Het Grote Off Topic-Topic.

Gestart door Micmac, 17 maart 2010, 22:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Micmac

Als Griekenland failliet zou gaan, is dat een domino voor het Europese banksysteem, dus weg met de Euro en weg met geld.

Mathieu

Daarom maken dat je nog zo weinig mogelijk op de bank of gelijk waar heb. gebruiken in investeren in gelijk wat.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Beastje

Ik heb al men centjes in een kluis zitten betrouw da hier nie meer
Beastje

Flurk

Citaat van: Micmac op  7 februari 2012, 23:36:04
Als Griekenland failliet zou gaan, is dat een domino voor het Europese banksysteem, dus weg met de Euro en weg met geld.
Voor de euro was er ook geld, dus waarom zou er daarna geen meer zijn.
Allé, voor  mij toch geen probleem, ik heb er nu ook geen. :smil414ae0fb30e96:

Micmac

Citaat van: Flurk op 10 februari 2012, 18:45:17
Citaat van: Micmac op  7 februari 2012, 23:36:04
Als Griekenland failliet zou gaan, is dat een domino voor het Europese banksysteem, dus weg met de Euro en weg met geld.
Voor de euro was er ook geld, dus waarom zou er daarna geen meer zijn.
Allé, voor  mij toch geen probleem, ik heb er nu ook geen. :smil414ae0fb30e96:

Daar ik het jaareinde zie als een reuze  Fata Morgana , een wereld zonder hebzucht of geld een Metamorfoze van onze planeet Aarde.

Mathieu

Dus alles er door draaien tegen het einde van het jaar, gezien we toch geen geld meer nodig hebben nadien. Maar het probleem is dat ik dat niet op krijg.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 11 februari 2012, 02:10:59
Dus alles er door draaien tegen het einde van het jaar, gezien we toch geen geld meer nodig hebben nadien. Maar het probleem is dat ik dat niet op krijg.

Dat is hier ook een ramp, het ene pensioen is nog niet op en ze brengen al ander, niet te doen.

barabas

Citaat van: Mathieu op 11 februari 2012, 02:10:59
Dus alles er door draaien tegen het einde van het jaar, gezien we toch geen geld meer nodig hebben nadien. Maar het probleem is dat ik dat niet op krijg.

Geef je overschotten maar aan mij :Big-Kiss:

barabas

Citaat van: Micmac op 11 februari 2012, 22:35:17
Citaat van: Mathieu op 11 februari 2012, 02:10:59
Dus alles er door draaien tegen het einde van het jaar, gezien we toch geen geld meer nodig hebben nadien. Maar het probleem is dat ik dat niet op krijg.

Dat is hier ook een ramp, het ene pensioen is nog niet op en ze brengen al ander, niet te doen.

Ook hier DANK UU :4_1_201:

Flurk

Citaat van: Mathieu op 11 februari 2012, 02:10:59
Dus alles er door draaien tegen het einde van het jaar, gezien we toch geen geld meer nodig hebben nadien. Maar het probleem is dat ik dat niet op krijg.
Dat is knap zeg. Ik heb op het einde van mijn pensioen ook nog altijd een week over. :4_1_72:

Micmac

Het Nederlandse programma "Tegenlicht"  had deze week aandacht voor de dubieuze rol van Goldman Sachs in het financieel systeem.

Wie de uitzending niet heeft gezien, kan hier de replay bekijken.

http://www.beurs.com/2012/02/14/tegenlicht-goldman-sachs-en-de-vernietiging-van-griekenland/8821

Zeker de moeite waard.

De invloed van Goldman Sachs is sinds de crisis alleen maar toegenomen.

Vandaag zitten de pionnen van het bedrijf niet alleen op absolute topposities binnen de Amerikaanse overheid.

Ze zijn er zelfs in geslaagd om ook in Europa voet aan de grond te krijgen.

Als je weet dat zowel premier Monti van Italië, de Griekse premier Papademos als ECB-voorzitter Draghi van bij Goldman komen, dan weet je het wel.

Het bedrijf wordt niet zomaar "Government Sachs" genoemd natuurlijk. Dat moet je verdienen.

Ondertussen is het bijzonder frustrerend om vast te stellen dat financiële instellingen die een groot aandeel hebben in deze crisis, gewoon kunnen verder gaan zoals ze bezig waren.

