Het Grote Off Topic-Topic.

Gestart door Micmac, 17 maart 2010, 22:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xofie

Citaat van: Mathieu op 24 januari 2014, 22:56:32
Dat is altijd mijn droom geweest, maar niet de droom van mijn brieventas.

is er genoeg plaats om gescheiden te slapen, want die van mij snurkt te hard  :smil414ae0fb30e96:

Koter

Citaat van: xofie op 24 januari 2014, 23:33:30
Citaat van: Mathieu op 24 januari 2014, 22:56:32
Dat is altijd mijn droom geweest, maar niet de droom van mijn brieventas.

is er genoeg plaats om gescheiden te slapen, want die van mij snurkt te hard  :smil414ae0fb30e96:

Danny in de mobilhome en Xofie in open lucht.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Mathieu

Ze kan ook op een luchtmatras gaan liggen van achter in het koffer.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Citaat van: Mathieu op 24 januari 2014, 22:56:32
Dat is altijd mijn droom geweest, maar niet de droom van mijn brieventas.
Dat is ook geen spekske voor mijn bekske hoor. Alhoewel ik het wel zou lusten.  :smil414ae0fb30e96:

Mathieu

Wie doktert dat allemaal uit, wij zouden er zeker niet aan denken. Maar die toekomstige Europeanen die doen dat wel.

http://www.youtube.com/watch?v=-oA05vcD5p8&feature=player_detailpage
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Ik heb een algemene vraag. Heden morgen kreeg ik in de vroegte de dochter van mijn oudste broer aan de lijn met de melding dat ze haar wagen niet gestart kreeg en of ik kon komen met de startkabels. Dat maar gedaan en haar Kia jeep terug aan de praat gekregen.

Maar daar ter plaatse wist er een te vertellen dat het zeker niet raadzaam was voor dat te doen bij elke wagen. Er zouden er zijn waarbij je de computer die in het voertuig zit en voor de besturing zorgt daardoor volledig ontregelt wordt en je daardoor ook niet meer kan starten. Stel me dan de vraag hoe de garagist die dan wel terug aan de praat krijgt? Kan daar iemand uitsluitsel over geven?????
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Citaat van: Mathieu op 27 januari 2014, 13:36:37
Ik heb een algemene vraag. Heden morgen kreeg ik in de vroegte de dochter van mijn oudste broer aan de lijn met de melding dat ze haar wagen niet gestart kreeg en of ik kon komen met de startkabels. Dat maar gedaan en haar Kia jeep terug aan de praat gekregen.

Maar daar ter plaatse wist er een te vertellen dat het zeker niet raadzaam was voor dat te doen bij elke wagen. Er zouden er zijn waarbij je de computer die in het voertuig zit en voor de besturing zorgt daardoor volledig ontregelt wordt en je daardoor ook niet meer kan starten. Stel me dan de vraag hoe de garagist die dan wel terug aan de praat krijgt? Kan daar iemand uitsluitsel over geven?????
Ik heb er zoals iedereen al wel weet geen verstand van dus ik zou dat eens navragen bij de merkvertegenwoordiger of bij de invoerder.......

xofie

Citaat van: Flurk op 27 januari 2014, 15:48:51
Citaat van: Mathieu op 27 januari 2014, 13:36:37
Ik heb een algemene vraag. Heden morgen kreeg ik in de vroegte de dochter van mijn oudste broer aan de lijn met de melding dat ze haar wagen niet gestart kreeg en of ik kon komen met de startkabels. Dat maar gedaan en haar Kia jeep terug aan de praat gekregen.

Maar daar ter plaatse wist er een te vertellen dat het zeker niet raadzaam was voor dat te doen bij elke wagen. Er zouden er zijn waarbij je de computer die in het voertuig zit en voor de besturing zorgt daardoor volledig ontregelt wordt en je daardoor ook niet meer kan starten. Stel me dan de vraag hoe de garagist die dan wel terug aan de praat krijgt? Kan daar iemand uitsluitsel over geven?????
Ik heb er zoals iedereen al wel weet geen verstand van dus ik zou dat eens navragen bij de merkvertegenwoordiger of bij de invoerder.......

dat lijkt mij inderdaad ook het beste

barabas

Citaat van: Mathieu op 27 januari 2014, 13:36:37
Ik heb een algemene vraag. Heden morgen kreeg ik in de vroegte de dochter van mijn oudste broer aan de lijn met de melding dat ze haar wagen niet gestart kreeg en of ik kon komen met de startkabels. Dat maar gedaan en haar Kia jeep terug aan de praat gekregen.

