Januari, de eerste maand van 2024

Gestart door Driver, 31 december 2023, 13:21:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flurk

Goede morgen allemaal.Bij ons zijn de Eksters en de Kauwen een probleem aan Het worden. Die Eksters zitten constant op de loer om de kleine vogeltjes te pakken. Zelfs de eekhoorn word soms achtervolgd. Enkele jaren geleden heeft zelfs onze kat n nog moet lopen voor haar leven. Ze achtervolgden haar elk om beurt in duikvlucht.
Ik weet dat het niet mag maar ik ga toch eens zien of ik niets in de kast staan heb. Juist opletten waar ze gaan vallen.

xofie

wij horen bij de gelukkigen die nog tot half februari lenteweer zullen hebhen

Flurk

Citaat van: xofie op 30 januari 2024, 16:44:22wij horen bij de gelukkigen die nog tot half februari lenteweer zullen hebhen
[/quot
Citaat van: xofie op 30 januari 2024, 16:44:22wij horen bij de gelukkigen die nog tot half februari lenteweer zullen hebhen
En daarna gaat ge niet meer kunnen buitenkomen omdat het 48° gaat worden.

Flurk

Goedenavond allemaal. Juist terug van de wandeling en redelijk nat. Hier is het wat ik zeveren noem.Het regent niet maar ge word toch goed nat.
Seffens een hapje en een drankje bij de zoon omdat zijn eega weeral een jaar ouder geworden is. Zij doet dat elk jaar op dezelfde dag... Raar hé; :biggrinumbrella1:

Micmac

Goedeavond, half Belgiksken doorkruist en geen boer gezien en overal vlot verkeer.

Micmac

Marie-Louise Sels;

Ze noemen ons "De Ouderen"
We zijn geboren in de jaren 40-50-60.
We groeiden op in de jaren 50-60-70.
We hebben gestudeerd in de jaren 60-70-80.
We gingen samen uit in de jaren 70-80-90.
We trouwden en ontdekten de wereld in de jaren 70-80-90.
We waagden ons de jaren 80-90 in.
We stabiliseren in de jaren 2000.
We zijn wijzer geworden in 2010.
En we gaan stevig verder dan 2020.
Het lijkt erop dat we acht verschillende decennia hebben geleefd...
TWEE verschillende eeuwen...
TWEE millennials apart...
We zijn overgegaan van telefoon met een lange afstand telefonist naar videogesprekken waar ook ter wereld.
We zijn overgegaan van dia's naar YouTube, vinylplaten naar online muziek, handgeschreven brieven naar e-mail en WhatsApp.
Van live games radio, naar zwart wit tv, naar kleuren tv en dan naar 3D HD tv.
Naar videotheek geweest en nu netflix kijken
We ontmoetten de eerste computers, ponskaarten, floppy disks en nu hebben we gigabytes en megabytes op onze smartphones.
We droegen onze hele jeugd korte broek en daarna broeken, Oxford, raketten, complete schelpen en blauwe spijkerbroeken
We ontweken kinderverlamming, meningitis, polio, tuberculose, varkensgriep en nu COVID-19.
Vroeger reden we op skates, driewielers, fietsen, brommers, benzine of diesel auto's en nu rijden we hybriden of elektrisch.
Ja we hebben veel meegemaakt maar wat een leven hebben we gehad!
Ze zouden ons kunnen beschrijven als "voorbeeldig", mensen geboren in die jaren vijftig, die een analoge jeugd en digitale volwassenheid hadden.
We hebben zo van "alles gezien"!
Onze generatie heeft letterlijk meer geleefd en gezien dan wie dan ook in elke dimensie van het leven.
Het is onze generatie die zich letterlijk heeft aangepast aan "VERANDERING. "
Een groot applaus voor alle leden van een hele bijzondere generatie, die UNIEK wordt! ❤

Flurk

31 januari 2024, 12:33:52 #186 Laatste wijziging: 31 januari 2024, 12:35:50 door Flurk
Goedemorgen allemaal.
Ik denk ook dat geen enkele generatie voor ons zoveel meegemakt heeft dan wij.
Van de lei met de griffel naar de zakcomputer die alles weet.
MAAR.........
Ook van de "echte vrienden van vlees en bloed" naar virtuele contacten.
Als ik mocht kiezen???? Ik ging terug naar de tijd dat we op straat met de knikkers speelden, onze duimen verbrandden aan een reep, stekeltjes gingen vangen in de beek en op onze rug in de wei naar de opstijgende leeuwerik luisterden.....
Zie ons nu.
We schrijven al jaren teksten en we krijgen antwoorden om te lezen maar (op enkele heel uitzonderlijke gevallen na) kennen we elkaar niet..........

jerryke

Citaat van: Flurk op 31 januari 2024, 12:33:52Goedemorgen allemaal.
Ik denk ook dat geen enkele generatie voor ons zoveel meegemakt heeft dan wij.
Van de lei met de griffel naar de zakcomputer die alles weet.
MAAR.........
Ook van de "echte vrienden van vlees en bloed" naar virtuele contacten.
Als ik mocht kiezen???? Ik ging terug naar de tijd dat we op straat met de knikkers speelden, onze duimen verbrandden aan een reep, stekeltjes gingen vangen in de beek en op onze rug in de wei naar de opstijgende leeuwerik luisterden.....
Zie ons nu.
We schrijven al jaren teksten en we krijgen antwoorden om te lezen maar (op enkele heel uitzonderlijke gevallen na) kennen we elkaar niet..........
volledig mee eens  :a_thumbsup_20:

xofie


Micmac

Oud worden als alles snel veranderd,

Flurk

Het is geen kleinigheid, oud worden in deze tijd......................
Een waarheid als een koe ......EN ALS EEN GROTE KOE HOOR;;;; :smil414ae0fb30e96:

Micmac

Ouder worden betekent tegenwoordig zeker niet meer dat je achter de geraniums moet gaan zitten in een saaie outfit.
De vrouwen laten zien hoe zij kleurrijk en stijlvol door het leven gaan!