Het Grote Off Topic-Topic.

Gestart door Micmac, 17 maart 2010, 22:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micmac

Citaat van: Koter op 14 november 2013, 23:29:04
Citaat van: Micmac op 14 november 2013, 23:05:58
Citaat van: Koter op 14 november 2013, 22:59:29
Micmac, ik heb enkele jaren bij Schoonen met de frigo gereden, ook dag en nacht maar aan 300.000 km ben ik nooit geraakt. Er moet ook geladen en gelost worden.

Wat anders, was dat chauffeur spelen dan een dekmantel voor uw andere activiteiten?

De remorken waren geladen, afpikken en andere aanpikken en weg wezen, hoofdzakelijk autostrade en af en toe ook met de trekker alleen om een remork ergens op te pikken, maar het moest vooruit gaan, er waren jaren bij van meer dan 355000 km.

Micmac, dat is 1000 km per dag, alle dagen van het jaar en 's zondags mag je bijna nergens rijden.

Wat anders, was dat chauffeur spelen dan een dekmantel voor uw andere activiteiten?

Nee, gewoon vast traject , naar italie afzetten palermo of napels een andere aanhangen en die naar portugal rijden en daar weer een andere aanhangen om ergens in spanje af te zetten maar je had altijd over de zevenduizend kilometer per week, maar minstens 15 tot zelfs 23 uur per dag , het was eigenlijk tanken en rijden , juist bij de douane kon je wat stilstaan.

Koter

Citaat van: Micmac op 14 november 2013, 23:37:33
Citaat van: Koter op 14 november 2013, 23:29:04
Citaat van: Micmac op 14 november 2013, 23:05:58
Citaat van: Koter op 14 november 2013, 22:59:29
Micmac, ik heb enkele jaren bij Schoonen met de frigo gereden, ook dag en nacht maar aan 300.000 km ben ik nooit geraakt. Er moet ook geladen en gelost worden.

Wat anders, was dat chauffeur spelen dan een dekmantel voor uw andere activiteiten?

De remorken waren geladen, afpikken en andere aanpikken en weg wezen, hoofdzakelijk autostrade en af en toe ook met de trekker alleen om een remork ergens op te pikken, maar het moest vooruit gaan, er waren jaren bij van meer dan 355000 km.

Micmac, dat is 1000 km per dag, alle dagen van het jaar en 's zondags mag je bijna nergens rijden.

Wat anders, was dat chauffeur spelen dan een dekmantel voor uw andere activiteiten?

Nee, gewoon vast traject , naar italie afzetten palermo of napels een andere aanhangen en die naar portugal rijden en daar weer een andere aanhangen om ergens in spanje af te zetten maar je had altijd over de zevenduizend kilometer per week, maar minstens 15 tot zelfs 23 uur per dag , het was eigenlijk tanken en rijden , juist bij de douane kon je wat stilstaan.

Sorry Micmac, elke chauffeur die dat leest, lacht zich een breuk.

Wat anders, was dat chauffeur spelen dan een dekmantel voor uw andere activiteiten?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

Citaat van: Micmac op 14 november 2013, 23:05:58
Citaat van: Koter op 14 november 2013, 22:59:29
Micmac, ik heb enkele jaren bij Schoonen met de frigo gereden, ook dag en nacht maar aan 300.000 km ben ik nooit geraakt. Er moet ook geladen en gelost worden.

Wat anders, was dat chauffeur spelen dan een dekmantel voor uw andere activiteiten?

De remorken waren geladen, afpikken en andere aanpikken en weg wezen, hoofdzakelijk autostrade en af en toe ook met de trekker alleen om een remork ergens op te pikken, maar het moest vooruit gaan, er waren jaren bij van meer dan 355000 km.
Welke firma was dat die jullie zo afbeulde?????????Ik ken er wel een paar die ook niet te nauw zagen, maar zoiets heb ik nooit gehoord.

Mathieu

Wat lees ik hier allemaal : dat is een bijna hopeloze opdracht met de huidige wegen infrastructuur. Dus vroeger was dat zeker een hopeloze taak.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 15 november 2013, 02:06:19
Wat lees ik hier allemaal : dat is een bijna hopeloze opdracht met de huidige wegen infrastructuur. Dus vroeger was dat zeker een hopeloze taak.

