Liefhebbers van noten leven langer en gezonder

Gestart door Koter, 21 november 2013, 20:15:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koter

Wie langer en gezonder wil leven, kan beginnen door regelmatig een handje noten te eten. Dat bewijst een onderzoek van de universiteit van Harvard waarbij gedurende een periode van 30 jaar 119.000 mannen en vrouwen werden gevolgd.

Het dagelijks eten van noten verlaagde het overlijdensrisico met maar liefst 20 procent ten opzichte van mensen die nooit noten aten. Het risico op hart- en vaatziekten verminderde met 29 procent en het aantal mensen dat aan kanker overleed, werd met 11 procent verminderd.

De studie is het omvangrijkste onderzoek dat ooit is gedaan naar de relatie tussen voedsel en overlijdensrisico.

De resultaten van het onderzoek, dat werd geleid door Dr. Ying Bao van het aan Harvard gelieerde vrouwenziekenhuis in Boston, zijn gepubliceerd in de New England Journal of Medicine.

HLN
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Ik eet tamelijk veel noten en zeker rond deze tijd van het jaar.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

barabas


jerryke

onze man heeft verleden week een grote zak okkernoten gekregen, het was misschien wel 15 kilo, vandaag kreeg hij van de dochter een zak van 1 kg vers gebrande apennootjes...hij heeft rond deze tijd altijd de notenkraker bij zich op het tafeltje liggen

Koter

Citaat van: jerryke op 23 november 2013, 20:53:19
onze man heeft verleden week een grote zak okkernoten gekregen, het was misschien wel 15 kilo, vandaag kreeg hij van de dochter een zak van 1 kg vers gebrande apennootjes...hij heeft rond deze tijd altijd de notenkraker bij zich op het tafeltje liggen

Ik zal eens naast uwe man komen zitten.  ;D
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op 24 november 2013, 01:08:17
Citaat van: jerryke op 23 november 2013, 20:53:19
onze man heeft verleden week een grote zak okkernoten gekregen, het was misschien wel 15 kilo, vandaag kreeg hij van de dochter een zak van 1 kg vers gebrande apennootjes...hij heeft rond deze tijd altijd de notenkraker bij zich op het tafeltje liggen

Ik zal eens naast uwe man komen zitten.  ;D

oke ik heb er al ne zetel langs gezet, dus altijd welkom  ;D