Mei, de bloeimaand

Gestart door Mathieu, 1 mei 2023, 11:54:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

barabas

Hier is het nu 16 ° en regenachtig.

"Hier" is wel in de Dordogne, Sarlat. Ik ben nl een weekje in verlof
 :bye_smiley:

xofie

Goede middag allemaal, amaai Jerryke gij waart al vroeg op

jerryke

Citaat van: xofie op 21 mei 2023, 14:38:52Goede middag allemaal, amaai Jerryke gij waart al vroeg op
normaal ben ik rond 5.15u op, kan niet meer slapen....en op zondag ben ik om 6.30u al bij de bakker  ;D

Micmac

Citaat van: Flurk op 21 mei 2023, 12:01:20Goede morgen allemaal. Zonnetje schijnt en er is bijna geen wind, dus dat gaat een mooie dag worden.
Met China is er toch altijd iets. Als het geen spionnage is dan is het gefoefel. Ik lees deze morgen dat de honing uit China voor 75% vervalst is. Is er echt niets betrouwbaar wat uit dat land komt? Ik heb al een hele tijd geleden besloten om ieder product dat ik koop te bekijken op afkomst en als ik Made in China zie staan gaat het terug het schap op.Momenteel heb ik in huis geen enkel product (voor zover ik weet) dat uit dat land komt.Onze honing komt van de plaatselijke imker.Lekker  eechh lekker... :4_1_72:


En je GSM of smart phone, China is de maak motor van de wereld.

Flurk

Goede morgen allemaal. Maar zielig weertje hier, ik hoop dat het wel wat zal beteren na de middag.
Inderdaad MicMac, dat spul is inderdaad Chinees; Spijtig genoeg dat ik geen ander kan kopen...
Prettige dag nog hoor.

stevens-willy

 :hi_smiley:   Goede morgen, het is hier betrokken grijs en fris 16°C.
Hoop dat het deze namiddag beter wordt.

Willy

Mathieu

Goede namiddag. Hier heeft altijd de zon geschenen en momenteel uit de wind is het 23.50 graden. Lekker warm om in te zitten. Prettige dag aan allemaal.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

22 mei 2023, 22:55:22 #112 Laatste wijziging: 23 mei 2023, 00:50:36 door Micmac
Citaat van: Flurk op 22 mei 2023, 12:17:54Goede morgen allemaal. Maar zielig weertje hier, ik hoop dat het wel wat zal beteren na de middag.
Inderdaad MicMac, dat spul is inderdaad Chinees; Spijtig genoeg dat ik geen ander kan kopen...
Prettige dag nog hoor.

Goedenavond, een Mercedes-E komt ook meestal van China.
Beijing Benz is an automotive manufacturing company headquartered in Beijing, China, and a joint venture between BAIC Motor and Mercedes-Benz Group.

Flurk

Goede morgen allemaal. Wat gaat de tijd snel. Weeral Carrefourdag.
Gisteren, ondanks dat er gevraagd was om niet te maaien; heb ik het  toch gedaan. Het gras stond werkelijk TE hoog . Daardoor heb ik het in twee keer moet doen en had ik geen compostbakken genoeg om het maaisel in te doen. Dus bij ons liggen er een paar bergen grasmaaisel gratis af te halen...  :biggrinumbrella1:
Pretige dag allemaal.

barabas

Ik strooi dat maaisel altijd tussen de struiken rond de omheining. Het jaar daarop is alles gecomposteerd en terug gereed voor een nieuwe laag.

xofie

Hoi, heel de nacht onweer, nu bewolkt met 20 graden

Flurk

Goede morgen allemaal. Vandaag rustdag. Alleen kleine werkjes en eens met Koeketien naar de kleerwinkels, dat doet ze graag en daar kan ze "wel" stappen. :biggrinumbrella1:
PrettiGe dag allemaal.
Prof dat is een goede raad. Ik ga dat ook tussen de struiken strooien. Ik hoop alleen dat ik daardoor het onkruid dat er tussen zit niet verder verspreid .  :a_thumbsup_20: 

barabas

Neen het onkruid blijft zelfs weg door die mulchlaag. Ook de vogels vinden die laag zeer tof, ze zitten daar konstant in te wroeten.

stevens-willy

 :hi_smiley:   Goede morgen, het is hier lichtjes bewolk met een temperatuur van 15°C.

Willy

Mathieu

Goede morgen. Hier schijnt de zon en is het 13 gr buiten. Voor de rest hoop ik dat het een rustige dag gaat worden, het heeft er alle schijn van op dit moment.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.