Aan den toog....

Gestart door vyske, 3 februari 2009, 16:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Mathieu

En Micmac zeker niet vergeten de snelheid. Indien de vroeger een bladzijde of vijf diende over te sturen, deed je dat. Vervolgens ging je naar toilet. Dan naar de koffiemachine om een koffie klaar te maken en met deze laatste terug naar je plaats. En als je dan heel veel geluk gehad hebt , zijn de papieren weg of anders kon je gewoon opnieuw beginnen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Koter

Citaat van: Micmac op  5 september 2015, 00:46:09
Citaat van: xofie op  4 september 2015, 13:53:36
Citaat van: Mathieu op  4 september 2015, 02:07:35
Nieuwe pc kopen Fieke en dan ben je van al die problemen voor een hele tijd verlost.

jaja, dan moeten der weer pc centjes zijn, laat dat ding nog maar lang marcheren

Ja, ja Fieke, tussen het vroegere dos =OS = Operating System-6 of 7 en windows-10 zit niet veel verschil, de oude PC was net zo goed als de allernieuwste al zijn ze wat gewicht verloren. :biggrinumbrella1:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Citaat van: Mathieu op  7 september 2015, 23:20:59
En Micmac zeker niet vergeten de snelheid. Indien de vroeger een bladzijde of vijf diende over te sturen, deed je dat. Vervolgens ging je naar toilet. Dan naar de koffiemachine om een koffie klaar te maken en met deze laatste terug naar je plaats. En als je dan heel veel geluk gehad hebt , zijn de papieren weg of anders kon je gewoon opnieuw beginnen.

De eerste Dos in 1974 kon je mee koppelen met een telexmachine om zo toch behoorlijk snel een deel pagina's aan de andere kant te krijgen maar als je storingen had stonden er een paar regels "ryryryryryryryryryryyryryryryryryryryry" en dan was het uitpluizen wat er op die paar regels gestaan had. :biggrinumbrella1:

Micmac

Citaat van: Koter op  7 september 2015, 23:56:13
Citaat van: Micmac op  5 september 2015, 00:46:09
Citaat van: xofie op  4 september 2015, 13:53:36
Citaat van: Mathieu op  4 september 2015, 02:07:35
Nieuwe pc kopen Fieke en dan ben je van al die problemen voor een hele tijd verlost.

jaja, dan moeten der weer pc centjes zijn, laat dat ding nog maar lang marcheren

Ja, ja Fieke, tussen het vroegere dos =OS = Operating System-6 of 7 en windows-10 zit niet veel verschil, de oude PC was net zo goed als de allernieuwste al zijn ze wat gewicht verloren. :biggrinumbrella1:

Nee, lang voor windows 1 had je "DOS" wat stond voor Disk Operating System

Koter

Citaat van: Micmac op  5 september 2015, 00:46:09
Citaat van: xofie op  4 september 2015, 13:53:36
Citaat van: Mathieu op  4 september 2015, 02:07:35
Nieuwe pc kopen Fieke en dan ben je van al die problemen voor een hele tijd verlost.

jaja, dan moeten der weer pc centjes zijn, laat dat ding nog maar lang marcheren

Ja, ja Fieke, tussen het vroegere dos-6 of 7 en windows-10 zit niet veel verschil, de oude PC was net zo goed als de allernieuwste al zijn ze wat gewicht verloren. :biggrinumbrella1:

Je hebt hier wel over latere versies. Het laatste dos opstartsysteem zat in W me dacht ik
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

In Windows 95/98 zat DOS-7 verborgen.

proske


Een andere topic vind ik niet . Daarom hier mijn verhaal . Een reisverhaal .

In 2013 , 10 sep , waren we op verlof in Kroatië . Meer bepaald in het plaatsje Umagh  . Samen met een bevriend koppel (nog steeds) uit Nederland .

