Februari, de kortste maand

Gestart door Driver, 31 januari 2024, 13:04:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Driver

En daarmee zitten we weer bijna aan nieuwjaar.  ;D

kabar

Het is nog maar juist Nieuwjaar geweest en het is al februari. Sinds ik met pensioen ben vliegen de jaren.

Flurk

Februari is toch goed begonnen met een zonnige dag
Maak er iets van hé.

xofie

goede middag Danny zit al twee agen ziek in bed

Micmac

Goedeavond, vandaag perfect ontsnapt aan het boerenprotest, Brussel, gent, gent zeehaven en terug over de n16 en A12 via Antwerpse ring en de E313, heb amper traktoren gezien juist in Geel-Oost aan de andere kant zo'n 300 stuks die onder politie begeleiding richting Geel west reden

xofie

goedemorgen we zitten no steeds goed met het weer

Flurk

Goede morgen allemaal. Ik hoop dat de regeringen en de boeren eens gaan aan tefel zitte zodat die zever gedaan is. Ministers moeten begrijpen dat eenboer niet kan zaaien als zijn veld onder water staat en de boeren moeten begrijpen daat er voor al hun kinderen een boerderij geen plaats genoeg is in België.
In feite begrijp ik ook niet waarm ze dat nog zouden wilen doen, er is geen Euro mee te verdienen, zeggen ze. In eender welk bedrijf kunnen ze voor de helft van die 90 uren die ze moeten werken, zeggen ze, meer dan het dubbele verdienen. Maar ja, er zijn natuurlijk nog idealisten die bezorgd zijn dat de Belgen geen eten meer zouden hebben; Dus daarvoor....dank boeren. Ze zorgen er tenminste voor dat Lays lekkere Chips kan maken van hun patatten die ze voor meer dan 95% uitvoeren.

Flurk

2 februari 2024, 13:06:48 #7 Laatste wijziging: 2 februari 2024, 22:13:30 door Flurk
Citaat van: xofie op  1 februari 2024, 14:27:21goede middag Danny zit al twee agen ziek in bed
En dat met zo een mooi weer. Verzorg hem maar goed hoor...

Mathieu

Goede morgen en de eerste maand is weeral verdwenen. Hoe ouder we worden hoe sneller de tijd draait, precies of ze die oude allemaal weg willen hebben........ De boeren kan ik geen ongelijk geven wanner ze zeggen dat er meer evenredigheid moet komen en dat zij meer moeten krijgen voor hun werk. Van de andere kant , niets verdienen dat vindt ik persoonlijk dan weer zever , kijk eens naar het materiaal dat ze hebben en wat kost dat allemaal???? Ik ben zelf van een boeren gezin afkomstig en kan nog steeds begrijpen dat ze hun bedrijven aan hun kinderen willen achter laten, dat zit nu eenmaal in de genen. Maar de regering moet dan ook woord houden en dat weten wij allemaal zo goed dat ze daar gewoon hun gat aan vegen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: xofie op  1 februari 2024, 14:27:21goede middag Danny zit al twee agen ziek in bed

Dat met zo een lekker weer daar, wat heeft hij dan?????? Verzorg hem maar goed en dus zeker niet naar hier komen want hier is het koud.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Thieu dat ze hun bedrijven aan de kinderen willen nalaten is inderdaad een goede zak, als ze ht willen en kunnen doen, maar ik hoorde duidelijk "dat ze ook recht hadden om een eigen boerderij te beginnen" en daar is ons apenlandeke te klein voor. Ik hoord een tijd geleden eenboer reageren op natuurgebieden beschermen en die zegde vlakaf dat zoiets "verloren grond" was. Sorry maar ik wil mijn wandelbos en heide niet verwisselen voor een patatten-of mais veld hoor. Daarbij...Ik lust geen Chips....

Micmac

Blokkades aan grensovergangen en havens worden vrijgemaakt, het weekend zal rustig verlopen.

barabas

Citaat van: Micmac op  2 februari 2024, 23:38:32Blokkades aan grensovergangen en havens worden vrijgemaakt, het weekend zal rustig verlopen.

Ik kom net thuis (11 uur) maar de grensovergang in Meer E19 is nog steeds dicht, alle verkeer gaat er af vanaf Brecht. Er is ook amper verkeer terwijl richting Breda op een vrijdag steeds zéér druk is.

Mathieu

Goede morgen. Dat er niet plaats genoeg is om voor elk kind een boerderij uit te baten is heel juist. Maar dat ze de boeren hun werk laten doen zoals het hoort en zeker niet van uit hun stomme zetel gaan bepalen hoe het moet. En dan dat door mensen die nog nooit het achterste van gelijk welk die gezien hebben op een boerderij. Ze zouden wel anders praten als ze op gevoed werden gelijk wij, vanaf vijf jaar de stallen in. En vanaf 10 jaar rondrijden met een tractor door alle weer en wind en zonder een dak boven je hoofd of zonder zo een machines zoals ze nu hebben. Of als 10 jarige met zakken petatten op je schouder enkele honderden meter verder dragen en daar zacht omschudden. Daar kan ik van mee spreken en moet eerlijk zeggen dat het me wel gevormd heeft voor de rest van het leven dat ik geleid heb.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: barabas op  3 februari 2024, 00:53:46
Citaat van: Micmac op  2 februari 2024, 23:38:32Blokkades aan grensovergangen en havens worden vrijgemaakt, het weekend zal rustig verlopen.

Ik kom net thuis (11 uur) maar de grensovergang in Meer E19 is nog steeds dicht, alle verkeer gaat er af vanaf Brecht. Er is ook amper verkeer terwijl richting Breda op een vrijdag steeds zéér druk is.

Prof sorry dan, maar dat hadden ze wel anders moeten aanpakken, maar de regering en zeker EBuropa luister gewoon niet en dus moesten er andere akties komen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.