Mei, de bloeimaand

Gestart door Mathieu, 1 mei 2023, 11:54:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Micmac

Regen van 11,15 tot 14,05 en nu weer zon en 19°.

Micmac

Goede morgen, 11° zonnig en geen wind, de weermensen zitten er een beetje naast omdat de windrichting veranderd.

Flurk

Goede morgen allemaal. Hier is het momenteel bewolkt met een waterzonnetje dat er probeert door te geraken, blijbaa zonder veel succes.
Bij BNP Paribas hebben ze het blijkbaar moeilijk met hun informatica want de laatste dagen zijn ze al verschillende keren niet te bereiken geweest en dat voor de duurste bank van het land. Ik ben gisteren naar ons filiaal geweest en ben vriendelijk terug naar huis gefloten. Reden ....Ik had geen afspraak gemaakt en iedereen was druk bezig zegden ze in de parlofoon dus niemand van de 15 man die er werkt had ook maar één minuutje de tijd. Er stond nochthans geen enkele auto op de parking. Dat moet daar nogal een slavendrijverij zijn.
Allé; allemaal prettig koning kijken vandaag hé....

Micmac

Citaat van: Flurk op  6 mei 2023, 11:44:16Goede morgen allemaal. Hier is het momenteel bewolkt met een waterzonnetje dat er probeert door te geraken, blijbaa zonder veel succes.
Bij BNP Paribas hebben ze het blijkbaar moeilijk met hun informatica want de laatste dagen zijn ze al verschillende keren niet te bereiken geweest en dat voor de duurste bank van het land. Ik ben gisteren naar ons filiaal geweest en ben vriendelijk terug naar huis gefloten. Reden ....Ik had geen afspraak gemaakt en iedereen was druk bezig zegden ze in de parlofoon dus niemand van de 15 man die er werkt had ook maar één minuutje de tijd. Er stond nochthans geen enkele auto op de parking. Dat moet daar nogal een slavendrijverij zijn.
Allé; allemaal prettig koning kijken vandaag hé....

Verander dan maar snel van Bank, ik wandel los de Bank binnen zonder afspraak.

barabas

Klopt Flurk, ook bij KBC kan je steeds terecht.

Wat weer betreft 19° licht bewolkt en al heel de morgen droog. Gisteren was een ander geval met verschillende zware regenbuien, donderslagen en zelfs hagel!

Micmac

Citaat van: Flurk op  6 mei 2023, 11:44:16Goede morgen allemaal. Hier is het momenteel bewolkt met een waterzonnetje dat er probeert door te geraken, blijbaa zonder veel succes.
Bij BNP Paribas hebben ze het blijkbaar moeilijk met hun informatica want de laatste dagen zijn ze al verschillende keren niet te bereiken geweest en dat voor de duurste bank van het land. Ik ben gisteren naar ons filiaal geweest en ben vriendelijk terug naar huis gefloten. Reden ....Ik had geen afspraak gemaakt en iedereen was druk bezig zegden ze in de parlofoon dus niemand van de 15 man die er werkt had ook maar één minuutje de tijd. Er stond nochthans geen enkele auto op de parking. Dat moet daar nogal een slavendrijverij zijn.
Allé; allemaal prettig koning kijken vandaag hé....

Bij Crelan-Axa kan je zelfs een beetje mede eigenaar worden.

https://www.crelan.be/nl/cooperanten

Flurk

Goede morgen allemaal. Bedankt voor de goede raad , ik ga eens uitkiJken welke bank het gemakkelijkste bereikbaar is voor ons Koeketien voor als ik niet (of niet meer) kan rijden. De dichtsbije is op 2.5 km.Vroeger waren er in groot Zemst (5 samengesmolten gemeenten) ong. 16 banken, nu maar 1 meer (die BNP) en die is op 16 km. heen en terug. We zien wel hoe we het oplossen.
Prettige zondag allemaal ondanks de regen.

xofie

Deze nacht weer geregend nu een zalige 25 graden

Micmac

Goedemorgen , grijs , mist het lijkt wel winter.

