Het Grote Off Topic-Topic.

Gestart door Micmac, 17 maart 2010, 22:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Flurk

Citaat van: Mathieu op  3 november 2013, 17:37:59
Nieuwste aanwinst van ons Belgische leger.
Is dat de keuze van MicMac geweest???????????Blijkbaar gekozen met kennis van zaken. :d_clap_20: :d_clap_20:

Mathieu

Hij zal er zeker mee te maken gehad hebben en nog..
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op  3 november 2013, 17:37:59
Nieuwste aanwinst van ons Belgische leger.

Die zijn voor Koksijde, maar die vliegen al, ik vind ze een beetje te log.

Fonske

kunde ga der oek me vliege micmac en is da moilek

Micmac

Even wat juiste informatie over deze helikopter die ter vervanging van de sea-king dient.
Het NH-TYPE is een landhelikopter en het NFH-TYPE is een slecht weer helikopter voor interventies op zee.

De NHI NH90 is een tweemotorige multi-role helikopter gebouwd door NHIndustries, een bedrijf opgericht door Agusta, Eurocopter en Stork Fokker Aerospace.

De NH90 kan gevlogen worden door één vlieger en is ontworpen om overdag en 's nachts te vliegen alsook in slecht weer, "bad weather conditions".

De NFH versie is primair bedoeld voor onderzeebootbestrijding vanaf moederschepen, maar in België gaan we ze gebruiken voor opsporing en redding (Search and rescue) en ondersteuning verlenen bij het onderscheppen van drugstransporten en het boarden (i.c. het aan boord laten van mariniers en/of politiepersoneel) van schepen (maritieme interdictie).

Ook kunnen deze toestellen beperkt worden ingezet bij luchtverdediging (mits uitgerust met Stinger raketten - of vergelijkbaar), bevoorrading van schepen (het zogenaamde vertrep - vertical replenishment) en troepentransport.

Gegevens:
* Bemanning: 2 vliegers of 1 vlieger en een tactisch coördinator en een Sensoroperator
* Capaciteit: 20 manschappen of 12 brancards
* Lengte: 16,13 m
* Rotor diameter: 16,30 m
* Hoogte: 5,23 m
* Leeggewicht: 5.400 kg
* Max takeoff gewicht: 10.600 kg
* Motoren: 2× Rolls-Royce Turboméca RTM322-01/9 turboshafts, 1.662 kW elk, of 2× General Electric T700-T6E turboshafts, 1.577 kW elk
* Max snelheid: 305 km/h
* Hover Plafond: 2960 m
* Actieradius: 1000km (NFH)

Shatterhand

Citaat van: Fonske op  4 november 2013, 11:55:35
kunde ga der oek me vliege micmac en is da moilek

Der Miekmak ist eine wunderbare Flieger meine ich.


Micmac

Citaat van: Fonske op  4 november 2013, 11:55:35
kunde ga der oek me vliege micmac en is da moilek

Fonske, vanaf 16 jaar kunt ge helikopterpiloot worden, je hebt dan nog wel 45 vlieguren nodig, maar ongeveer iedereen kan helikopterpiloot worden.

http://helicopterflights.be/index.php?p=PPL

Koter

Citaat van: Micmac op  4 november 2013, 20:52:48
Citaat van: Fonske op  4 november 2013, 11:55:35
kunde ga der oek me vliege micmac en is da moilek

Fonske, vanaf 16 jaar kunt ge helikopterpiloot worden, je hebt dan nog wel 45 vlieguren nodig, maar ongeveer iedereen kan helikopterpiloot worden.

http://helicopterflights.be/index.php?p=PPL

Hebt gij zo'n vliegbrevet Micmac?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Citaat van: Koter op  4 november 2013, 20:59:25
Citaat van: Micmac op  4 november 2013, 20:52:48
Citaat van: Fonske op  4 november 2013, 11:55:35
kunde ga der oek me vliege micmac en is da moilek

Fonske, vanaf 16 jaar kunt ge helikopterpiloot worden, je hebt dan nog wel 45 vlieguren nodig, maar ongeveer iedereen kan helikopterpiloot worden.

http://helicopterflights.be/index.php?p=PPL

Hebt gij zo'n vliegbrevet Micmac?

Enkel in PPL, omdat de aanschaf te duur is en de wetten te streng worden in verband met landen, nu kan je wel met een aantal piloten één toestel aankopen en een rolverdeling via computer instellen over wie wanneer vliegt, of je kan een toestel huren maar dat kost .
Maar de besturing ken ik van de meeste toestellen en ook de Fouga-Magister, de F-104-g, de F-16 en de Sea-King ken ik vanbuiten, doch het word alsmaar gemakkelijker omdat er veel digitale hulpmiddelen bijkomen en voor de meeste toestellen zijn er simulators waar je tegen betaling naar hartelust kan oefenen.

barabas

Citaat van: Micmac op  4 november 2013, 21:49:37
Citaat van: Koter op  4 november 2013, 20:59:25
Citaat van: Micmac op  4 november 2013, 20:52:48
Citaat van: Fonske op  4 november 2013, 11:55:35
kunde ga der oek me vliege micmac en is da moilek

Fonske, vanaf 16 jaar kunt ge helikopterpiloot worden, je hebt dan nog wel 45 vlieguren nodig, maar ongeveer iedereen kan helikopterpiloot worden.

http://helicopterflights.be/index.php?p=PPL

Hebt gij zo'n vliegbrevet Micmac?

