Het Grote Off Topic-Topic.

Gestart door Micmac, 17 maart 2010, 22:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mathieu

Dat zou ik wel willen, maar dat lukt blijkbaar niet goed......hihihihihi
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

24 juli 2016, 20:36:21 #1906 Laatste wijziging: 24 juli 2016, 20:40:11 door Micmac
Citaat van: Mathieu op 24 juli 2016, 15:27:55
Bevel van moder de vrouw : de volgende moet terug een grote jeep zijn met een grote snuit aan. Ze wil de motorkap zien aan de volgende. Heb haar de prijzen laten kijken van veschillende en droge commentaar : dat is jou probleem.

Het grote probleem is wat gaat het worden qwa brandstof : met nog steeds ongeveer 25.000 km per jaar ben ik me dus nog aan beraden. benzine staat op de laatste plaats maar het gaat tussen diesel en Lpg.

Een benzine met CNG-tank natuurlijk.

De uitstoot van koolmonoxide en stikstofoxide wordt met meer dan 50 % verminderd
Rijden op aardgas vermindert de CO2-uitstoot in de hele keten, van productie tot de uitlaat, met 12 % t.o.v. diesel en 27 % t.o.v. benzine
Geen roet, geen uitstoot van kankerverwekkende stoffen, geen uitstoot van benzeen
Geluidsreductie tot 75 %, geen geurhinder, geen grond- of watervervuiling

De taks op een voertuig met CNG is ongeveer nul.

Micmac


4X4 OF 6X6 OF 8X8 ze rijden allemaal wel een vast, dit zijn zo'n paar trailertjes achtereen.

https://youtu.be/76JGpiZ-CTA

Mathieu

Ik vind, als ik zo iets zie, altijd mooi hoe op hun gemak dat ze met zo iets overal door rijden.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac


Mathieu

Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op  4 september 2016, 14:26:29
Blijkbaar was ze dan toch niet zo veilig als dat ze zichzelf hebben voorgehouden.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2849437/2016/09/03/Glazen-brug-in-China-na-twee-weken-al-dicht-voor-dringende-herstellingen.dhtml

Veel te veel bezoekers, een brug die voorzien is op 8000 man en er 80000 krijgt per dag is van het goede te veel.

Mathieu

Blijkbaar hebben ze zich dan toch vergist in hun berekeningen, wist niet dat het daar ook kon.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

21 september 2016, 17:58:17 #1913 Laatste wijziging: 21 september 2016, 18:00:01 door Mathieu
Citaat van: Micmac op 24 juli 2016, 20:36:21
Citaat van: Mathieu op 24 juli 2016, 15:27:55
Bevel van moder de vrouw : de volgende moet terug een grote jeep zijn met een grote snuit aan. Ze wil de motorkap zien aan de volgende. Heb haar de prijzen laten kijken van veschillende en droge commentaar : dat is jou probleem.

Het grote probleem is wat gaat het worden qwa brandstof : met nog steeds ongeveer 25.000 km per jaar ben ik me dus nog aan beraden. benzine staat op de laatste plaats maar het gaat tussen diesel en Lpg.

Een benzine met CNG-tank natuurlijk.

De uitstoot van koolmonoxide en stikstofoxide wordt met meer dan 50 % verminderd
Rijden op aardgas vermindert de CO2-uitstoot in de hele keten, van productie tot de uitlaat, met 12 % t.o.v. diesel en 27 % t.o.v. benzine
Geen roet, geen uitstoot van kankerverwekkende stoffen, geen uitstoot van benzeen
Geluidsreductie tot 75 %, geen geurhinder, geen grond- of watervervuiling

De taks op een voertuig met CNG is ongeveer nul.


Maar , en dan komt het : Voor mij nog niet geschikt want onze bazin wil terug naar Spanje , en dan wel naar het zuiderlijke deel en liefst van al met caravan.Wagen is het enige vervoermiddel waar ze nog wil instappen, dus geen boot, geen vliegtuig, en geen trein, geen bus. Dus met die cng   kan ik niet veel doen. Om dan nog maar te zwijgen van het vermogenverlies(heb ik me toch laten wijs maken. Daarbij nog de grote snuit die ze van voor wil zien : heb ik niet overdreven veel keuzes meer. Het zal dan wel terug ergens een diesel worden. Daar kunnen we dan nog 14 jaar mee rijden want dan moeten de diesels uit het verkeer zijn in Belgie, volgens Tommelein toch. Maar hoe die dat gaat klaar spelen weet ik nog steeds niet. Zeker is één zaak : tegen die tijd rij ik niet ver meer van huis weg, onder vvoorbehoud dat ik dan nog in leven ben uieteraard.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac


Het is een benzine motor en zoals dit model hieronder rij je 900 km met benzine en 400 km op gas, dus 1300 km alvorens te tanken.
Nu zijn die zware zelfstandigen erg slim en kopen een zes of acht cylinder of meer en geven hem aan als cng voertuig, je moet niet vragen hoeveel taks ze minder betalen.


MERCEDES BENZ E 200 NGT

Engine Power:156 hp
CNG Capacity:20 kg
Fuel Capacity:59 l
CNG Range:400 km
Gasoline range:900 km
Emission Standard:Euro 6
CO2:116 g/km


Koter

Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Mathieu

Laat die zo rustig verder oefenen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac


Micmac

Beste truckcenter van België op 500 meter van de deur.

https://www.youtube.com/watch?v=NGP_s1BqqKU