Aan den toog....

Gestart door vyske, 3 februari 2009, 16:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Mathieu

En dat duurt zelfs zo lang niet : dat ze een garantie geven dat er grote afstand kan gereden worden met electriciteit en tevens de garantie dat het geen dag duurt om alles op te laden . Uiteraard moeten ze ook de nodige oplaadpunten kunnen naar voor brengen want anders heeft het geheel geen zin.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

En uiteraard stelt men zich de volgende vraag ( gebruik mijn eigen dan als voorbeeld) Ik doe op 11 maanden ongeveer 20.000 km en dat is ongeveer 1820 km per maand. Wat soort brandstof dien ik dan te nemen tegen dat mijn volgende wagen te voorschijn komt? Dat moet dan wel een degelijk voertuig zijn ( liefst van al een jeep terug)want ik moet rekening houden met mijn lengte ( dus de hoogte binnen in de wagen) en mijn madame wil een snuit voor haar. Wat zal het dan worden hybride(hebben ze daar niet in) benzine ( rij ik de broek van mijn gat) diesel of lpg........
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Maar nu ze hier de benzine en diesel aan dezelfde prijs willen zetten bestaat er nog een andere mogelijkheid : een diesel nemen en daar een brandstoftank in laten zetten van méér dan het dubbele dat ze nu hebben. ( dacht aan 150 à 250 liter) Dus moet ik per 6-7 weken gaan tanken. Wanneer we er ons dan op instellen onze aankopen per 6-7 weken te  gaan doen in Luxemburg en daar dan de bak steeds vol te doen, zou er nog winst kunnen gemaakt worden.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

proske

Citaat van: Mathieu op  1 december 2015, 20:33:25
Maar nu ze hier de benzine en diesel aan dezelfde prijs willen zetten bestaat er nog een andere mogelijkheid : een diesel nemen en daar een brandstoftank in laten zetten van méér dan het dubbele dat ze nu hebben. ( dacht aan 150 à 250 liter) Dus moet ik per 6-7 weken gaan tanken. Wanneer we er ons dan op instellen onze aankopen per 6-7 weken te  gaan doen in Luxemburg en daar dan de bak steeds vol te doen, zou er nog winst kunnen gemaakt worden.
En voor hoelang nog ? Want als europaverhofstadt één pot nat wordt , zijn de prijzen overal gelijk ....Of ge moet naar Turkije ...die kopen van IS .....véél goedkoper . Krijg je nog een gordel bij , met of zonder . :denken:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Koter

Citaat van: proske op  1 december 2015, 21:10:58
Citaat van: Mathieu op  1 december 2015, 20:33:25
Maar nu ze hier de benzine en diesel aan dezelfde prijs willen zetten bestaat er nog een andere mogelijkheid : een diesel nemen en daar een brandstoftank in laten zetten van méér dan het dubbele dat ze nu hebben. ( dacht aan 150 à 250 liter) Dus moet ik per 6-7 weken gaan tanken. Wanneer we er ons dan op instellen onze aankopen per 6-7 weken te  gaan doen in Luxemburg en daar dan de bak steeds vol te doen, zou er nog winst kunnen gemaakt worden.
En voor hoelang nog ? Want als europaverhofstadt één pot nat wordt , zijn de prijzen overal gelijk ....Of ge moet naar Turkije ...die kopen van IS .....véél goedkoper . Krijg je nog een gordel bij , met of zonder . :denken:

En als souvenir krijg je daar ook nog een stukje van een Russisch vliegtuig bij uw tankbeurt.  ;D
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Citaat van: Flurk op  1 december 2015, 18:27:54
Citaat van: Micmac op  1 december 2015, 13:24:58
Volgens mij gaat het alleen om de olievoorraad, die is degelijk zwaar aan het slinken, maar rijden op zeewater willen ze ook niet.
Zou ik nier direkt durven beweren MicMac
Kazachstan                                                          39,8 miljard vaten
Libië                                                                   48,014 miljard vaten
Rusland                                                              116 miljard vaten.
Verenigde Arabische Emiraten                                97,8 miljard vaten.
Koeweit                                                              111,5 miljard vaten
Irak                                                                   147 miljard vaten
Iran                                                                  154,580 miljard vaten
Canada                                                             175,200 miljard vaten.
Venezuela                                                         297,571 miljard vaten
Saoedi-Arabië                                                   460,017 miljard vaten

Ze zullen er nog condomen moeten van maken om het op te krijgen  want binnen 20jaar rijdt 80% op electriciteit.



USA 200 Miljard vaten en nog een onontgonnen olieveld in Alaska ,

Flurk

Citaat van: Mathieu op  1 december 2015, 20:23:15
En dat duurt zelfs zo lang niet : dat ze een garantie geven dat er grote afstand kan gereden worden met electriciteit en tevens de garantie dat het geen dag duurt om alles op te laden . Uiteraard moeten ze ook de nodige oplaadpunten kunnen naar voor brengen want anders heeft het geheel geen zin.
Een Tesla heeft met 120 km/u een actieradius van 400 km. en aan de supercharger is hij op een halfuur terug geladen.

Koter

Citaat van: Flurk op  2 december 2015, 02:06:43
Citaat van: Mathieu op  1 december 2015, 20:23:15
En dat duurt zelfs zo lang niet : dat ze een garantie geven dat er grote afstand kan gereden worden met electriciteit en tevens de garantie dat het geen dag duurt om alles op te laden . Uiteraard moeten ze ook de nodige oplaadpunten kunnen naar voor brengen want anders heeft het geheel geen zin.
Een Tesla heeft met 120 km/u een actieradius van 400 km. en aan de supercharger is hij op een halfuur terug geladen.