Enkel in PPL, omdat de aanschaf te duur is en de wetten te streng worden in verband met landen, nu kan je wel met een aantal piloten één toestel aankopen en een rolverdeling via computer instellen over wie wanneer vliegt, of je kan een toestel huren maar dat kost .
Maar de besturing ken ik van de meeste toestellen en ook de Fouga-Magister, de F-104-g, de F-16 en de Sea-King ken ik vanbuiten, doch het word alsmaar gemakkelijker omdat er veel digitale hulpmiddelen bijkomen en voor de meeste toestellen zijn er simulators waar je tegen betaling naar hartelust kan oefenen.

Kortweg: poepsimpel!

Micmac

Nee, om te beginnen zijn er de omzettingstabellen "De E6B rekenschijf en Flight Computer", liters omzetten in gallon voor het verbruik te bepalen, het toestel heeft een verbruik per uur en niet per kilometer, maar je hebt een schijf aan boord waarop je alles kan uittellen, de E6B rekenschijf zijn twee delen een voor lage snelheden en de andere zijde voor hoge snelheden.
Dus in het begin moet je zeker deze tabellen uit het hoofd leren alvorens naar een opleidingscenter te gaan.

Flurk

5 november 2013, 02:24:10 #792 Laatste wijziging: 5 november 2013, 02:28:21 door Flurk
Citaat van: Micmac op  4 november 2013, 21:49:37
Citaat van: Koter op  4 november 2013, 20:59:25
Citaat van: Micmac op  4 november 2013, 20:52:48
Citaat van: Fonske op  4 november 2013, 11:55:35
kunde ga der oek me vliege micmac en is da moilek

Fonske, vanaf 16 jaar kunt ge helikopterpiloot worden, je hebt dan nog wel 45 vlieguren nodig, maar ongeveer iedereen kan helikopterpiloot worden.

http://helicopterflights.be/index.php?p=PPL

Hebt gij zo'n vliegbrevet Micmac?

Enkel in PPL, omdat de aanschaf te duur is en de wetten te streng worden in verband met landen, nu kan je wel met een aantal piloten één toestel aankopen en een rolverdeling via computer instellen over wie wanneer vliegt, of je kan een toestel huren maar dat kost .
Maar de besturing ken ik van de meeste toestellen en ook de Fouga-Magister, de F-104-g, de F-16 en de Sea-King ken ik vanbuiten, doch het word alsmaar gemakkelijker omdat er veel digitale hulpmiddelen bijkomen en voor de meeste toestellen zijn er simulators waar je tegen betaling naar hartelust kan oefenen.
Ik ben de laatste tijd al van de ene verbazing in de andere gevallen maar nu ben ik echt sprakeloos MicMac........... :Tip-Hat: :Tip-Hat:

Koter

Citaat van: Flurk op  5 november 2013, 02:24:10
Citaat van: Micmac op  4 november 2013, 21:49:37
Citaat van: Koter op  4 november 2013, 20:59:25
Citaat van: Micmac op  4 november 2013, 20:52:48
Citaat van: Fonske op  4 november 2013, 11:55:35
kunde ga der oek me vliege micmac en is da moilek

Fonske, vanaf 16 jaar kunt ge helikopterpiloot worden, je hebt dan nog wel 45 vlieguren nodig, maar ongeveer iedereen kan helikopterpiloot worden.

http://helicopterflights.be/index.php?p=PPL

Hebt gij zo'n vliegbrevet Micmac?

Enkel in PPL, omdat de aanschaf te duur is en de wetten te streng worden in verband met landen, nu kan je wel met een aantal piloten één toestel aankopen en een rolverdeling via computer instellen over wie wanneer vliegt, of je kan een toestel huren maar dat kost .
Maar de besturing ken ik van de meeste toestellen en ook de Fouga-Magister, de F-104-g, de F-16 en de Sea-King ken ik vanbuiten, doch het word alsmaar gemakkelijker omdat er veel digitale hulpmiddelen bijkomen en voor de meeste toestellen zijn er simulators waar je tegen betaling naar hartelust kan oefenen.
Ik ben de laatste tijd al van de ene verbazing in de andere gevallen maar nu ben ik echt sprakeloos MicMac........... :Tip-Hat: :Tip-Hat:

Jaja Flurk, we hebben hier een echte piloot op het forum.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

barabas

Citaat van: Koter op  5 november 2013, 20:16:10
Citaat van: Flurk op  5 november 2013, 02:24:10
Citaat van: Micmac op  4 november 2013, 21:49:37
Citaat van: Koter op  4 november 2013, 20:59:25
Citaat van: Micmac op  4 november 2013, 20:52:48
Citaat van: Fonske op  4 november 2013, 11:55:35
kunde ga der oek me vliege micmac en is da moilek

Fonske, vanaf 16 jaar kunt ge helikopterpiloot worden, je hebt dan nog wel 45 vlieguren nodig, maar ongeveer iedereen kan helikopterpiloot worden.

http://helicopterflights.be/index.php?p=PPL

Hebt gij zo'n vliegbrevet Micmac?

Enkel in PPL, omdat de aanschaf te duur is en de wetten te streng worden in verband met landen, nu kan je wel met een aantal piloten één toestel aankopen en een rolverdeling via computer instellen over wie wanneer vliegt, of je kan een toestel huren maar dat kost .
Maar de besturing ken ik van de meeste toestellen en ook de Fouga-Magister, de F-104-g, de F-16 en de Sea-King ken ik vanbuiten, doch het word alsmaar gemakkelijker omdat er veel digitale hulpmiddelen bijkomen en voor de meeste toestellen zijn er simulators waar je tegen betaling naar hartelust kan oefenen.
Ik ben de laatste tijd al van de ene verbazing in de andere gevallen maar nu ben ik echt sprakeloos MicMac........... :Tip-Hat: :Tip-Hat:

Jaja Flurk, we hebben hier een echte piloot op het forum.

Buck Danny verdwijnt in het niet hierbij!

[bijlage verwijderd door de beheerder]