Het Grote Off Topic-Topic.

Gestart door Micmac, 17 maart 2010, 22:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micmac

Bij de kassa van een supermarkt stelt de jonge caissière aan een oudere vrouw voor, dat zij voortaan haar eigen boodschappentas meebrengt, in plaats van een plastic tas te kopen.

"Want plastic tassen zijn niet goed voor het milieu", zo zegt ze.

De vrouw verontschuldigt zich en legt uit: "Wij hadden dat groene gedoe niet toen ik jong was!"




De caissière antwoordt:

"Ja, en dat is nou juist ONS PROBLEEM vandaag-de-dag: JULLIE generatie maakte zich niet druk om het  milieu te sparen voor de toekomstige  generaties!"

Ze heeft gelijk, onze generatie had dat groene gedoe niet in onze dagen.

Toen hadden we melk in flessen, frisdrank in flessen en bier in flessen, die we leeg en omgespoeld terug brachten naar de winkel.

De winkel stuurde deze dan terug naar de fabriek en in de fabriek werden deze flessen gesteriliseerd en opnieuw gevuld. Wij deden ècht aan recycling.

Maar we deden niet aan dat groene gedoe in die tijd!

Wij liepen trappen, omdat we niet over roltrappen en liften beschikten in elk gebouw.

Wij liepen naar de supermarkt en hesen onszelf niet iedere keer in een 300 PK machine, elke keer als we 2 blokken verder moesten zijn.

Maar ze heeft gelijk: wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd!

Babyluiers gingen in de kookwas, omdat wegwerpluiers niet bestonden.

We droogden onze kleren aan de lijn en niet in een energieverslindende machine die continu 220 volt verbruikt. Wind- en zonne energie droogden onze kleren echt - vroeger, in onze dagen.




Kinderen droegen de afdankertjes van oudere broers en zussen en kregen geen gloednieuwe kleren.

Maar de jonge dame heeft gelijk! Wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd.

In die tijd hadden we -  misschien - 1 tv of radio in huis en niet 1 op elke kamer.

De tv had een klein schermpje, ter grootte van een zakdoek en niet een scherm ter  grootte van de bijenkorf.
In de keuken werden gerechten gemengd en geroerd met de hand, omdat we geen elektrische apparaten hadden die alles voor ons deden.

Wanneer we een breekbaar object moesten versturen per post, dan verpakten we dat in een oude krant ter bescherming en niet in piepschuim of plastic bubbeltjes folie.




In die tijd gebruikten we geen apparaat met een motor die op benzine het gazon maaide.

We gebruikten een maaier die geduwd moest worden en functioneerde op menselijke kracht.

Wij sportten door te werken, zodat we niet naar een fitnessclub hoefden te gaan om op ronddraaiende loopbanden te gaan rennen, die werken op elektriciteit.

Maar ze heeft gelijk.

Wij hadden dat groene gedoe toen niet.

Wij dronken uit de kraan wanneer we dorst  hadden, in plaats van uit een plastic fles, die na 30 slokken wordt weggegooid. Wij vulden zelf onze pennen met inkt, in plaats van elke keer een nieuwe pen te kopen.

Wij vervingen de mesjes van een scheermes, in plaats van het hele ding weg te gooien alleen omdat het mesje bot is.

Maar..  wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd.

Mensen namen de  trein of een bus en kinderen liepen of fietsten naar school in plaats van  hun moeder als 24-uurs taxi servicedienst te gebruiken.

Wij hadden 1 stopcontact per kamer en niet een heel arsenaal aan stekkerdozen en verlengsnoeren om een dozijn apparaten van stroom te voorzien.

En wij hadden geen geautomatiseerde gadgets nodig om een signaal op te vangen van een satelliet die 2.000 mijl verderop in de ruimte hing, zodat we contact konden leggen met anderen en uit te vinden waar de dichtstbijzijnde pizzatent zich bevindt.

Maar is het niet in-en-in triest dat de huidige generatie klaagt over hoe verspillend wij 'oudere  mensen' waren, gewoon omdat wij 'dat groene gedoe' niet hadden in onze  tijd?




Micmac

Zwaar betaald jobke en toch maar een handvol liefhebbers.

http://www.youtube.com/embed/wcRuXrduj6Q

xofie

tijdens zijn vrije val van 39.045 meter hoogte op 14 oktober 2012 bereikte Felix Baumgartner een snelheid van 1.342 km/u

Micmac


Mathieu

Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Koter

Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie

VISTA PRINTER maakt reklame voor 100 visitekaartjes aan 5.99 en je mag zelf je ontwerp kiezen, leuk dacht ik kan ik wel gebruiken, dus ik begin het kaartje samen te stellen en oogt er fantastisch uit en dan komt de kat op de koord hé, nog beetje bij betalen voor dit en voor dat UITEINDELIJK komt het neer op 26.00 euro voor 100 kaartjes maw 10 bfrs per kaartje is dit afzuip of is het dit niet SCHANDALIG  doodgewoon !!!!!!!!!!

heb het aangeklaagd op facebook waar ik de reklame zag !!!!!!!!!!

