Het Grote Off Topic-Topic.

Gestart door Micmac, 17 maart 2010, 22:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micmac

NASA: "Brokstukken afgedankte satelliet in Oceaan gestort"

Volgens de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA zijn de brokstukken van de UARS-satelliet niet in Canada of in West-Afrika neergekomen, maar wel in de Grote Oceaan en dat ver van de westkust van de Verenigde Staten.


De satelliet, al jaren niet meer in gebruik, drong vrijdagnacht door de dampkring. De UARS was zo groot als een bus, maar verging grotendeels.
Toch zouden enkele grote onderdelen (van ruim 500 kilogram) de beproeving hebben doorstaan.

De UARS, wat staat voor Upper Atmosphere Research Satellite, werd in september 1991 voor het eerst gebruikt voor onderzoek.


Zolang er geen stukken gevonden zijn is het raden waar ze terecht gekomen zijn.

Micmac

Brokstukken satelliet stortten neer over afstand van 800 km

De in ongebruik geraakte satelliet UARS die afgelopen weekend op Aarde neerstortte, is volgens de NASA terechtgekomen op de "ideale" locatie: in de zuidelijke Stille Oceaan, "zo ver van land als je maar kan zijn".
Nieuwe berekeningen van de Amerikaanse luchtmacht situeren de brokstukken dus duizenden kilometers verder dan het noordwesten van Amerika, waar de neerstortende satelliet eerder gespot zou zijn. Volgens de berekeningen kwam de satelliet de atmosfeer van de Aarde binnen boven Amerikaans Samoa. Pas 480 kilometer verder naar het noordoosten, ten zuidwesten van Christmas Island, begonnen de brokstukken in zee neer te storten en dat over een totale afstand van ongeveer 800 kilometer.
"Een relatief onbewoond deel van de wereld, heel afgelegen", zegt Mark Matney van NASA.
"Een zeer goede plek wat risico's betreft." Ook andere wetenschappers zijn tevreden met het resultaat.
"Zo hadden we het gehoopt. Het is perfect, beter kan je niet hebben", klinkt het.

De berichten als zouden delen van de satelliet in het noordwesten van Canada zijn neergestort, worden dus naar de prullenbak verwezen.
"De nieuwe berekeningen tonen aan dat de satelliet enkele minuten vroeger neerstortten dan gedacht, waardoor de landingsplek van de brokstukken naar een ander halfrond verhuisde", aldus NASA. "Dat toont aan wat voor een verschil tien tot vijftien minuten kan betekenen", zegt astrofysicus Jonathan McDowell van Harvard. (sps)

Mathieu

Als we dat voor waarheid aannemen dan zal men moeten zeggen dat het oud ijzer voor eeuwig en altijd verdwenen is.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac


Mathieu

Maar hoeveel zouden er nog in de admosfeer rondvliegen, en zouden ze dat zelf nog wel weten?
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Koter

Citaat van: Mathieu op  1 oktober 2011, 20:09:43
Maar hoeveel zouden er nog in de admosfeer rondvliegen, en zouden ze dat zelf nog wel weten?

Rond de aarde vliegen tonnen aan afval rond die regelmatig het ruimtestation bedreigen. Eigenlijk hoop ik dat de mens nooit buiten ons zonnestelsel geraakt want binnen de kortste keren maken ze overal een afvalstort van.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Het beschermen van de Natuur en het heelal is een moeilijke opdracht.

Mathieu

Volgens mij niets moeilijk aan. Ze hebben ze in een baan rond de aarde gekregen. Dus kunnen ze ze, na gebruik, ook terug naar de admosfeer laten komen. Ze er laten induiken in een hoek van 90 gr en dan is alles verbrandt eer het er aan de andere kant terug uitkomt. Opgeruimd staat netjes.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op  1 oktober 2011, 22:47:09
Volgens mij niets moeilijk aan. Ze hebben ze in een baan rond de aarde gekregen. Dus kunnen ze ze, na gebruik, ook terug naar de admosfeer laten komen. Ze er laten induiken in een hoek van 90 gr en dan is alles verbrandt eer het er aan de andere kant terug uitkomt. Opgeruimd staat netjes.