Maar de prijzen!!!

http://www.vroom.be/nl/prijs-nieuwe-auto/tesla
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

barabas

Citaat van: Koter op  2 december 2015, 10:40:25
Citaat van: Flurk op  2 december 2015, 02:06:43
Citaat van: Mathieu op  1 december 2015, 20:23:15
En dat duurt zelfs zo lang niet : dat ze een garantie geven dat er grote afstand kan gereden worden met electriciteit en tevens de garantie dat het geen dag duurt om alles op te laden . Uiteraard moeten ze ook de nodige oplaadpunten kunnen naar voor brengen want anders heeft het geheel geen zin.
Een Tesla heeft met 120 km/u een actieradius van 400 km. en aan de supercharger is hij op een halfuur terug geladen.

Maar de prijzen!!!

http://www.vroom.be/nl/prijs-nieuwe-auto/tesla

Inderdaad, 80.000 ben je zeker kwijt.

En nooit vergeten; stroom maken is ook niet "groen" ook niet met "groene stroom".

Micmac

En die batterijen zijn ook niet groen zelfs verre van.

En die prijzen zijn basisprijzen, want een aangeklede 4x4 met 770 pk en boosterknop kost al gouw 150000€.

barabas

Tesla is altijd 4x4 dacht ik, één motor per wiel!

Ik hou het op mijn benzine Quattro.

Micmac

Citaat van: barabas op  2 december 2015, 15:50:28
Tesla is altijd 4x4 dacht ik, één motor per wiel!

Ik hou het op mijn benzine Quattro.

Dat is nog maar pas op de kleine motor met 334 pk.
De Model S van Tesla kreeg onlangs een versie met vierwielaandrijving en twee elektromotoren: de D.
Met 700 pk is deze 'raket' helemaal niet rationeel meer.
Tesla keert terug met zijn voeten op de grond en presenteert deze S 70D, nog altijd met twee motoren en vierwielaandrijving, maar met een lagere prijs en mindere prestaties.
Maar geen paniek, want de prestaties zijn nog altijd op de afspraak.
Met 334 pk bereikt de Amerikaanse berline 100 km/u in iets meer dan 5 seconden.
De autonomie blijft comfortabel, de constructeur spreekt over 442 km.
Het Autopilot-systeem (automatische piloot) is standaard, net als navigatie van de nieuwe generatie met reisplanner en toegang tot het Super-charger-netwerk van snelle laadpunten.

Flurk

Ik zweer bij mijn 15 jaar oude onverslijtbare Toyota Avensis (Behalve als er banden mee gemoeid zijn)  :4_1_72:

barabas

Citaat van: Micmac op  2 december 2015, 16:00:39
Citaat van: barabas op  2 december 2015, 15:50:28
Tesla is altijd 4x4 dacht ik, één motor per wiel!

Ik hou het op mijn benzine Quattro.

Dat is nog maar pas op de kleine motor met 334 pk.
De Model S van Tesla kreeg onlangs een versie met vierwielaandrijving en twee elektromotoren: de D.
Met 700 pk is deze 'raket' helemaal niet rationeel meer.
Tesla keert terug met zijn voeten op de grond en presenteert deze S 70D, nog altijd met twee motoren en vierwielaandrijving, maar met een lagere prijs en mindere prestaties.
Maar geen paniek, want de prestaties zijn nog altijd op de afspraak.
Met 334 pk bereikt de Amerikaanse berline 100 km/u in iets meer dan 5 seconden.
De autonomie blijft comfortabel, de constructeur spreekt over 442 km.
Het Autopilot-systeem (automatische piloot) is standaard, net als navigatie van de nieuwe generatie met reisplanner en toegang tot het Super-charger-netwerk van snelle laadpunten.

Hoeveel is "iets meer dan 5 seconden": 5,9"?

Micmac

Citaat van: barabas op  2 december 2015, 16:42:44
Citaat van: Micmac op  2 december 2015, 16:00:39
Citaat van: barabas op  2 december 2015, 15:50:28
Tesla is altijd 4x4 dacht ik, één motor per wiel!

Ik hou het op mijn benzine Quattro.

Dat is nog maar pas op de kleine motor met 334 pk.
De Model S van Tesla kreeg onlangs een versie met vierwielaandrijving en twee elektromotoren: de D.
Met 700 pk is deze 'raket' helemaal niet rationeel meer.
Tesla keert terug met zijn voeten op de grond en presenteert deze S 70D, nog altijd met twee motoren en vierwielaandrijving, maar met een lagere prijs en mindere prestaties.
Maar geen paniek, want de prestaties zijn nog altijd op de afspraak.
Met 334 pk bereikt de Amerikaanse berline 100 km/u in iets meer dan 5 seconden.
De autonomie blijft comfortabel, de constructeur spreekt over 442 km.
Het Autopilot-systeem (automatische piloot) is standaard, net als navigatie van de nieuwe generatie met reisplanner en toegang tot het Super-charger-netwerk van snelle laadpunten.

Hoeveel is "iets meer dan 5 seconden": 5,9"?
De Model S 70D heeft een vermogen van 334 pk en accelereert in 5,4 seconden van 0 naar 100 km/u.
De topsnelheid is 225 km/u via begrenzer.