Mei, de bloeimaand

Gestart door Mathieu, 1 mei 2023, 11:54:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koter

Opgepast met dat sproeien 's avonds.

Als de zon schijnt, moet je vooral niet midden op de dag de tuin sproeien. Dan verdampt het grootste deel van het water meteen. De beste tijd om de tuin te sproeien, is vroeg in de ochtend, zodat het water de tijd heeft om in te trekken. Als 's ochtends niet lukt, is vroeg in de avond ook nog een optie. Belangrijk is hierbij wel dat de planten tijd hebben om te drogen voor de nacht. Dat voorkomt schimmelvorming.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op 28 mei 2023, 14:20:28Opgepast met dat sproeien 's avonds.

Als de zon schijnt, moet je vooral niet midden op de dag de tuin sproeien. Dan verdampt het grootste deel van het water meteen. De beste tijd om de tuin te sproeien, is vroeg in de ochtend, zodat het water de tijd heeft om in te trekken. Als 's ochtends niet lukt, is vroeg in de avond ook nog een optie. Belangrijk is hierbij wel dat de planten tijd hebben om te drogen voor de nacht. Dat voorkomt schimmelvorming.
allee wie moet ik wakker maken kwart na 5  :lachrol:  :lachrol:

Koter

Citaat van: jerryke op 28 mei 2023, 14:48:17
Citaat van: Koter op 28 mei 2023, 14:20:28Opgepast met dat sproeien 's avonds.

Als de zon schijnt, moet je vooral niet midden op de dag de tuin sproeien. Dan verdampt het grootste deel van het water meteen. De beste tijd om de tuin te sproeien, is vroeg in de ochtend, zodat het water de tijd heeft om in te trekken. Als 's ochtends niet lukt, is vroeg in de avond ook nog een optie. Belangrijk is hierbij wel dat de planten tijd hebben om te drogen voor de nacht. Dat voorkomt schimmelvorming.
allee wie moet ik wakker maken kwart na 5  :lachrol:  :lachrol:

De Flurk denk ik, die moet nog leren sproeien.  :4_1_72:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op 28 mei 2023, 19:16:44
Citaat van: jerryke op 28 mei 2023, 14:48:17
Citaat van: Koter op 28 mei 2023, 14:20:28Opgepast met dat sproeien 's avonds.

Als de zon schijnt, moet je vooral niet midden op de dag de tuin sproeien. Dan verdampt het grootste deel van het water meteen. De beste tijd om de tuin te sproeien, is vroeg in de ochtend, zodat het water de tijd heeft om in te trekken. Als 's ochtends niet lukt, is vroeg in de avond ook nog een optie. Belangrijk is hierbij wel dat de planten tijd hebben om te drogen voor de nacht. Dat voorkomt schimmelvorming.
allee wie moet ik wakker maken kwart na 5  :lachrol:  :lachrol:

De Flurk denk ik, die moet nog leren sproeien.  :4_1_72:
Goede morgen..... FFFFFFLLLLLUUUUUURRRRRKKKKK opstaan, het is 6.00u ik heb al een machine was gedraaid en die steekt nu in de droogkast.....seffens is de man terug van zijn wandeling, dus nu snel het ontbijt gaan maken  ;D

Mathieu

Goede morgen. Jerryke jij kan ook niet goed slapen zeker. Toen jij opstond ging ik met mijn eega naar het toilet en nadien terug tussen de lakens en terug om slaap vallen tot 07.30 uur. Dan moeten we op want tegen 08.30 uur komt de verpleegster voor de verdere verzorging. Wij gaan dan wel 's avonds eerst rond 24.00 uur naar ons bed, soms later maar daar is dan de kat de oorzaak van. die oet binnen zijn vooraleer Mia mee gaat slapen, ze moet de zien.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Foei Jerryke...die brave vent van u zo vroeg de deur uitjagen om te gaan wandelen... :pan_kloppen:

Flurk

Ziezo, pomp gerepareerd gekregen. We kunnen weer spuiten en hopen dat de regenput enkele dagen meegaat want het is maar 3000 liter. Ik doe dat gewoonlijk tegen 18 uur dan is de zon uit de tuin. Terzelfdertijd krijgen onze hondjes een douche.. Die zijn daar verzot op...
Prettige dag  hoor.

stevens-willy

 :hi_smiley: Goede morgen, Gisteren met Mariette en een vriendin in Horpmaal een tas koffie en een eisje   gaan gebruiken.
Het weer is goed maar s'morgens is het nog fris, het zijn nu 16°C.
Van daag naar Heers naar Hoeve de Heusch.

Willy

jerryke

Citaat van: Mathieu op 29 mei 2023, 11:16:03Goede morgen. Jerryke jij kan ook niet goed slapen zeker. Toen jij opstond ging ik met mijn eega naar het toilet en nadien terug tussen de lakens en terug om slaap vallen tot 07.30 uur. Dan moeten we op want tegen 08.30 uur komt de verpleegster voor de verdere verzorging. Wij gaan dan wel 's avonds eerst rond 24.00 uur naar ons bed, soms later maar daar is dan de kat de oorzaak van. die oet binnen zijn vooraleer Mia mee gaat slapen, ze moet de zien.
neen Mathieu zo gauw het licht begint te worden zijn we op, vanmorgen was het 5 over 5....de man is hier weggegaan rond 5.25u die gaat dan een uurtje wandelen en als de verpleging hier weg is (die komen rond 7.15u) dan ontbijt.....ondertussen heb ik nu de was van de kleinzoon en de achterkleinkinderen gedaan en zo krijgen wij onze dag om

Flurk

Goede morgen allemaal. Vandaag en druk dagje. Seffes Carrefouren, dan naar de bakker want het is pistolekesdag, dan naar de apotheek pillekes voor Koeketien halen en DAN naar de dokter voor mijn maandelijs bloedonderzoek. Deze middag om 13 uur afspraAk in de kliniek voor mijn maandelijkse spuit in Mijn oog? Daarna platte rust want ik ga weer voor enkele uren blind zijn. Tot :smil414ae0fb30e96: morgen hé...

xofie

goede morgen 26 graden hier, lekker dagje dus

Flurk

Goede morgen allemaal. Ziezo ik zie terug en weeral voor een maand gerust. Het begint lekker warm te worden ook en ik neem vandaag een rustdag. Er moet een beetje administratie gedaan worden ook.
Ze komen ook de zonnepanelen reinigen maar ze konden geen uur geven dus thuisblijven............Prettige dag iedereen.

stevens-willy

 :hi_smiley:   Goede morgen, het begint lekker warm te worden, het zijn 20°C beloof een mooie dag te worden.

Willy

Mathieu

Goede morgen. Lekker warm hier buiten  19.50 gr. Straks nieuwe remmen achter op de wagen laten zettten en dan zijn we weer voor een hele tijd gerust. Prettige dag allemaal.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.