Het is waardevol als het omhoog gaat, en is waardeloos als het naar beneden komt.

Koter

Citaat van: Micmac op  1 oktober 2011, 22:56:32
Citaat van: Mathieu op  1 oktober 2011, 22:47:09
Volgens mij niets moeilijk aan. Ze hebben ze in een baan rond de aarde gekregen. Dus kunnen ze ze, na gebruik, ook terug naar de admosfeer laten komen. Ze er laten induiken in een hoek van 90 gr en dan is alles verbrandt eer het er aan de andere kant terug uitkomt. Opgeruimd staat netjes.

Het is waardevol als het omhoog gaat, en is waardeloos als het naar beneden komt.

En omdat het geen waarde meer heeft laten ze de rommel maar rond slingeren.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Citaat van: Koter op  1 oktober 2011, 23:49:43
Citaat van: Micmac op  1 oktober 2011, 22:56:32
Citaat van: Mathieu op  1 oktober 2011, 22:47:09
Volgens mij niets moeilijk aan. Ze hebben ze in een baan rond de aarde gekregen. Dus kunnen ze ze, na gebruik, ook terug naar de admosfeer laten komen. Ze er laten induiken in een hoek van 90 gr en dan is alles verbrandt eer het er aan de andere kant terug uitkomt. Opgeruimd staat netjes.

Het is waardevol als het omhoog gaat, en is waardeloos als het naar beneden komt.

En omdat het geen waarde meer heeft laten ze de rommel maar rond slingeren.

Er is geen wetgeving die het verbiedt.

Mathieu

En als het zo erg wordt dat de afval de satelieten waar mensen inzitten zo zwaar beschadigd, dat de boel daar boven ontplofd, dan zoeken ze wel een andere uitleg voor de ramp.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Tips tegen een kater


Hier wat tips om sneller van je kater af te zijn!

- Honing
Eet een boterham met honing. Uit Brits onderzoek blijkt dat honing hoofdpijn en misselijkheid kan voorkomen. De zoetstof zou het beste middel zijn om gifstoffen in het lichaam af te breken na vreet- of drinkbui. Bovendien herstelt het de bloedsuikerspiegel die 's ochtends erg laag is.

- Veel water of sap drinken
Vul de vochtbalans in je lichaam aan met veel water of vruchtensap. Water is licht verteerbaar. Het voordeel van vruchtensap is dat er fructose in zit, waardoor de alcohol sneller verteert. Een voordeel van water is dat het gemakkelijk verkrijgbaar is en licht verteerbaar. Bouillon is ook een goed idee; kun je meteen het zouttekort aanvullen.

- Eet wat
Probeer wat te eten, bijvoorbeeld tomaten, eieren of bananen.

- paracetamol
Eventueel kun je een paracetamol slikken tegen de hoofdpijn. Neem liever geen aspirine, want dat kan de maag irriteren.

- Blijf in bed
Blijf als het kan zo lang mogelijk in bed liggen

- Frisse buitenlucht
En daarna? De frisse buitenlucht in. Dat helpt vaak. Gelukkig valt Nieuwsjaarsdag in de winter; dan is het al gauw fris!

En of het daadwerkelijk helpt is de vraag, maar als je een kater hebt gaat er niets boven een vette hap!

vyske

inderdaad, in mijn studententijd had ik altijd koude spaghetti bolognese staan
om 's nachts na een braspartij te verorberen voor ik ging slapen en had toen nooit een kater.

Mathieu

Ik zou nog niet meer weten hoe het aanvoelt een kater te hebben. Trouwens die had ik vroeger nooit gelijk wat ik zou gedronken hebben.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.