Micmac

Citaat van: xofie op 21 december 2014, 19:12:59
VISTA PRINTER maakt reklame voor 100 visitekaartjes aan 5.99 en je mag zelf je ontwerp kiezen, leuk dacht ik kan ik wel gebruiken, dus ik begin het kaartje samen te stellen en oogt er fantastisch uit en dan komt de kat op de koord hé, nog beetje bij betalen voor dit en voor dat UITEINDELIJK komt het neer op 26.00 euro voor 100 kaartjes maw 10 bfrs per kaartje is dit afzuip of is het dit niet SCHANDALIG  doodgewoon !!!!!!!!!!

heb het aangeklaagd op facebook waar ik de reklame zag !!!!!!!!!!

Stuur dat eens naar "TEST-Aankoop", je gaat wat anders horen.

Mathieu

Heb dat ook bekeken en ben totde slotsom gekomen dat je beter naar een drukker kan gaan en zelf bestellen. Krijg je formaat dat je wil, de tekeningen erop die je wil, enz........ Die van ons zijn op en moet dus voor nieuwe uitgaan.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 21 december 2014, 21:31:37
Heb dat ook bekeken en ben totde slotsom gekomen dat je beter naar een drukker kan gaan en zelf bestellen. Krijg je formaat dat je wil, de tekeningen erop die je wil, enz........ Die van ons zijn op en moet dus voor nieuwe uitgaan.

En vertel de prijs dan ook eens. :biggrinumbrella1:

xofie

Citaat van: Micmac op 21 december 2014, 19:30:22
Citaat van: xofie op 21 december 2014, 19:12:59
VISTA PRINTER maakt reklame voor 100 visitekaartjes aan 5.99 en je mag zelf je ontwerp kiezen, leuk dacht ik kan ik wel gebruiken, dus ik begin het kaartje samen te stellen en oogt er fantastisch uit en dan komt de kat op de koord hé, nog beetje bij betalen voor dit en voor dat UITEINDELIJK komt het neer op 26.00 euro voor 100 kaartjes maw 10 bfrs per kaartje is dit afzuip of is het dit niet SCHANDALIG  doodgewoon !!!!!!!!!!

heb het aangeklaagd op facebook waar ik de reklame zag !!!!!!!!!!

Stuur dat eens naar "TEST-Aankoop", je gaat wat anders horen.

doe jij maar ik weet niet hoe dat moet

Koter

Citaat van: Mathieu op 21 december 2014, 21:31:37
Heb dat ook bekeken en ben totde slotsom gekomen dat je beter naar een drukker kan gaan en zelf bestellen. Krijg je formaat dat je wil, de tekeningen erop die je wil, enz........ Die van ons zijn op en moet dus voor nieuwe uitgaan.

Wanneer je een printer hebt, maak je die toch zelf.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie

Citaat van: Koter op 21 december 2014, 22:20:07
Citaat van: Mathieu op 21 december 2014, 21:31:37
Heb dat ook bekeken en ben totde slotsom gekomen dat je beter naar een drukker kan gaan en zelf bestellen. Krijg je formaat dat je wil, de tekeningen erop die je wil, enz........ Die van ons zijn op en moet dus voor nieuwe uitgaan.

Wanneer je een printer hebt, maak je die toch zelf.

awel ja tot die slotsom was ik ook al gekomen
kan ze zelfs plastificeren
printer heeft kuren, wou weer niet printen na
twee weken ben ik erachter gekomen dat het vinkje
printer onderbreken aanstond, joost mag weten hoe dat gekomen is

xofie

Citaat van: Koter op 21 december 2014, 22:20:07
Citaat van: Mathieu op 21 december 2014, 21:31:37
Heb dat ook bekeken en ben totde slotsom gekomen dat je beter naar een drukker kan gaan en zelf bestellen. Krijg je formaat dat je wil, de tekeningen erop die je wil, enz........ Die van ons zijn op en moet dus voor nieuwe uitgaan.

Wanneer je een printer hebt, maak je die toch zelf.

hoe zet ik er dan een tekening bij weet je dat ook ?? ?? ??

Koter

Citaat van: xofie op 21 december 2014, 22:24:37
Citaat van: Koter op 21 december 2014, 22:20:07
Citaat van: Mathieu op 21 december 2014, 21:31:37
Heb dat ook bekeken en ben totde slotsom gekomen dat je beter naar een drukker kan gaan en zelf bestellen. Krijg je formaat dat je wil, de tekeningen erop die je wil, enz........ Die van ons zijn op en moet dus voor nieuwe uitgaan.

Wanneer je een printer hebt, maak je die toch zelf.

hoe zet ik er dan een tekening bij weet je dat ook ?? ?? ??

Heb je het office pakket op je pc staan? Zoniet gownload je dit gratis pakket.

http://www.openoffice.org/download/

Hier staat een handleiding hoe je te werk moet gaan.

http://www.albregtse.nl/lessen/writer/verjaardag/verjaardag.pdf
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....