Maar daar ter plaatse wist er een te vertellen dat het zeker niet raadzaam was voor dat te doen bij elke wagen. Er zouden er zijn waarbij je de computer die in het voertuig zit en voor de besturing zorgt daardoor volledig ontregelt wordt en je daardoor ook niet meer kan starten. Stel me dan de vraag hoe de garagist die dan wel terug aan de praat krijgt? Kan daar iemand uitsluitsel over geven?????

Die werken met een speciale startbatterij, startkabels zouden inderdaad niet ongevaarlijk zijn, aldus mijn Audigaragist, om de redenen die je aanhaalt.

Of het waar is weet ik niet, over naar specialisten zou ik zeggen.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 27 januari 2014, 13:36:37
Ik heb een algemene vraag. Heden morgen kreeg ik in de vroegte de dochter van mijn oudste broer aan de lijn met de melding dat ze haar wagen niet gestart kreeg en of ik kon komen met de startkabels. Dat maar gedaan en haar Kia jeep terug aan de praat gekregen.

Maar daar ter plaatse wist er een te vertellen dat het zeker niet raadzaam was voor dat te doen bij elke wagen. Er zouden er zijn waarbij je de computer die in het voertuig zit en voor de besturing zorgt daardoor volledig ontregelt wordt en je daardoor ook niet meer kan starten. Stel me dan de vraag hoe de garagist die dan wel terug aan de praat krijgt? Kan daar iemand uitsluitsel over geven?????

Deze handeling zeker niet verkeerd doen.
http://www.youtube.com/watch?v=j0T8Y06VhRw


Doch bij het starten van een moderne auto moet je dubbel opletten deze mag niet zonder stroom geraken, dus ook een batterij vervangen moet met de startkabels op een reservebatterij of een ander voertuig, dus nooit de te starten auto zonder stroom zetten anders valt de boordcomputer zonder stroom en moet er een diagnosetoestel gebruikt worden om de hele auto te resetten.
 
Verder moet je opletten dat er geen te zware batterij gebruikt word, voorbeel is een 12 volt batterij van een vrachtwagen omdat het amperage te hoog is .

Mathieu

Als ik dat hier allemaal lees, niet meer doen en bellen naar een depanage?
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 28 januari 2014, 01:46:34
Als ik dat hier allemaal lees, niet meer doen en bellen naar een depanage?

Je moet alleen logisch nadenken, de accukabels moeten onder spanning blijven, ik zet meestal de massa op de platte massakabel tussen motor en chassis en sluit de plus op de pluskabel aan aan de batterij, zodoende kan ik de batterij losmaken zonder de auto spanningsloos te maken, en een andere batterij word hier om de twee jaar vervangen , kapot of niet kapot.

Mathieu

Dat vervangen moet dat wel nog, gezien dat er nu allemaal van die onderhoudsvrije batterijen gebruikt worden.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Wat is een onderhoudsvrije accu?
De term "Onderhoudsvrije accu" heeft betrekking op Lood accu's (Pb).
De Engelse benaming voor een Onderhoudsvrije accu is 'Maintenance Free'.
Dit wordt vaak afgekort als 'MF'.

Het grote voordeel is dat een onderhoudsvrije accu niet bijgevuld hoeft te worden nadat deze is gevuld met accuzuur.
Bij onderhoud behoevende accu's (niet-onderhoudsvrij) verdampt het water in de accu bij het laden en ontladen.
Dit komt doordat zuurstof en waterstof ontstaat dat kan ontsnappen.

Bij een onderhoudsvrije accu wordt dit voorkomen doordat de accu 'gesloten' is en vaak het accuzuur wordt opgenomen in een gelmat of glasmat (AGM accu).
Na het eenmalig vullen is het dus niet meer nodig om de accu bij te vullen met accuwater / demi water.
Sterker nog de accu mag nooit meer opengemaakt worden.

Het kan zijn dat u een onderhoudsvrije accu zelf moet vullen of dat deze in de fabriek gevuld is.
Als de accu in de fabriek gevuld is en volledig gesloten is dan noemen we dit "sealed" (ofwel SLA / VRLA).
In dit geval voorkomt een (onzichtbaar) overdrukventiel gevaarlijke situaties door drukopbouw.
Overdruk zou kunnen ontstaan bij het onjuist laden van een accu.

Soms wordt ten onrechte gedacht dat een onderhoudsvrije accu niet aan een (druppel)lader hoeft te worden geplaatst.
Een onderhoudsvrije accu loopt (net als elke andere accu) langzaam leeg.

Bij langdurige inactiviteit (zoals een winterstop) is het voor de levensduur van de accu dus erg van belang dat een juiste acculader wordt gebruikt.


Micmac