6 redenen om een extra glaasje te drinken

Gestart door Koter, 1 januari 2013, 16:40:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koter

De feestdagen zijn een ideaal moment om samen te zijn met je vrienden en familie, te eten en - vooral - om te drinken. Voor wie zich af en toe schuldig voelt over die verhoogde alcoholconsumptie zetten we een aantal voordelen van alcohol op een rijtje. Uiteraard gelden die enkel als je met mate drinkt.

1. Alcohol houdt je slank
Volgens nieuw onderzoek van wetenschappers uit Boston kan wijn helpen om je gewicht op peil te houden. In een studie van 13 jaar stelden ze vast dat vrouwen die één of twee glassen rode wijn per dag dronken 30 procent minder kans hadden op overgewicht dan niet-drinkers. De reden: alcohol drinken moedigt je lichaam aan om calorieën te verbranden. En daarom is een glaasje het perfecte begin voor wie 'afvallen' als goede voornemen voor 2013 heeft!

2. Alcohol maakt je slimmer
Wetenschappers van de University of Illinois ontdekten dat mensen die twee glazen bier dronken 40 procent beter waren in het oplossen van voorgelegde problemen. Bovendien konden ze ook 3,5 seconden sneller antwoorden dan nuchtere deelnemers.

3. Alcohol voorkomt longontstekingen
Volgens een studie van de Japanse Sapporo Medical University komt dat door een belangrijk ingrediënt van bier: hop. Dat bevat humulon, een stof die het lichaam beschermt tegen het virus dat longontstekingen veroorzaakt.

4. Alcohol beschermt je huid
Spaanse onderzoekers ontdekten dat de flavanoïden in rode wijn kunnen helpen om je huid te beschermen tegen de schadelijke UV-stralen van de zon.

5. Alcohol versterkt je botten
In een onderzoek van de Northwestern University werd duidelijk dat een glas wijn de productie verhoogt van oestrogeen en andere hormonen die essentieel zijn voor gezonde botten. Gelukkig is er ook goed nieuws voor bierdrinkers: wetenschappers van de University of California ontdekten dat het silicium in bier helpt om je botten te versterken.

6. Alcohol kan je langer doen leven
Volgens een studie van de Harvard Medical School hebben wijndrinkers een lager sterftecijfer dan bier- en likeurdrinkers én dan niet-drinkers. Proost!

HLN
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....



Koter

Beginnen, beginnen, ik ben al lang bezig.  :Biertje2520klein:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op  2 januari 2013, 00:50:12
Beginnen, beginnen, ik ben al lang bezig.  :Biertje2520klein:

omdat ik bier en wijn niet zo lekker vind heb ik mij maar eene Baileys genomen, dat zal ook wel goed zijn hé  ;D ... :Beer-Chug:

Koter

Citaat van: jerryke op  2 januari 2013, 00:59:48
Citaat van: Koter op  2 januari 2013, 00:50:12
Beginnen, beginnen, ik ben al lang bezig.  :Biertje2520klein:

omdat ik bier en wijn niet zo lekker vind heb ik mij maar eene Baileys genomen, dat zal ook wel goed zijn hé  ;D ... :Beer-Chug:

Als er maar alcohol in zit.  :a_thumbsup_20:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op  2 januari 2013, 11:15:48
Citaat van: jerryke op  2 januari 2013, 00:59:48
Citaat van: Koter op  2 januari 2013, 00:50:12
Beginnen, beginnen, ik ben al lang bezig.  :Biertje2520klein:

omdat ik bier en wijn niet zo lekker vind heb ik mij maar eene Baileys genomen, dat zal ook wel goed zijn hé  ;D ... :Beer-Chug:

Als er maar alcohol in zit.  :a_thumbsup_20:

ja daarom had ik er al twee gedronken  :10_1_20:

Micmac

Een bad nemen in wijn moet dan toch ook gezond zijn, we worden mogelijk terug 16.