Men besliste , tegen mijn zin in , om 's anderdaags naar Venetie te gaan .  (11 sep dus ..............)
Ik had Venetie in 1995 reeds bezocht en vond ( vind nog steeds ) deze overroepen stad ? een open riool .
Eerlijk NU weet ik het niet .
We voeren dus 's anderdaags met een tamelijk grote ferry naar Venetie met een populatie van ongeveer een 400 passagiers , waarvan  90 procent russen .

( word vervolgt )
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Mathieu

Vandaar dat je vloeiend Russich spreekt.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Soms is er nog een goeike in de boekskes ook................... :4_1_72: :4_1_72: :4_1_72: :4_1_72: :4_1_72: :4_1_72:
http://www.clint.be/node/247478

jerryke


proske


Nu dacht ik dat mijn collega het vervolg zou schrijven ..........? Niet dus . :oops:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

proske


  Aangekomen in Venetie , meerden we aan , aan een loods waar ook de doeane gevestigd was . Alle russen moesten hun visum inleveren . Schijnbaar ( achteraf gehoord ) om te vermijden dat ze , eventueel zouden verdwijnen tussen de massa , om asiel aan te vragen . (tiens de geschiedenis herhaalt zich ).

Wij dus , als vrolijke toeristen de gemeenschapsplaatsen bezocht , San Marco , het Dogepaleis , de Rialtobrug ( toen 280 frank voor een flets pilsje ) e.d. meer
Het was fantastisch mooi weer . Iedereen in Tshirt (Themdje op zijn vlaams) , short (toen ging dat nog bij mij ) en turnsloeffen ( voor de niet Antwerpenaren  turnpantoffels .)
Vijf voor drie , stralend weer . Om drie uur een wolkbreuk , zelden gezien .
Ik met Ad , mijn vriend weglopend uit de stortbui , en ons madam met Inn , onze vriendin ook weglopend maar een andere richting uit .

Met het resultaat , dat wij mekaar  verloren zijn .

   :oei:

De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Flurk

Citaat van: proske op 13 september 2015, 22:47:44

Nu dacht ik dat mijn collega het vervolg zou schrijven ..........? Niet dus . :oops:
Gelukkiglijk heeft hij nu zijn verstand gebruikt................... :4_1_201:

proske


  Zoals gezegd dus , vijf voor drie , stralend weer , om drie uur wolkbreuk , tien na drie terug stralend weer .

En nu met kletsnatte klederen , en schoenen met het water erin , (sop ,sop,sop....) op zoek naar onze madammen . Bruggetje op , bruggetje af , opnieuw en opnieuw . En toen lumineus idee , Ad had zijn gsm op zak . Gewoon effe bellen dus . Geen antwoord , er zal toch niets gebeurd zijn zeker ???  (wat bleek later , dat de gsm van madam nog in het hotel lag )
Het werd vier uur , en wij hadden de boodschap van de gids gekregen 's morgens dat het schip om vijf uur afvoer naar Kroatië .
Dus het beste was van naar de aalegkade (loods) te gaan en daar de verloren schapen op te vangen .
Kwart voor vijf nog niemand te zien , dus de gids verwittigd en die beloofde ons om te wachten tot tien over vijf . Maar dan moet ik wel
vertrekken vertelde hij .

Om vijf uur niemand te zien , om tien over vijf .....niemand te zien . Boot weg zonder ons .
Half zes nog altijd niemand te zien ....Ondertussen hadden we wel informatie gekregen dat er nog een schip vertrok om zes uur en dan nog één om zeven uur . Indien er plaats was zouden we daar wel met mee kunnen .
Zes uur ....niemand , half zeven .......niemand  en uiteindelijk kwart voor zeven kwamen de dames  aan , per taxi (watertaxi uiteraard )
En ja we konden gelukkig nog mee ook met de boot van 7 uur ( Spirit of Dubrovnik )  weliswaar naar Porec . Porec naar Umagh  was ongeveer 30 km en deze afstand zou wel te overbruggen zijn met een taxi .

Onze lijdensweg was echter nog niet gedaan .
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Mathieu

En hebben de dames gezegd waar ze al die tijd gezeten hadden, of mag dat nog niet geweten zijn........
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.