Het Grote Off Topic-Topic.

Gestart door Micmac, 17 maart 2010, 22:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mathieu

Kunnen beter alles opsouperen, dat hebben we dan toch gehad.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Een verbod op (manueel) mobiel bellen achter het stuur doet het aantal ongevallen zeer zeker niet dalen.

Een verbod op (manueel) mobiel bellen achter het stuur doet het aantal ongevallen niet dalen.
Dat is de opmerkelijke conclusie van een onderzoek van het Amerikaanse Highway Loss Data Institute (HLDI).
Volgens het onderzoek heeft de maatregel geen enkele impact gehad op het aantal ongevallen.
Dat zou te wijten kunnen zijn aan het feit dat veel bestuurders ondertussen handenvrij bellen, wat volgens HLDI nauwelijks voor een grotere veiligheid zorgt.
Afgeleid
"Het aantal ongevallen daalt niet omdat de risico's even groot zijn. De chauffeur wordt immers nog altijd afgeleid", aldus Adrian Lund, voorzitter van HLDI.

Uit een onderzoek van HLDI, nog geen tien jaar geleden, blijkt dat het gebruik van de mobiele telefoon achter het stuur het risico op een ongeval verviervoudigt.

Mathieu

Ik heb een groot voordeel, mijn gsm ligt in de wagen naast mij en mijn madame neemt die op als ik rij. Ik neem dus geen tf aan wanneer ik aan het rijden ben.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 30 september 2010, 00:55:37
Ik heb een groot voordeel, mijn gsm ligt in de wagen naast mij en mijn madame neemt die op als ik rij. Ik neem dus geen tf aan wanneer ik aan het rijden ben.

Ik heb een carkit ingebouwd en de GSM gaat over de autoboxen, zet de radio in dempingmode, de GPS gaat ook over de autoboxen dus altijd een kristalhelder geluid en ik kan op het groot scherm in de auto alles volgen, dus ook mp3 of dvd of tv.

Mathieu

Een rijke mens is toch iets aardigs niet?
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op  1 oktober 2010, 18:10:03
Een rijke mens is toch iets aardigs niet?

Het gaat niet om rijk, de keuze van een juiste wagen is soms bikkelhard, een optielijst groter dan de dikste krant en dan nog het goede er niet tussen, nu kan het wel zijn dat ik veeleisend ben, doch gps en achteruitrij-kamera is onmisbaar, de ruitenwisserhendel heb ik nog nooit gebruikt omdat de ruitenwissers vanzelf werken en ik had liefst de twee uitlaten ook nog eens 30 graden onderaf geplooid gezien zodoende dat de wagen in vrijloop vanzelf vooruit rijdt, en die stoken de fietsdrager ook niet warm, dit is ook een probleem bij veel wagens waar niet op gelet wordt..

Flurk

Ik ben al kontent als het rijdt en dat ik droog zit. ;D

Micmac

Citaat van: Flurk op  1 oktober 2010, 20:14:25
Ik ben al kontent als het rijdt en dat ik droog zit. ;D

Ben jij rap kontent zeg, zijn die Limburgers dan echt zo moeilijk, of zou ik dat alleen zijn. :denken:

Mathieu

Zo veeleisend ben ik ook nooit geweest. Indien het model mij aanstaat en alles wat ik in mijn hoofd heb, ben ik feitelijk zelfs niet merk gebonden.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op  2 oktober 2010, 01:15:40
Zo veeleisend ben ik ook nooit geweest. Indien het model mij aanstaat en alles wat ik in mijn hoofd heb, ben ik feitelijk zelfs niet merk gebonden.

Da's nu mijn probleem, geen enkele waar niks op af te keuren valt, domme ingenieurs, het zijn meestal jonge gasten die de auto laten zoals hij is, daar krijg ik grijs haar van.

Mathieu

Zelf een merk ontwerpen met alles erop en eran Micmac, dat zou pas de max zijn. Maar dan komt het kostenplaatje en dat zal niet van de poes zijn vrees ik.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op  3 oktober 2010, 12:43:24
Zelf een merk ontwerpen met alles erop en eran Micmac, dat zou pas de max zijn. Maar dan komt het kostenplaatje en dat zal niet van de poes zijn vrees ik.

Niet te doen, in sportwagens is het geen probleem denk maar aan Donkervoort of Morgan.

Micmac

3 oktober 2010, 22:06:51 #237 Laatste wijziging: 3 oktober 2010, 22:09:15 door Micmac
Parachute springen met de ballon te schaffen is toch plezant.

http://www.youtube.com/watch?v=Sd8G2JU6pco&feature=related

Micmac

Nu heb ik het gevonden sé, de ene telefoon achter den andere, gene tijd voor nikske maar dit is al een hele opluchting.


Mathieu

Wel makkelijk, als je een " ongewenste tf " krijgt dan zet je het andere apparaat aan en zegt je : sorry wil je vanmiddag nog eens terug bellen, veel storing op dit moment.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.