Het Grote Off Topic-Topic.

Gestart door Micmac, 17 maart 2010, 22:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Micmac

15 juli 2010, 22:47:49 #165 Laatste wijziging: 15 juli 2010, 22:52:12 door Micmac
Zorgen van vandaag voor morgen.

De magnetische pole van de aarde beweegt zich erg snel naar Rusland toe met een snelheid van 49 miles (64 kilometers)per jaar wat veroorzaakt word door magnetische veranderingen in het binnenste van de aarde, laat een nieuw onderzoek zien.

De kern is te diep voor wetenschappers om direct te detecteren van het magnetische veld.
Maar onderzoekers kunnen het meten van de bewegingen van de velden door na te speuren hoe de aardse magnetische velden aan het veranderen waren aan de opervlakte en in de ruimte.

Het komt er dus op neer in dit bericht dat de schil van de aarde draait en de eigenlijke binnenkant blijft  waar het is.

Zo zou het toch kunnen dat de aarde ompoold in 2012, maar waar is het askeerpunt , want daar blijft de aarde stilstaan of draait om haar eenmalige as.


Mathieu

In theorie kunnen wij dan feiteljk in Amerika wonen volgend jaar en de Amerikanen in Europa?
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 16 juli 2010, 00:17:30
In theorie kunnen wij dan feiteljk in Amerika wonen volgend jaar en de Amerikanen in Europa?

Als we ompolen zal Belgiƫ liggen waar nu Nieuw-Zeeland is, dus onder Australiƫ.

Mathieu

Als het aan mij ligt en ik bekijk zo even het weer daar : dan laat alles maar bij het oude want mooi en warm weer is daar blijkbaar een onbekend begrip.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Even opletten,
Bij de komende halfjaarcijfers zullen veel bedrijven sterke nettowinsten presenteren.
Deze worden echter vooral veroorzaakt door de sterke kostenbesparingen die zijn doorgevoerd.
Miskijk je dus niet.

Mathieu

Zoals belgacom zeker en toch de prijzen omhoog doen gaan.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 31 juli 2010, 00:13:12
Zoals belgacom zeker en toch de prijzen omhoog doen gaan.
Het is zoals na de verkiezingen, ze hebben veel verloren en hebben nog gewonnen. :opkopzitten:

Mathieu

Inderdaad en na zoveel weken kebben en krijgen ze nog geen regering bij mekaar.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Nu zit ik met een glazen bol die al minimum een maand voorloopt, hoe krijg je dat afgesteld  :denken: :denken:

Micmac

Mensen die meer of minder dan zeven uur per dag slapen, inclusief dutjes, lopen een groter risico op hart- en vaatziekten.
Dat blijkt uit een onderzoek van wetenschappers aan de universiteit van West Virginia in de Verenigde Staten, dat zondag is gepubliceerd.
Minder dan vijf uur slaap per dag verdubbelt het risico op angina en hartaandoeningen.
Meer dan zeven uur slaap vergroot de kans op hart- en vaatziekten, zo blijkt uit de studie.
De grootste risicogroep blijken de volwassenen onder 60 jaar te zijn, die vijf uur of minder per etmaal slapen.
Hun risico op hartfalen is drie keer zo groot in vergelijking met mensen die zeven uur per nacht slapen.


Mathieu

Laten we dat maar voor wat het is, twintig jaar en langer geleden kwam ik met 2 uur slaap per etmaal toe.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op  2 augustus 2010, 11:54:23
Laten we dat maar voor wat het is, twintig jaar en langer geleden kwam ik met 2 uur slaap per etmaal toe.

Ik nu nog maar luister meer naar goede muziek.
http://www.youtube.com/watch?v=07lyiovWZGo

Mathieu

Als ik nu mijn bed zie dan val ik zo om slaap.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Goedeavond,

De Japanse autobouwer Nissan wil een autorit gezonder maken. Daarom zullen de nieuwe modellen voorzien worden van een klimaatregelaar die vitamine C verspreidt en antistress-zetels.

"We willen dat de chauffeurs voelen dat het gezonder is in de auto dan erbuiten", zo liet een ingenieur van Nissan weten tijdens een demonstratie op het testcircuit van Yokosuka.

Toekomstige modellen zullen uitgerust worden met een klimaatregelaar die vitamine C verspreidt in de wagen om zo de huid te hydrateren. Voorts komt er een zuiveringssysteem voor de lucht in de auto.

Nissan zal de wagens ook uitrusten met verwarmde zetels. Daarvoor zullen technieken van de NASA gebruikt worden om het bloed beter te laten circuleren en risico's op rugproblemen te beperken bij langere ritten.

Het ene merk is het andere niet. :biggrinumbrella1:

Mathieu

Dat is dan speciaal voor de hele maffen ( persoonlijk gedacht hoor) die er plezier aan vinden van honderden km aan een stuk te rijden en enkel stoppen om te tanken. Doe ik wel niet aan mee.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.