Maart, de buienmaand.

Gestart door Driver, 29 februari 2024, 17:05:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kabar

Wat voor weer het ook is, het zal me niet verhinderen mijn zondags bezoek aan mijn stamcafé te doen.

Flurk

Goede morgen allemaal. Het is vandaag maar raar weer.... Ik zou zeggen 'geen' weer. Tenzij ge het "Allerzielenweer" kunt noemen. Mij gaat dat toch ook niet tegenhouden om straks een flink stapje te doen. Maak er een prettihe dag van. Tot straks.

stevens-willy

 :hi_smiley:   Goede namiddag, hier zijn het 13.5°C maar de ganse dag al bewolk.
Om 17 hier BBQ voor de verjaardag van de zoon.

Willy

jerryke

Bengelke een vroeger lid van een ander forum stuurde mij dit bericht door

Micmac


Op deze tekst vind je meer Bengelkes,in het plat Limburgs (Maaskant).
Tekst: Evelyne Koenen
Muziek: Jo Deusings
Plaats: Geleen

Dit jaor mit carnaval, waor ich gans allein
Mer ich weit 't zeker, mien hart is neet van sjtein
Laot mer komme,komme, want ich gaon op zeuk
Ich zal dich zeker venge, want same is toch leuk

Ich ben 'n engelke en ich zeuk 'n bengelke
Allein is mer allein
Ich ben 'n engelke en ich zeuk 'n bengelke
Mien hart is neet van sjtein
Ich ben 'n engelke en 't allein zin dat ben ich helemaol zat
Ich ben 'n engelke, ich höb 't helemaol gehad

Mien pekske höb ich klaor, gans allein
Mien pruukste is van wiite haore zeker neet van sjtein
Vleugelkes op miene rök, dus kiek mer oet
Ich weit 't zeker ich kom trök, veur dien leuke sjnoet

Ich ben 'n engelke en ich zeuk 'n bengelke
Allein is mer allein
Ich ben 'n engelke en ich zeuk 'n bengelke
Mien hart is neet van sjtein
Ich ben 'n engelke en 't allein zin dat ben ich helemaol zat
Ich ben 'n engelke, ich höb 't helemaol gehad

Versjtop dich mer ich zal dich zeker venje
En mit 'n tuiwke zal ich dich aan mien kledje benje

Ich ben 'n engelke en ich zeuk 'n bengelke
Dus alle mannen opgepas
Ich ben 'n engelke en ich zeuk 'n bengelke
Zo dadelijk begint de sjpas
Ich ben 'n engelke en 't allein zin dat ben ich helemaol zat
Ich ben 'n engelke, ich höb 't helemaol gehad

Ich ben 'n engelke en ich zeuk 'n bengelke
Dus alle mannen opgepas
Ich ben 'n engelke en ich zeuk 'n bengelke
Zo dadelijk begint de sjpas
Ich ben 'n engelke en 't allein zin dat ben ich helemaol zat
Ich ben 'n engelke, ich höb 't helemaol gehad

jerryke

Goeiemorgen, merciekes MM ik ga hem dit doorsturen  ;D

Flurk

Goede morgen allemaal. MM en Jerryke bedankt voor jullie mailjes. Prachtig.. :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:
Vandaag naar oogarts voor nazicht, de auto binnen en buiten kuisen, een kapot stoeltje uit de zoon zijn klas repareren, boodschappen doen voor zieke kleindochter, met Koeketien naar de kine,met de hondjes naar het bos......als er niets anders tussenkomt... :smil414ae0fb30e96:

barabas

Ik zit nu in de wachtkamer van KLINA Braschaat te wachten voor een ECG.

jerryke

heb vanmorgen rond 9u de politie gebeld....er stond hier een auto al van zaterdagmorgen gewoon op de weg geparkeerd, wisten niet van wie of waarom die er stond, zonder driehoek of iets anders....moet zeggen de politie was er al na een half uur en zeiden zelf dat het levensgevaarlijk was hoe die auto er stond, en vermits er hier savonds niet veel verlichting is en hier heel veel fietsers langskomen en de autos hier veel sneller rijden dan toegelaten is (50)....dus de politie kon de nummerplaat natrekken en zo te weten komen van wie de auto was, een half uur later was de eigenaar hier en heeft de auto meegenomen (ze hadden tegen de politie gezegd dat hij in panne was gevallen  :Doh3: )

xofie


Flurk

4 maart 2024, 21:58:00 #25 Laatste wijziging: 4 maart 2024, 22:18:47 door Flurk
Goedenavond allemaal.Alle karwijen vlot verlopen. Prof ik hoop dat je er mooi en vlekkeloos  gaat opstaan hoor.
Morgen vroeg op om de buurman naar Aartselaar te begeleiden en terug mee te brengen. Hij is een BMW maniak en zijn karretje moet altijd in topconditie zijn.. In de voormiddag Carrefourdag.en in de namiddag voert Hij voert me in de namiddag heen en terug naar de ogenprikker in Mechelen. De ene hand wast de andere in onze buurt...

Mathieu

Goede morgen en wat drukke mensen lopen er hier toch rond. Ik heb vandaag niets te doen dan eten te maken, Mia goed verzorgen en vanmiddag als de oppas er is naar de winkel gaan. Dus een heel rustige dag vandaag.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: barabas op  4 maart 2024, 12:33:32Ik zit nu in de wachtkamer van KLINA Braschaat te wachten voor een ECG.

Hopelijk alles heel goed gegaan Prof?????
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: jerryke op  4 maart 2024, 13:34:06heb vanmorgen rond 9u de politie gebeld....er stond hier een auto al van zaterdagmorgen gewoon op de weg geparkeerd, wisten niet van wie of waarom die er stond, zonder driehoek of iets anders....moet zeggen de politie was er al na een half uur en zeiden zelf dat het levensgevaarlijk was hoe die auto er stond, en vermits er hier savonds niet veel verlichting is en hier heel veel fietsers langskomen en de autos hier veel sneller rijden dan toegelaten is (50)....dus de politie kon de nummerplaat natrekken en zo te weten komen van wie de auto was, een half uur later was de eigenaar hier en heeft de auto meegenomen (ze hadden tegen de politie gezegd dat hij in panne was gevallen  :Doh3: )

Toch eigenaardig als de politie en tussen komt dat de wagen weer start, rararararara....... vergeten te tanken misschien
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

Citaat van: Mathieu op  6 maart 2024, 12:47:13
Citaat van: jerryke op  4 maart 2024, 13:34:06heb vanmorgen rond 9u de politie gebeld....er stond hier een auto al van zaterdagmorgen gewoon op de weg geparkeerd, wisten niet van wie of waarom die er stond, zonder driehoek of iets anders....moet zeggen de politie was er al na een half uur en zeiden zelf dat het levensgevaarlijk was hoe die auto er stond, en vermits er hier savonds niet veel verlichting is en hier heel veel fietsers langskomen en de autos hier veel sneller rijden dan toegelaten is (50)....dus de politie kon de nummerplaat natrekken en zo te weten komen van wie de auto was, een half uur later was de eigenaar hier en heeft de auto meegenomen (ze hadden tegen de politie gezegd dat hij in panne was gevallen  :Doh3: )

Toch eigenaardig als de politie en tussen komt dat de wagen weer start, rararararara....... vergeten te tanken misschien

ja maar ge laat toch een een auto geen 2 dagen staan zonder er naar om te kijken en zeker niet midden op de weg