Aan den toog....

Gestart door vyske, 3 februari 2009, 16:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Flurk

Citaat van: Micmac op  8 december 2013, 20:09:07
Citaat van: Flurk op  8 december 2013, 19:59:34
Citaat van: Micmac op  8 december 2013, 18:33:46
Tournee Generale,  :Biertje2520klein: :Biertje2520klein: :schol:  :Champers: :koffie: :koffiekoek:

Eten wat de pot schaft en groenten en aardappelen uit eigen tuin is er tegenwoordig niet veel meer bij.
Bij u toch niet zo te lezen.................... :4_1_72:

:denken:  Was aan het terugdenken zo rond de jaren 1960/1968 dat we thuis ook nog een hof hadden, waar is de tijd naartoe.
Je ziet, zelfs als je rijk bent kun je niet alles hebben.

Micmac

 :denken:  Had hier een hofje gemaakt van zo's drie meter lang maar de maden van koolvlieg en rupsen van diverse vlinders zijn de belangrijkste schadeverwekkers in mijn biologische koolteelt.
  :denken:   Vraatschade door deze insecten gaven aanleiding geven tot belangrijke economische verliezen.
Vermijden of beperken van schade door koolvlieg en rupsen vraagt dan ook de nodige aandacht tijdens de teelt.
:denken:    Andere insectenplagen zoals aardvlooien en bladluizen richten vooral in deze gevallen veel schade aan.
Vermits ik niet met de tweeloop al zittend op een stoel de wacht wilde houden bij mijn tuintje heb ik de moed opgegeven, nu zegde mijn vriend dat als ik een tien meter vlinderstruiken wegdeed ik mogelijk toch wel een beetje hof kon overhouden, doch ik ga niet herbeginnen.  :oops:

Mathieu

Het is wel heel plezant als je , wanneer de tijd er rijp voor is, er maar naar toe moet gaan om alles kant en klaar te vinden. En het is dan ook nog veel beter dan wat in de groenten winkel of op de markt verkocht wordt.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Kruiden heb ik voldoende in de hof en in een apparte bak op een meter hoog zodat ik mij niet moet bukken. :biggrinumbrella1:

Koter

Citaat van: Micmac op  9 december 2013, 00:04:59
Kruiden heb ik voldoende in de hof en in een apparte bak op een meter hoog zodat ik mij niet moet bukken. :biggrinumbrella1:

Laat gij dat niet aan uw tuinman over? Wanneer ik zo'n grote tuin moest hebben gelijk u en een tuinman, dan liet ik die toch een groententuin aanleggen.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Citaat van: Koter op  9 december 2013, 00:36:53
Citaat van: Micmac op  9 december 2013, 00:04:59
Kruiden heb ik voldoende in de hof en in een apparte bak op een meter hoog zodat ik mij niet moet bukken. :biggrinumbrella1:

Laat gij dat niet aan uw tuinman over? Wanneer ik zo'n grote tuin moest hebben gelijk u en een tuinman, dan liet ik die toch een groententuin aanleggen.

Te veel aan bloemen en vlinderstruiken laat geen groententuin toe, of het moet een insectwerende sérre zijn.

Mathieu

Maar daar kent een tuinman toch ook alles van.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

patron doe mij eens eene warme choco mét.... geef ze allemaal maar eentje...trouwens mooie muziek hier, radio 2 zeker met de pre historie allemaal hits uit de jaren 62, 72, 82, en 92 vandaag  ;D

xofie

wij hebben hier ook radio 2 opstaan
en
net een crema de turron gedronken
dat is een likeur op basis van nougat
lekker hoor !!!!!!!!!!

Mathieu

Citaat van: xofie op 15 december 2013, 17:17:32
wij hebben hier ook radio 2 opstaan
en
net een crema de turron gedronken
dat is een likeur op basis van nougat
lekker hoor !!!!!!!!!!

Allee weeral aan de drank en dan moeten de muggen komen als ze teveel aankomen......
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: jerryke op 15 december 2013, 12:18:36
patron doe mij eens eene warme choco mét.... geef ze allemaal maar eentje...trouwens mooie muziek hier, radio 2 zeker met de pre historie allemaal hits uit de jaren 62, 72, 82, en 92 vandaag  ;D


Patron voor mij een grote mok café black. Jerryke schol...
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie

Citaat van: Mathieu op 15 december 2013, 23:11:49
Citaat van: xofie op 15 december 2013, 17:17:32
wij hebben hier ook radio 2 opstaan
en
net een crema de turron gedronken
dat is een likeur op basis van nougat
lekker hoor !!!!!!!!!!

Allee weeral aan de drank en dan moeten de muggen komen als ze teveel aankomen......

als je dat met maten drinkt heb je geen muggen nodig  :pan_kloppen:

jerryke

Citaat van: xofie op 15 december 2013, 23:14:29
Citaat van: Mathieu op 15 december 2013, 23:11:49
Citaat van: xofie op 15 december 2013, 17:17:32
wij hebben hier ook radio 2 opstaan
en
net een crema de turron gedronken
dat is een likeur op basis van nougat
lekker hoor !!!!!!!!!!

Allee weeral aan de drank en dan moeten de muggen komen als ze teveel aankomen......

als je dat met maten drinkt heb je geen muggen nodig  :pan_kloppen:
:a_thumbsup_20:     :Beer-Chug:

xofie

tomatensap of appelsap vandaag  :koffie: of thee

Mathieu

Voor mij een ijskoude kiwidrankje, heel lekker.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.