Het Grote Off Topic-Topic.

Gestart door Micmac, 17 maart 2010, 22:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 11 mei 2016, 22:09:52
Blijkbaar is dat toch niet makkelijk denk ik : de juiste vraag stellen en dan zelf ook nog het juiste antwoord geven......


Dat heet mediteren en is nodig om bepaalde puntjes op de I te zetten.

Mathieu

Ga seffens een kijken wat die van het Songfestival te bieden hebben.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac


Mathieu

Vandaag in de garage nieuwe remschijven gezet voor met alles erop en er aan. Stonden er 5 maanden onder en waren krom. Ik rij van mijn 18 jaar met de wagen en heb nog nooit gehoord van remschijven die krom getrokken waren. De uitleg die ze gaven was : vroeger was er in de schijven en de blokken een massa asbest verwerkt en daardoor konden ze een veel hogere temperatuur aan. Nu dat niet meer mag lopen ze sneller super warm, op zijn eigen feitelijk niet er. Maar wanneer ze super heet zijn en je rijdt er mee door een grote plas waten, kunnen ze krom trekken. Is het waar of niet, ik heb er het gissen naar. Het waren originele die ze er terug onder gezet hebben in december en die op enkele maanden scheef getrokken waren. Dus nu staan er terug originele nieuwe onder, en ben benieuwd voor hoe lang.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

24 mei 2016, 22:56:10 #1894 Laatste wijziging: 24 mei 2016, 23:00:23 door Micmac
Citaat van: Mathieu op 24 mei 2016, 22:39:59
Vandaag in de garage nieuwe remschijven gezet voor met alles erop en er aan. Stonden er 5 maanden onder en waren krom. Ik rij van mijn 18 jaar met de wagen en heb nog nooit gehoord van remschijven die krom getrokken waren. De uitleg die ze gaven was : vroeger was er in de schijven en de blokken een massa asbest verwerkt en daardoor konden ze een veel hogere temperatuur aan. Nu dat niet meer mag lopen ze sneller super warm, op zijn eigen feitelijk niet er. Maar wanneer ze super heet zijn en je rijdt er mee door een grote plas waten, kunnen ze krom trekken. Is het waar of niet, ik heb er het gissen naar. Het waren originele die ze er terug onder gezet hebben in december en die op enkele maanden scheef getrokken waren. Dus nu staan er terug originele nieuwe onder, en ben benieuwd voor hoe lang.

De temperatuur van remschijven kan aardig oplopen tot ze gloeiend worden, daarom zijn dubbele of gekoelde remschijven beter, maar na zo'n rem-maneuver door een plas water rijden kan kromtrekking tot gevolg hebben.
Wanneer de remschijven vervangen?

Remschijven kunnen verschillende slijtagepatronen vertonen. Met behulp van micrometer kan men de slijtage nagaan door de opgemeten waarden te vergelijken met de vereiste technische specificaties van uw voertuig.
Indien deze waarden verschillen, zijn de schijven versleten en aan vervanging toe.
Vertonen de remschijven blauwachtige vlekken?
Dan werden de remschijven blootgesteld aan oververhitting.
Door de blootgestelde warmte werden de chemische eigenschappen van de schijven veranderd waardoor zij niet meer performant zullen functioneren.
Ook bij krassen en vervorming van de remschijven is vervanging noodzakelijk.

Mathieu

Dat neem ik allemaal aan, vroeger deed ik echter nog een pak km meer dan heden ten dage, en ik heb het nooit geweten dat de remschijven van mijn voertuigen vervangen werden. Dat vind ik het eigenaardige.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

25 mei 2016, 10:34:15 #1896 Laatste wijziging: 8 juni 2016, 00:06:09 door Micmac
Citaat van: Mathieu op 25 mei 2016, 01:08:43
Dat neem ik allemaal aan, vroeger deed ik echter nog een pak km meer dan heden ten dage, en ik heb het nooit geweten dat de remschijven van mijn voertuigen vervangen werden. Dat vind ik het eigenaardige.

De zuiger in de remklauw zou wel eens kunnen vastzitten, maar dit komt vooral voor met Mitsubischi jeeps.


[bijlage verwijderd door de beheerder]

Micmac

Met een klein mesje zou het nog gaan maar wat is dit.

https://youtu.be/y-LhWP_T0IA

Mathieu

Citaat van: Micmac op 25 mei 2016, 10:34:15
Citaat van: Mathieu op 25 mei 2016, 01:08:43
Dat neem ik allemaal aan, vroeger deed ik echter nog een pak km meer dan heden ten dage, en ik heb het nooit geweten dat de remschijven van mijn voertuigen vervangen werden. Dat vind ik het eigenaardige.

De zuiger in de remklauw zou wel eens kunnen vastzitten, maar dit komt vooral voor met Mitsubischi jeeps.


Micmac die zaten inderdaad vast, maar in november werd alles vernieuwd en in maart was alles weeral krom. En dan hebben ze er weer nieuwe onder gezet in garantie en die zijn momenteel nog steeds recht. Hopelijk voor heel lang.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: Micmac op 11 juli 2016, 22:22:21
Met een klein mesje zou het nog gaan maar wat is dit.

https://youtu.be/y-LhWP_T0IA

Niet normaal die kerel.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 19 juli 2016, 23:40:15
Citaat van: Micmac op 25 mei 2016, 10:34:15
Citaat van: Mathieu op 25 mei 2016, 01:08:43
Dat neem ik allemaal aan, vroeger deed ik echter nog een pak km meer dan heden ten dage, en ik heb het nooit geweten dat de remschijven van mijn voertuigen vervangen werden. Dat vind ik het eigenaardige.

De zuiger in de remklauw zou wel eens kunnen vastzitten, maar dit komt vooral voor met Mitsubischi jeeps.


Micmac die zaten inderdaad vast, maar in november werd alles vernieuwd en in maart was alles weeral krom. En dan hebben ze er weer nieuwe onder gezet in garantie en die zijn momenteel nog steeds recht. Hopelijk voor heel lang.

Er is ook een forum met klachten van Hyunday.

http://www.amtgarageforum.nl/merk/hyundai/

Mathieu

Daar gaan ze zich bitter weinig van aantrekken denk ik, na 9 jaar en 235.000 km.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 21 juli 2016, 23:06:28
Daar gaan ze zich bitter weinig van aantrekken denk ik, na 9 jaar en 235.000 km.

Het is gemakkelijk als je weet wat er aan kan komen en hoe het te verhelpen vooral zo'n Forum raadplegen alvorens een nieuwe te kopen.

Mathieu

Bevel van moder de vrouw : de volgende moet terug een grote jeep zijn met een grote snuit aan. Ze wil de motorkap zien aan de volgende. Heb haar de prijzen laten kijken van veschillende en droge commentaar : dat is jou probleem.

Het grote probleem is wat gaat het worden qwa brandstof : met nog steeds ongeveer 25.000 km per jaar ben ik me dus nog aan beraden. benzine staat op de laatste plaats maar het gaat tussen diesel en Lpg.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Koter

Citaat van: Mathieu op 24 juli 2016, 15:27:55
Bevel van moder de vrouw : de volgende moet terug een grote jeep zijn met een grote snuit aan. Ze wil de motorkap zien aan de volgende. Heb haar de prijzen laten kijken van veschillende en droge commentaar : dat is jou probleem.

Het grote probleem is wat gaat het worden qwa brandstof : met nog steeds ongeveer 25.000 km per jaar ben ik me dus nog aan beraden. benzine staat op de laatste plaats maar het gaat tussen diesel en Lpg.

Een diesel met ook een lpg-tank.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....