Het Grote Off Topic-Topic.

Gestart door Micmac, 17 maart 2010, 22:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Micmac

En mijn gsm-meke is ook up to date.


Mathieu

Wel voor een bijkomend zakje zorgen om dit in op te bergen. In de broekzak zou het veel plaats innemen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Daar geraakt ge op geen enkel vliegtuig mee. ;D

Micmac

Citaat van: Mathieu op  6 oktober 2010, 14:59:33
Wel voor een bijkomend zakje zorgen om dit in op te bergen. In de broekzak zou het veel plaats innemen.

Zo ' n polszakje in echt leder dat ge met een speciale klem aan uw broeksriem kunt hangen, een goed idee. :denken:

Micmac

Citaat van: Flurk op  6 oktober 2010, 20:31:42
Daar geraakt ge op geen enkel vliegtuig mee. ;D

Doeme da's ook alweer waar. :denken: :denken: :denken:

Mathieu

Citaat van: Flurk op  6 oktober 2010, 20:31:42
Daar geraakt ge op geen enkel vliegtuig mee. ;D



Op het vliegtuig moet je dat ook niet gebruiken maar wel hier.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

22 oktober 2010, 11:35:09 #246 Laatste wijziging: 5 november 2010, 17:03:35 door Mathieu
En als ik dan toch iets in mijn zak wil hebben, en waar ik ook geen vliegtuig mee op mag, heb ik toch liever zo iets :

Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

De dag en de nacht vanuit het ruimtestation is toch prachtig.


Mathieu

Nog niet weg gelegd voor onze beurs denk ik zo.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac


De nieuwe reisonderneming Virgin Galactic, onderdeel van de Virgin Group van Sir Richard Branson, vliegt binnenkort de eerste toeristen, ook Nederlandse, in een echt ruimteschip naar buiten de dampkring. Het was net in het NOS-Journaal en ik geloof dat één zo'n ticket voor een drie kwartier durende ruimtereis € 125.000,- kost. 
Bedenk daarbij dat van die tijd slechts vier minuten daadwerkelijk gewichtsloos is.
Mocht je een erfenis hebben gehad of de EK-Lotto winnen dan kan je nu al een reisje boeken.
Volgend jaar starten de eerste vluchten

Mathieu

Daar zullen wij nooit aan deel kunnen nemen want als de grote mijnheren van overal ter wereld daar aan deel nemen komen er nog party's bij onderweg en dan mag je nog eens op zo een bedrag rekenen. Ze zullen onderweg geen limo drinken vrees ik.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Hebben die geen klusjesmannen nodig  ???   ???   ??? :biggrinumbrella1:

Mathieu

Misschien personeel om op te ruimen, en dan maar hopen dat het niet alleen het materiaal is dat we dan moeten opruimen. :10_1_20: :10_1_20:
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

11 november 2010, 22:50:36 #253 Laatste wijziging: 11 november 2010, 22:52:32 door Micmac
In 2014 moet het mogelijk zijn, voor de rijker bedeelden onder ons, om vanaf Curaçao commerciële ruimtevluchten te maken.
De ruimte in vanaf vliegveld Hato


Het Nederlandse bedrijf Space Experience Curaçao (SXC) heeft een intentieverklaring getekend met Curaçao Airport Holding (CAH). SCX is opgericht door oud-bevelhebber der luchtstrijdkrachten Ben Droste en F-16 piloot Harry van Hulten.
Met deze intentieverklaring moet het vanaf de Curaçaose luchthaven Hato mogelijk worden om ruimtevluchten te maken.
Tienduizenden euro's
Vanaf Hato International Airport wil het bedrijf SCX over vier jaar met een eigen ruimtevaartuig de ruimte in.
Zoals de voorspellingen nu zijn, zal de rit een half uur duren en kan er één passagier mee aan boord.
De prijs van een vlucht naar de ruimte zal tienduizenden euro's kosten.

Ook voor wetenschappelijk onderzoek
Het ruimtevaartuig zal niet alleen gebruikt worden voor ruimtevaarttoerisme, maar ook voor wetenschappelijk onderzoek.
Maurice Adriaend, directeur van Curaçao Airport Holding, is enthousiast over de plannen.
Hij verwacht dat de ruimtevluchten bijdragen het toerisme en de industriële ontwikkeling van het Antilliaanse eiland.

Mathieu

Vlucht duurt een half uur. Dan moet je toch wel een hele zot zijn om daar zoveel geld aan uit te geven. Zeker als je goed bedenkt dat je dan feitelijk max een paar minuten buiten de admosfeer vliegt.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.