Business as usual dus. Enkele feiten:

1. Banken mogen nog steeds speculeren met spaargeld.
Er is nagenoeg niemand die ermee akkoord is dat banken risico's nemen met spaargeld maar bijna 5 jaar na de start van de crisis blijft het een courante praktijk.

2. Banken maken nog steeds gebruik van een bijzonder hoge leverage.
De meeste Europese banken hebben 20 tot 40 keer meer activa dan eigen vermogen.
De minste tegenvaller is goed om het kapitaal op te eten. Ook vandaag nog.

3. Derivaten zijn nog steeds niet gereguleerd.
Tijdens de kredietcrisis verloren financiële instellingen meer dan $1.000 miljard aan de handel in ongereguleerde derivaten.
Verliezen die uiteindelijk door de maatschappij werden bijgepast.

Een praktijk die inmiddels aan banden is gelegd?
Vergeet het.
De handel in derivaten blijft een beetje het Wilde Westen waarbij de overheid een oogje dichtknijpt en de banken hun zin kunnen blijven doen.

4. Banken hebben nog steeds nood aan bail-outs. Ze zijn er nog steeds, de bail-outs. Alleen niet meer zo openlijk.
Er is bijvoorbeeld de LTRO-operatie van de ECB waarbij banken via de achterdeur gefinancierd worden.





Mathieu

Zou de traditionele oude kous onder de matras dan uiteindelik het eige zijn dat overblijft om je centen te behouden.???
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 17 februari 2012, 02:20:27
Zou de traditionele oude kous onder de matras dan uiteindelik het eige zijn dat overblijft om je centen te behouden.???

Zweetvoetensokken gevuld met puur goud is de enige houvast voor deze voorlopige crisis.

Flurk

Citaat van: Micmac op 15 februari 2012, 20:49:42
Het Nederlandse programma "Tegenlicht"  had deze week aandacht voor de dubieuze rol van Goldman Sachs in het financieel systeem.

Wie de uitzending niet heeft gezien, kan hier de replay bekijken.

http://www.beurs.com/2012/02/14/tegenlicht-goldman-sachs-en-de-vernietiging-van-griekenland/8821

Zeker de moeite waard.

De invloed van Goldman Sachs is sinds de crisis alleen maar toegenomen.

Vandaag zitten de pionnen van het bedrijf niet alleen op absolute topposities binnen de Amerikaanse overheid.

Ze zijn er zelfs in geslaagd om ook in Europa voet aan de grond te krijgen.

Als je weet dat zowel premier Monti van Italië, de Griekse premier Papademos als ECB-voorzitter Draghi van bij Goldman komen, dan weet je het wel.

Het bedrijf wordt niet zomaar "Government Sachs" genoemd natuurlijk. Dat moet je verdienen.

Ondertussen is het bijzonder frustrerend om vast te stellen dat financiële instellingen die een groot aandeel hebben in deze crisis, gewoon kunnen verder gaan zoals ze bezig waren.

Business as usual dus. Enkele feiten:

1. Banken mogen nog steeds speculeren met spaargeld.
Er is nagenoeg niemand die ermee akkoord is dat banken risico's nemen met spaargeld maar bijna 5 jaar na de start van de crisis blijft het een courante praktijk.

2. Banken maken nog steeds gebruik van een bijzonder hoge leverage.
De meeste Europese banken hebben 20 tot 40 keer meer activa dan eigen vermogen.
De minste tegenvaller is goed om het kapitaal op te eten. Ook vandaag nog.

3. Derivaten zijn nog steeds niet gereguleerd.
Tijdens de kredietcrisis verloren financiële instellingen meer dan $1.000 miljard aan de handel in ongereguleerde derivaten.
Verliezen die uiteindelijk door de maatschappij werden bijgepast.

Een praktijk die inmiddels aan banden is gelegd?
Vergeet het.
De handel in derivaten blijft een beetje het Wilde Westen waarbij de overheid een oogje dichtknijpt en de banken hun zin kunnen blijven doen.

4. Banken hebben nog steeds nood aan bail-outs. Ze zijn er nog steeds, de bail-outs. Alleen niet meer zo openlijk.
Er is bijvoorbeeld de LTRO-operatie van de ECB waarbij banken via de achterdeur gefinancierd worden
.





Che io non capisco

Micmac

dat ik niet begrijp  ??? ??? ???

Het automatisch wegvloeien van de Euro is een vaststaand feit en niemand die het begrijpt.