Aan den toog....

Gestart door vyske, 3 februari 2009, 16:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

proske


Dat Thieuke , is nog een apart verhaal . Toen ze ons , na het onweer zijn komen zoeken , zijn ze ook verdwaald geraakt . Daar ze geen van beiden het Italiaans ( ik trouwens ook niet ) Frans en Engels machtig zijn wordt het problematisch om de weg te vragen . Dan maar in het Duits geprobeerd . Onze vriendin heeft in Duitsland gewoond en spreekt die taal toch wel zeer behoorlijk . En toch zowel in winkels als in restaurants  werden ze afgescheept  met "Heil Hitler" "Jawohl mijn Fhurer"  e.d.m.
Uiteindelijk zijn ze in het station belandt waar er toch een bediende hun uitgelegd heeft hoe ze op de kade zouden geraken .

Blij dat we eindelijk konden vertrekken , en nog wel met een schip met speedboatallures . Boegspit zeer smal , verder verbredend naar achter toe . Met een boven en onderdek . Ik schat toch zowat een 250 à 300 man aan passagiers .
De boot voer zachtjes , Venetie voorbij naar  een rimpelloze Adriatische zee . Eens de open zee bereikt , kregen de motoren bevel volle gas . De boegspriet ging langzaam omhoog en ging het met een rotvaart richting Kroatië . Een uitgelaten sfeer , door Whisky drinkende russen , sloeg langzaam om in een beklemmend groezemoes toen het schip op een vervaarlijke manier op en neer begon te dansen .
En ik die dacht , dat de Adriatische zee , een niemendalletje was . Een zeetje van niks , een bagatel tussen de zeeen .
Niet te geloven , dat was de tweede maal die dag dat we in een storm terechtkwamen . Op zeker moment , door het op en neer bewegen van het schip kregen de achterruiten een te grote druk waardoor er verscheidene sprongen . Ik heb zeker drie personen gezien die gewond waren in het aangezicht en de nek . Toen kregen we bericht van de kapitein door de luidsprekers , dat hij het te gevaarlijk vond om verder door te varen en zouden terugkeren naar Venetie . Rond halftien kwamen we terug aan de kade en de loods die ik die dag al tweemaal gezien had .

Venetie , stad van mijn dromen , zong Jan Verbraecken ooit . Bij mij is dat , stad van mijn nachtmerries !     
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Mathieu

Oeps tweemaal per dag Venetie bezoeken, is niet voor elkeen weg gelegd.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

proske

Citaat van: Mathieu op 16 september 2015, 02:19:01
Oeps tweemaal per dag Venetie bezoeken, is niet voor elkeen weg gelegd.

En dat hoefde voor mij ook niet .

Terug op de aanlegkade gekomen , werden we vriendelijk verzocht  daar ter plaatse te blijven , terwiijl er naar een oplossing werd gezocht . Rond 11 uur , verschenen daar opeens een aantal bussen . Die zouden ons via Trieste naar Kroatië voeren . Moet gezegd , de bussen waren zeer confortabel . Dus op naar Trieste , en dan via Slovenie naar Kroatië . Niet dus , aan de grens met Slovenie werden we tegengehouden door de douane , want de russen hadden geen visum om Slovenie binnen te komen . Dat heeft dus geduurd tot 4 uur in de morgen om de russen een doorreis visum te bezorgen ( tegen betaling uiteraard ) . Nu een geluk bij een ongeluk . We kwamen in gesprek met de chauffeur van onze bus , die wel Frans en Duits sprak en legden onze situatie uit . Die was héél vriendelijk en bood ons aan (na een mooie fooi )  om via Umagh naar Porec te rijden . 
Uiteindelijk werden we door deze aardige man aan ons hotel om half zeven 's morgens afgezet .

Geloof me vrij , wanneer iemand in gezelschap over Venetie begint , ga ik wel iets drinken aan de bar , want ik wil niet onvriendelijk worden , zie je . :smil414ae0fb30e96:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

jerryke

amai wat een verhaal  :a_thumbsup_20:

proske

Citaat van: jerryke op 16 september 2015, 23:22:31
amai wat een verhaal  :a_thumbsup_20:

Dat was op 11 sep 2003 . Ik heb het nog steeds niet met die datum .
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Mathieu

Daar kan ik grif inkomen, indien ik zo iets had mee gemaakt kregen ze me daar nooit meer naar toe en als onze madame daar graag naar toe wilden zocht ze zich maar gezelschap, maar den deze ging niet mee.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Nog geen droge keel, je zou voor minder.