Eind jaren zestig en de beginjaren van 1970 werd er nog gereden dat de chauffeurs zelfs wegenwerken niet zagen en bij een omleiding rechtdoor reden, in slaap vallen achter het stuur was dagelijkse kost, de carrabineri je deed stoppen controle van de schijf ( senior disco)  ze hadden niet de rijtijd in het oog maar alleen de maximum snelheid, dat waren slechte jaren voor de chauffeur maar er was geld te verdienen, de meeste internationale chauffeurs hadden minstens 5000 km per week in die tijd.

barabas

15 november 2013, 12:07:16 #845 Laatste wijziging: 15 november 2013, 12:09:08 door barabas
Citaat van: Micmac op 15 november 2013, 10:33:41
Citaat van: Mathieu op 15 november 2013, 02:06:19
Wat lees ik hier allemaal : dat is een bijna hopeloze opdracht met de huidige wegen infrastructuur. Dus vroeger was dat zeker een hopeloze taak.

Eind jaren zestig en de beginjaren van 1970 werd er nog gereden dat de chauffeurs zelfs wegenwerken niet zagen en bij een omleiding rechtdoor reden, in slaap vallen achter het stuur was dagelijkse kost, de carrabineri je deed stoppen controle van de schijf ( senior disco)  ze hadden niet de rijtijd in het oog maar alleen de maximum snelheid, dat waren slechte jaren voor de chauffeur maar er was geld te verdienen, de meeste internationale chauffeurs hadden minstens 5000 km per week in die tijd.


Even rekenen: 355000km per jaar delen door 5000 per week = 71 weken in een jaar :crylaugh: :crylaugh: :crylaugh:

Zonder verlof, feestdagen en overheids opdrachten dan nog niet in rekening gebracht!

Micmac

Voor de gemiddelde chauffeur was 5000km/week de standaard.

Voor de echte kilometervreters was 7400 de standaard en liefst nog ietske meer, maar zelden of nooit thuis.

Flurk

Citaat van: Micmac op 15 november 2013, 12:18:12
Voor de gemiddelde chauffeur was 5000km/week de standaard.

Voor de echte kilometervreters was 7400 de standaard en liefst nog ietske meer, maar zelden of nooit thuis.
Dan zult ge toch niet veel tijd meer over gehad hebben voor uw opdrachten voor staatsveiligheid, of wat het ook mag geweest zijn?? Tenzij ge, door uw training, weinig of helemaal geen slaap nodig had natuurlijk.

Micmac

Daar was intertijd geen sprake van, wel cursus volgen bij Pierre Ardin, maar je deed twee jaar waar de anderen er zes maand over deden, maar het leert je allert zijn, als je een brug ziet over de autoweg met vissers op en die brug rijd met je mee tegen 90 km/h dan is er iets mis, dan had je slaap nodig.

barabas

Pierre Cardin, is dat ook geen goedkoop kledingmerk van de Zeeman?

Micmac

Citaat van: barabas op 15 november 2013, 17:33:32
Pierre Cardin, is dat ook geen goedkoop kledingmerk van de Zeeman?
Pierre Ardin was een Detective school waar je de diploma's Prive Detective of (en) Prive Inspecteur kon behalen, het was een zeer goede school waar de leraar nog tijd voor je had en er was wederzijds respect, je kon de tijd kiezen.
Veel groten zoals Roger Moens zijn door die school uitgeworsteld, het examen was hard maar correct.

Koter

Micmac, 355.00 km/jaar en dan nog een cursus volgen?  :o
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Citaat van: Koter op 15 november 2013, 18:49:04
Micmac, 355.00 km/jaar en dan nog een cursus volgen?  :o

Ik slaap maximaal twee uur op vierentwintig maar heb me toetertijd aardig overwerkt, doch het heeft me geen nadelen gegeven.

barabas

Citaat van: Micmac op 15 november 2013, 18:59:53
Citaat van: Koter op 15 november 2013, 18:49:04
Micmac, 355.00 km/jaar en dan nog een cursus volgen?  :o

Ik slaap maximaal twee uur op vierentwintig maar heb me toetertijd aardig overwerkt, doch het heeft me geen nadelen gegeven.

Zeker van?

Micmac

Citaat van: barabas op 15 november 2013, 19:03:22
Citaat van: Micmac op 15 november 2013, 18:59:53
Citaat van: Koter op 15 november 2013, 18:49:04
Micmac, 355.00 km/jaar en dan nog een cursus volgen?  :o

Ik slaap maximaal twee uur op vierentwintig maar heb me toetertijd aardig overwerkt, doch het heeft me geen nadelen gegeven.

Zeker van?

Heel zeker, maar om op te zitten had ik "visco elastisch-schuim" en om op te slapen hetzelfde, achterna heeft dat traagschuim de naam nasa schuim gekregen maar het is nooit door en voor de ruimtevaart gebruikt, het enige voordeel was dat het schokabsorberend werkte.