Aan den toog....

Gestart door vyske, 3 februari 2009, 16:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

kabar

Een kraantje dat diende om water naar buiten te laten stromen lekte (de gang stond min of meer onder water). Ik dacht dat het met de vries te maken had. Ze zijn het juist komen repareren. Ik heb zoiets verstaan als barrage kapot. Nieuw kraantje gezet. Kostprijs: 10€. We kunnen weeral verder.

Mathieu

Nu al iets kapot gevroren is toch beetje vlug. heb in de garage nog altijd niet het water afgelaten, maar het mag dan wel niet overdreven veel harder gaan vriezen. Van de bazin moet ik het vandaag doen, dus misschien wel.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

kabar

Citaat van: Mathieu op 16 december 2009, 15:09:57
Nu al iets kapot gevroren is toch beetje vlug. heb in de garage nog altijd niet het water afgelaten, maar het mag dan wel niet overdreven veel harder gaan vriezen. Van de bazin moet ik het vandaag doen, dus misschien wel.

Het had meer met sleet te maken (kraantje staat er al 20 jaar) dan met de vries.

speed

Moet bourage zijn :denken: en is het frans van dichting. :4_1_72:

Mathieu

jaja Speed je hebt gelijk, maar hier zeggen ze daar ook een barrage tegen. En het makkelijke is dat elkeen weet wat er bedoeld wordt.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Ik heb ergens gelezen van Kabar dat hij zes weken in de plaaster gelegen heeft met meniscus. Nu komen ze ook uit het ziekenhuis na één dag met het hele been ingewikkeld en mogen ze er niet op steunen. Maar dat dient thuis te gebeuren. Onze jongste is er voor de zoveelste keer aan geopereerd voor twee maanden en na twee dagen was alles weg en liep hij rond met één kruk. Bij hem hebben ze voor de derde keer geopereerd aan dezelfde kant en telkens werd er maar het hoogst nodige uitgehaald. Dat was vroeger ook heel anders, één operatie en alles eruit.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

kabar

Bij mij was dat in 1968. Is op school in de turnles gebeurd en daar lieten ze mij nog tevoet naar huis gaan! Gelukkiglijk is er op de hoek van de straat een leraar gestopt en die heeft me met de auto naar huis gedaan. 's  Avonds is de turnleraar me thuis komen bezoeken.

kabar

Mijn schoonmoeder is vanmorgen om 6 uur binnengegaan. Daarjuist belde ze dat we ze mochten komen halen. Alleen: ze mag de eerste 24 uur niets doen. Dat wil zeggen dat mijn vrouw weeral kan gaan om haar huishouden te doen en blijven slapen.
Voor mijn eten kan ik zelf zorgen.
En zo is er elke week iets anders. We hebben geen privéleven meer!

Mathieu

En zolang je eega daar geen stop op zet, zal je je moeten aanpassen. Maak dat hier regelmatig nog mee.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

kabar

Citaat van: Mathieu op 17 december 2009, 19:29:48
En zolang je eega daar geen stop op zet, zal je je moeten aanpassen. Maak dat hier regelmatig nog mee.

Wanneer ik daar tegen mijn vrouw iets van zeg, begint ze op te spelen. Dus zwijg ik maar.

Mathieu

Dat klinkt heel bekend in de oren, hier zijn het geen ouders of schoonouders meer want die zijn allen overleden. Maar hier zijn het de zussen van mijn schoonmoeder. Er zijn er nog enkele en die van ons denkt dat ze als oudst dat moet doen. Ik laat ze maar, alleen heb ik haar terloops eens gezegd wat km's dat kost op jaarbasis. Want hier wonen ze zeker niet kort bij mekaar.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

kabar

Nu is het al zover dat mijn vrouw de dagelijkse boodschappen van haar moeder doet want "ons ma kan zo ver niet meer gaan". Maar 's woensdags zit die wel op de markt in de café te lamméren, dat kan ze wel en dat is veel verder dan de winkel.

stevens-willy

Kabar, niet zeuren ven, je kunt nooit terug doen wat je ouders voor U gedaan HEBBEN.

Willy

Mathieu

Dat is inderdaad een waarheid gelijk een klok Willy.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

janmettepet

Citaat van: stevens-willy op 17 december 2009, 23:05:29
Kabar, niet zeuren ven, je kunt nooit terug doen wat je ouders voor U gedaan HEBBEN.

Willy

Dat klopt want ik heb vandaag op TV gezien van een ouderkoppel dat hun peuter met 50 naalden had bedeeld over heel zijn lichaam, ze zaten zelfs tot in zijn longen. Dis was als duiveluitdrijving gebeurd. Dat ken je natuurlijk nooit meer teruggeven. :oi: