Aan den toog....

Gestart door vyske, 3 februari 2009, 16:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Flurk

Citaat van: Micmac op 17 juli 2015, 23:41:19
Citaat van: Koter op 17 juli 2015, 22:24:01
De meeste inbrekers van die apenlanden hebben wel schrik van honden, dus ... :a_thumbsup_20:

Met een Bi-Frequent osilator gaat een hond lopen alsof er op geschoten is, het is zeer klein en ik heb dat standaard in de auto.
Waarom verbaast me dat niet? :denken:

Micmac

18 juli 2015, 12:46:21 #4561 Laatste wijziging: 18 juli 2015, 12:48:50 door Micmac
Citaat van: Flurk op 18 juli 2015, 02:21:08
Citaat van: Micmac op 17 juli 2015, 23:41:19
Citaat van: Koter op 17 juli 2015, 22:24:01
De meeste inbrekers van die apenlanden hebben wel schrik van honden, dus ... :a_thumbsup_20:

Met een Bi-Frequent osilator gaat een hond lopen alsof er op geschoten is, het is zeer klein en ik heb dat standaard in de auto.
Waarom verbaast me dat niet? :denken:

Ik kan moeilijk gaan schieten want als ik mis en iets of iemand tref is het kermis dus is dit toestel perfect en wekt geen argwaan.
Zelfs voor mensen die met de hond gaan wandelen is dit toestel een top gadget.

Voorbeeld;
Mijn aangelijnde hond wordt vaak aangevallen door loslopende honden.
Het is in de regel zo dat de agressieve, aanvallende hond omschakelt naar timide en onderdanig gedrag zodra hij het geluid van de Dazer hoort.
De agressor zal de aangelijnde hond vermijden en weglopen.
Met de Dazer dus minder uitlaat problemen en geen vechtende honden tijdens het wandelen.


Kan ik met de Dazer poepende honden wegjagen?
Ja. Als je er maar snel genoeg bij bent en wel zodra de hond aanstalten maakt.
Het beestje zal een andere plek kiezen.
Na een paar keer dazeren zoekt de hond nooit meer je gazon of stoep op.
Opgedazerd dus.


https://www.google.be/search?q=honden+afschrikken&hl=nl&rlz=1T4GUEA_nlBE563BE563&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIpNT7_6XkxgIVimkUCh3IEwDc&biw=1366&bih=603

Mathieu

Weet niet hoe dat komt : maar daar heb ik totaal geen last van. Hier wonen ook mensen met honden , maar die zijn dan toch allemaal beter opgeleid want die doen gewoon niets aan een ander, van gelijk welk ras ze ook moge zijn. Betere baasjes of hoe moet ik dat dan bekijken?????
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 21 juli 2015, 15:39:31
Weet niet hoe dat komt : maar daar heb ik totaal geen last van. Hier wonen ook mensen met honden , maar die zijn dan toch allemaal beter opgeleid want die doen gewoon niets aan een ander, van gelijk welk ras ze ook moge zijn. Betere baasjes of hoe moet ik dat dan bekijken?????

De postbode hier heeft veel last van bijtende honden en heeft nu ook zo'n kastje op zijn stuur gemonteerd.

Flurk

Citaat van: Mathieu op 21 juli 2015, 15:39:31
Weet niet hoe dat komt : maar daar heb ik totaal geen last van. Hier wonen ook mensen met honden , maar die zijn dan toch allemaal beter opgeleid want die doen gewoon niets aan een ander, van gelijk welk ras ze ook moge zijn. Betere baasjes of hoe moet ik dat dan bekijken?????
Als er iemand de pech heeft om dit tegen mijn hond te gebruiken dan kan hij best direct een comfortabele rolstoel bestellen want hij gaat die nodig hebben voor de rest van zijn dagen. :grrr:

xofie

Citaat van: Flurk op 21 juli 2015, 21:07:30
Citaat van: Mathieu op 21 juli 2015, 15:39:31
Weet niet hoe dat komt : maar daar heb ik totaal geen last van. Hier wonen ook mensen met honden , maar die zijn dan toch allemaal beter opgeleid want die doen gewoon niets aan een ander, van gelijk welk ras ze ook moge zijn. Betere baasjes of hoe moet ik dat dan bekijken?????
Als er iemand de pech heeft om dit tegen mijn hond te gebruiken dan kan hij best direct een comfortabele rolstoel bestellen want hij gaat die nodig hebben voor de rest van zijn dagen. :grrr:

stuur eens een foto van de hond ??

Flurk

Citaat van: xofie op 22 juli 2015, 17:06:53
Citaat van: Flurk op 21 juli 2015, 21:07:30
Citaat van: Mathieu op 21 juli 2015, 15:39:31
Weet niet hoe dat komt : maar daar heb ik totaal geen last van. Hier wonen ook mensen met honden , maar die zijn dan toch allemaal beter opgeleid want die doen gewoon niets aan een ander, van gelijk welk ras ze ook moge zijn. Betere baasjes of hoe moet ik dat dan bekijken?????
Als er iemand de pech heeft om dit tegen mijn hond te gebruiken dan kan hij best direct een comfortabele rolstoel bestellen want hij gaat die nodig hebben voor de rest van zijn dagen. :grrr:

stuur eens een foto van de hond ??
De hond is het minste van het probleem. Het probleem staat aan de andere kant van de leiband.........

Micmac

Citaat van: Flurk op 22 juli 2015, 19:50:01
Citaat van: xofie op 22 juli 2015, 17:06:53
Citaat van: Flurk op 21 juli 2015, 21:07:30
Citaat van: Mathieu op 21 juli 2015, 15:39:31
Weet niet hoe dat komt : maar daar heb ik totaal geen last van. Hier wonen ook mensen met honden , maar die zijn dan toch allemaal beter opgeleid want die doen gewoon niets aan een ander, van gelijk welk ras ze ook moge zijn. Betere baasjes of hoe moet ik dat dan bekijken?????
Als er iemand de pech heeft om dit tegen mijn hond te gebruiken dan kan hij best direct een comfortabele rolstoel bestellen want hij gaat die nodig hebben voor de rest van zijn dagen. :grrr:

stuur eens een foto van de hond ??
De hond is het minste van het probleem. Het probleem staat aan de andere kant van de leiband.........

Maar of je dat ook kunt laten schrikken met een kastje weet ik niet  :LOL: :LOL: :LOL:

Mathieu

Voor sommigen misschien wel, maar het beestje is zeker nooit de hoofdoorzaak.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 23 juli 2015, 00:13:53
Voor sommigen misschien wel, maar het beestje is zeker nooit de hoofdoorzaak.

Dobbermannen en pitbulls kunnen zeer agressief zijn en dan heb je wel degelijk zo' n kastje nodig.

[bijlage verwijderd door de beheerder]

Mathieu

Micmac heb zelf een dobberman gehad, als ik daar een Engels woord tegen zegde als er een manspersoon op mij af kwam dan waren die kerel zijn teeltballen er af. Maar als ik dat woord niet zegde, en die hond gewoon gebruikte om mee te wandelen dan kan je dat dier zelfs aaien. Wie is dan de dader als die altijd agressief uit de hoek komen, de baas of de opleider. En als het deze laatste is kent die zijn job niet. Tenzij hij dat beest enkel opleidde als gevechtshond, maar dat is hier verboden.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Je zou versteld staan van het aantal niet opgeleide honden die zonder baasje bijten naar alles wat beweegt, in de hospitalen worden er foto' s van gemaakt en nadien laat men de hond inslapen maar voor de persoon is het te laat.

jerryke

Citaat van: Micmac op 23 juli 2015, 00:40:41
Je zou versteld staan van het aantal niet opgeleide honden die zonder baasje bijten naar alles wat beweegt, in de hospitalen worden er foto' s van gemaakt en nadien laat men de hond inslapen maar voor de persoon is het te laat.
ik denk dat er veel van de baas afhangt...hier loopt een amerkaanse stefford rond, die wil bij iedereen op de schoot zitten en die komt je de hele tijd kusjes geven....als de man gaat wandelen smorgens met hem en ze komen een andere hond tegen loopt die gewoon door....en de poezen hier zijn zijn beste maatje

xofie

Citaat van: jerryke op 23 juli 2015, 09:53:30
Citaat van: Micmac op 23 juli 2015, 00:40:41
Je zou versteld staan van het aantal niet opgeleide honden die zonder baasje bijten naar alles wat beweegt, in de hospitalen worden er foto' s van gemaakt en nadien laat men de hond inslapen maar voor de persoon is het te laat.
ik denk dat er veel van de baas afhangt...hier loopt een amerkaanse stefford rond, die wil bij iedereen op de schoot zitten en die komt je de hele tijd kusjes geven....als de man gaat wandelen smorgens met hem en ze komen een andere hond tegen loopt die gewoon door....en de poezen hier zijn zijn beste maatje

hier loopt ook een amerikaanse stefford rond met een muilband, toen ik de eigenaar vroeg waarom, was het antwoord, omdat
hij anders elke politieagent bijt die hij ziet

van pittbulls lees je soms toch ook dat als je er twee hebt, ze zich plots tot hun baasje kunnen richten en die aanvallen

Mathieu

Daar ben ik het volledig mee eens Fieke, maar waar is het begin van......... je zegt het zelf de ene is de andere niet. Ik ken africhters die mishandelen hun dieren vanaf ze 5 maanden zijn om ze toch maar zo agressief mogelijk te maken. Een ander had een prijsbeest en die moesten op zeker moment over een omheining ( in hout ) geraken. De hond deed dat maar gebruikte zijn voorste poten om zich boven vast te klampen. Dus dat dier geraakt er over, maar dat kon de eigenaar niet zien en hij legde boven op de muur prikkeldraad opdat het dier nog meer moeite deed om nog hoger te komen. Tot dat de mijne daar losweg over sprong en toen was het gedaan met de prikdraad. Ze hebben hem trouwens toen al de titels die hij zo gewonnen had afgenomen. Wil maar zeggen hoever sommigen gaan om er agressie in te krijgen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.