kan een airco niet aan tippen.

Mathieu

Goed dat waren die grote bakken, maar onze ouders zijn begonnen met een heel kleine wagen a la modele Trabant en daar zat zeker geen airco in en toch konden ze daar dag en nacht mee rijden en hielden ze hun ruiten zuiver.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 10 januari 2010, 22:40:16
Goed dat waren die grote bakken, maar onze ouders zijn begonnen met een heel kleine wagen a la modele Trabant en daar zat zeker geen airco in en toch konden ze daar dag en nacht mee rijden en hielden ze hun ruiten zuiver.

Maar de meeste van die wagens hadden een klein openzetbare ruit in de zijruit gebouwd wat een zeer goede verluchting was, heb er zelf ook nog twee dergelijke gehad , een Fiat 1800 en een Lada, deze laaste was het werkpaard met bijna altijd een remork aan zijn gat die meestal nog overladen was .

Mathieu

Dat is juist en die tochtraampjes hadden ze er gerust op kunnen laten staan. Was wreed makkelijk zeker als er rokers in de wagen zaten.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.