Het Grote Off Topic-Topic.

Gestart door Micmac, 17 maart 2010, 22:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Flurk

Bij ons waren vorige week 2 ploegen bezig. De ene ploeg was een gleuf aan het graven die dan door de 2de ploeg die 20 meter erachter kwam zonder meer  weer dichtgegooid werd. Op mijn verbaasde vraag wat ze feitelijk aan het doen waren antwoordde een Roemeen:" Wij draadloos internet leggen".

Micmac

Citaat van: Flurk op 27 maart 2015, 11:26:40
Bij ons waren vorige week 2 ploegen bezig. De ene ploeg was een gleuf aan het graven die dan door de 2de ploeg die 20 meter erachter kwam zonder meer  weer dichtgegooid werd. Op mijn verbaasde vraag wat ze feitelijk aan het doen waren antwoordde een Roemeen:" Wij draadloos internet leggen".

Vorig jaar zat hier een zwaluw op een plaats waar over twintig jaar de elektriciteitsdraden hingen, toen ik hem vroeg hoe hij daar kon zitten antwoorde hij "gewoon draadloos". :LOL: :LOL: :LOL:

Mathieu

Een zwaluw : hoe ziet die er uit. Dat is al verschillende jaren geleden dat ik die hier nog gezien heb.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

Citaat van: Mathieu op 28 maart 2015, 01:19:23
Een zwaluw : hoe ziet die er uit. Dat is al verschillende jaren geleden dat ik die hier nog gezien heb.

zo

Mathieu

Juist Jerryke, die zag je destijds bij ons op de boerderij met de tientallen en evenveel nesten van modder en de rest. Maar heden ten dage zijn en streken waar er geen enkele meer te zien is.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 28 maart 2015, 18:07:36
Juist Jerryke, die zag je destijds bij ons op de boerderij met de tientallen en evenveel nesten van modder en de rest.
Maar heden ten dage zijn en streken waar er geen enkele meer te zien is.



Help de boerenzwaluw te overleven in ons land:

Laat vanaf eind maart uw garage, paardenstal, schuurdeur of – raampje openstaan.
Zijn er binnen geen uitstekende richels, balken, plankjes e.d. sla dan een ruw houten plankje tegen de muur of balk in een donkere hoek.
Zorg voor een modderplaats, enkel vierkante meters groot.
Maak er indien nodig een.
Graaf een ondiepe kuil en bekleed die met plastic, vul die met modderige klei.
Zorg dat de klei het hele voorjaar vochtig blijft.
In nood gevallen kan men een kunstnest plaatsen.


Mathieu

Hier zijn ze niet meer te zien, ondank het feit dat er hier een paar honderd meter vandaan een grote vijver ligt, waar het hele jaar water in staat en waar de randen steeds één moddergebeuren is.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 29 maart 2015, 00:12:09
Hier zijn ze niet meer te zien, ondank het feit dat er hier een paar honderd meter vandaan een grote vijver ligt, waar het hele jaar water in staat en waar de randen steeds één moddergebeuren is.

Ze hebben eigenlijk natte kleigrond nodig, ze maken hun nest zoals de mensen vroeger hun "Lemen huizen" maakten.

Flurk

Al jaaaaaaren geen enkele zwaluw meer gezien hier in de omtrek. Hier zijn nochtans nog enkele boerderijen en veel mensen hebben een carport en vijvertjes. Spijtig. Ik heb gehoord dat ze op hun trek naar het Zuiden in Egypte met honderden km lange netten opgevangen worden om in de restaurants als lekkernij te verkopen.

Koter

Vroeger zaten de electriciteitsdraden er hier vol mee, nu moet je al naar zuid-Frankrijk gaan om er te zien.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Mathieu

31 maart 2015, 17:32:40 #1480 Laatste wijziging: 31 maart 2015, 17:34:42 door Mathieu
Vandaag ben ik een gelukkig mens. heb een mail gekregen van de gouverneur van Nigeria met de melding dat ik was uit gekozen om 10.000.000 US dollar te ontvangen. Hij doet dit gezien de slechte toestand in zijn eigen land. Moet enkel al mijn persoonlijke gegevens aan hem terug mailen, met inbegrio uiteraraard van mijn bank gegevens.

Ik heb dan dan ook maar direct gedaan en binnen de 24 uur heb ik het geld in mijn bezit.( en wie dat niet gelooft maak ik nog wat anders wijs : de mail is juist maar dat ik dat gedaan heb uiteraard nooit.)
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

31 maart 2015, 17:36:18 #1481 Laatste wijziging: 31 maart 2015, 17:46:11 door Mathieu
Citaat van: Koter op 29 maart 2015, 13:58:41
Vroeger zaten de electriciteitsdraden er hier vol mee, nu moet je al naar zuid-Frankrijk gaan om er te zien.

De boeren moet nog veel meer pesticiden gebruiken op de velden dan vinden deze vogels niets meer wat hun eten betreft.
Ik Slovenie, waar er nog niet aan toerisme gedaan wordt daar zijn ze ook nog in massa aanwezig, en daar kan je alle soorten bloemen tegen komen in een gewone weide.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

ladyluck

Citaat van: Mathieu op 31 maart 2015, 17:32:40
Vandaag ben ik een gelukkig mens. heb een mail gekregen van de gouverneur van Nigeria met de melding dat ik was uit gekozen om 10.000.000 US dollar te ontvangen. Hij doet dit gezien de slechte toestand in zijn eigen land. Moet enkel al mijn persoonlijke gegevens aan hem terug mailen, met inbegrio uiteraraard van mijn bank gegevens.

Ik heb dan dan ook maar direct gedaan en binnen de 24 uur heb ik het geld in mijn bezit.( en wie dat niet gelooft maak ik nog wat anders wijs : de mail is juist maar dat ik dat gedaan heb uiteraard nooit.)


't kan niet missen dat jullie rijk worden :LOL: en dat er toch nog mensen zijn die daar inlopen

Micmac

En als ge daar niet inloopt zit de RVA op je hielen. :LOL:

https://www.youtube.com/embed/owNGaN7ZDWs

Mathieu

Het is lachend, maar die benaderd het meest de waarheid om niet te zeggen de zuivere waarheid.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.