Schol  :schol:



[bijlage verwijderd door de beheerder]

Mathieu

En geef koffie bij, dus patron geef ze nog zo iets en mij een café black.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Was ik nu koffie vergeten, doeme hé :oops:

[bijlage verwijderd door de beheerder]

proske


En als het van onze moslimbroeders afhangt , zullen het de laatste Oktoberfesten zijn in München .

En dan volgt Wieze ?  :deegrol:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Mathieu

Vrees dat er dan bloed gaat vloeien in Duitsland, want dat gaan de tegenstanders van de vluchtelingen zeker niet toelaten. En als dat ook maar ter sprake gaat komen dan is dat natuurlijk koren op de molen van deze.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

Citaat van: Mathieu op 23 september 2015, 01:51:54
Vrees dat er dan bloed gaat vloeien in Duitsland, want dat gaan de tegenstanders van de vluchtelingen zeker niet toelaten. En als dat ook maar ter sprake gaat komen dan is dat natuurlijk koren op de molen van deze.

ik begrijp die vluchtelingen niet, als zij dat in hun land van herkomst allemaal hadden wat ze hier eisen waarom komen ze dan naar hier

Micmac

Ginder wordt gezegd dat ze hier krijgen wat ze willen, en er zijn er veel die ginder een huis of appartement gezet hebben op het doorgestorte geld van hier .

Mathieu

Citaat van: jerryke op 23 september 2015, 09:48:07
Citaat van: Mathieu op 23 september 2015, 01:51:54
Vrees dat er dan bloed gaat vloeien in Duitsland, want dat gaan de tegenstanders van de vluchtelingen zeker niet toelaten. En als dat ook maar ter sprake gaat komen dan is dat natuurlijk koren op de molen van deze.

ik begrijp die vluchtelingen niet, als zij dat in hun land van herkomst allemaal hadden wat ze hier eisen waarom komen ze dan naar hier

Gisteren gehoord op TV, bij het binnenkomen van Helchteren door de vluchtelingen, ze hadden graag een aparte woning en een plaats waar de kinderen buiten kunnen spelen. Vanmorgen in de krant waren ze niet tevreden over hunne pravicy, dat het niet hun eten was dat er opgediend werd, en dat ze afzonderlijke slaapkamers moesten hebben. En ze kregen niet voldoende cash geld, maar 7.50€ per dag en dat was nog niet voldoende voor hun sigaretten. Dat ze dan verdomme bij hen thuis waren geleven als ze dat daar toch allemaal hadden, waarom is zo iets dan naar hier gekomen???????
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

Citaat van: Mathieu op 23 september 2015, 21:59:50
Citaat van: jerryke op 23 september 2015, 09:48:07
Citaat van: Mathieu op 23 september 2015, 01:51:54
Vrees dat er dan bloed gaat vloeien in Duitsland, want dat gaan de tegenstanders van de vluchtelingen zeker niet toelaten. En als dat ook maar ter sprake gaat komen dan is dat natuurlijk koren op de molen van deze.

ik begrijp die vluchtelingen niet, als zij dat in hun land van herkomst allemaal hadden wat ze hier eisen waarom komen ze dan naar hier

Gisteren gehoord op TV, bij het binnenkomen van Helchteren door de vluchtelingen, ze hadden graag een aparte woning en een plaats waar de kinderen buiten kunnen spelen. Vanmorgen in de krant waren ze niet tevreden over hunne pravicy, dat het niet hun eten was dat er opgediend werd, en dat ze afzonderlijke slaapkamers moesten hebben. En ze kregen niet voldoende cash geld, maar 7.50€ per dag en dat was nog niet voldoende voor hun sigaretten. Dat ze dan verdomme bij hen thuis waren geleven als ze dat daar toch allemaal hadden, waarom is zo iets dan naar hier gekomen???????

wel Mathieu dat vraag ik mij al de hele tijd af...op het begin had ik nog medelijden met hun, maar op een gegeven moment kregen ze kleren en die wilden ze niet omdat die niet van de laatste mode waren....ze lopen allemaal met dure gsm's rond, hebben hier gratis internet wat wij wel moeten betalen, geven een hoop geld voor naar hier te komen ( vandaag vertelde er iemand op tv dat het hem 35.000 dollar had gekost voor de trip naar hier  :Doh3: ) en dan komen ze hier leven van onze centen, wij zullen die opslag volgend jaar wel voelen aan onze belastingsbrief