Flurk

Goede morgen allemaal. Ondertussen is het wel duidelijk te merken dat er in de natuur iets ernstig verstoord is. Het is hier nu toch echt geen weer voor begin mei en het blijft maar duren. Ik vermoed dat er neits anders gaat opzitten dan ons aan te passen.
Deze morgen ook gehoord dat er gevraagd word om geen gazon te maaien in de maand mei. Ik wil wel een poging doen hoor maar of ik het begin juni dan nog kort ga krijgen is een andere vraag. Misschien gaat iemand van de Groene politiekers met zijn schapen eens langs komen????Ik zal eens navragen op de gemeente want we hebben er hier ok een paar ..Ik bedoel politiekers hé. :4_1_72:
Prettige dag allemaal.

Mathieu

Citaat van: Flurk op  7 mei 2023, 11:58:12Goede morgen allemaal. Bedankt voor de goede raad , ik ga eens uitkiJken welke bank het gemakkelijkste bereikbaar is voor ons Koeketien voor als ik niet (of niet meer) kan rijden. De dichtsbije is op 2.5 km.Vroeger waren er in groot Zemst (5 samengesmolten gemeenten) ong. 16 banken, nu maar 1 meer (die BNP) en die is op 16 km. heen en terug. We zien wel hoe we het oplossen.
Prettige zondag allemaal ondanks de regen.
Goede morgen. Hier hetzelfde probleem. Ik woon aan de ingnag van de vakschool St Jansberg. En de dichts bij gelegen bank is de Fortis en dat is in het centrum van Maaseik, dus een zestal km van ons vandaan. Hopelijk kan ik nog een tijdje mee.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Goede morgen allemaal. Hier is kil en overtrokken, en vanmiddag zou het hier gaan regenen. Het onkruid dat gespoten werd, is al heel bruin, dus dat gaat de goede weg op om te verdwijnen ( voor zo lang als het duurt toch) Prettige aangename dag aan allen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie


Micmac

Citaat van: Flurk op  8 mei 2023, 12:01:18Goede morgen allemaal. Ondertussen is het wel duidelijk te merken dat er in de natuur iets ernstig verstoord is. Het is hier nu toch echt geen weer voor begin mei en het blijft maar duren. Ik vermoed dat er neits anders gaat opzitten dan ons aan te passen.
Deze morgen ook gehoord dat er gevraagd word om geen gazon te maaien in de maand mei. Ik wil wel een poging doen hoor maar of ik het begin juni dan nog kort ga krijgen is een andere vraag. Misschien gaat iemand van de Groene politiekers met zijn schapen eens langs komen????Ik zal eens navragen op de gemeente want we hebben er hier ok een paar ..Ik bedoel politiekers hé. :4_1_72:
Prettige dag allemaal.

Flurkske dat gras is toch geen probleem, huur of leen een zeis, dat is het beste grasmachine dat er bestaat zelfs al is het gras een meter hoog, het is trouwens een oude ambacht die door de machinerie volledig teloor is gegaan.

Micmac

Citaat van: Micmac op  8 mei 2023, 18:54:44
Citaat van: Flurk op  8 mei 2023, 12:01:18Goede morgen allemaal. Ondertussen is het wel duidelijk te merken dat er in de natuur iets ernstig verstoord is. Het is hier nu toch echt geen weer voor begin mei en het blijft maar duren. Ik vermoed dat er neits anders gaat opzitten dan ons aan te passen.
Deze morgen ook gehoord dat er gevraagd word om geen gazon te maaien in de maand mei. Ik wil wel een poging doen hoor maar of ik het begin juni dan nog kort ga krijgen is een andere vraag. Misschien gaat iemand van de Groene politiekers met zijn schapen eens langs komen????Ik zal eens navragen op de gemeente want we hebben er hier ok een paar ..Ik bedoel politiekers hé. :4_1_72:
Prettige dag allemaal.

Flurkske dat gras is toch geen probleem, huur of leen een zeis, dat is het beste grasmachine dat er bestaat zelfs al is het gras een meter hoog, het is trouwens een oude ambacht die door de machinerie volledig teloor is gegaan.