December, dewintermaand.

Gestart door Driver, 30 november 2023, 13:12:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Driver


Flurk

Dat het efkes bibberen was toen ik de hondjes uitliet. Ik was handschoenen vergeten... Hier is het -1 en een dun zuur windje.

Flurk

1 december 2023, 21:57:20 #2 Laatste wijziging: 2 december 2023, 12:29:47 door Flurk
Nog eens een wandeling zonder regen. Ik had er wel rekening mee gehouden want ik had de regencapes in mijn rugzak zitten. Ik ben er wel nog niet in geslaagd om Koeketien een eindje mee te krijgen. Ik denk dat ze de pest heeft aan tevoet gaan.(tenzij in een winkelgalerie) . Maar dat tracht ik (om economische redenen) te vermijden met een greep uit mijn uitvluchtenboekje. :biggrinumbrella1:  :biggrinumbrella1:

Micmac

Goedeavond, de weken vliegen als straaljagers voorbij, het is vrijdagavond voordat je het beseft .

Flurk

En ondertussen zijn we zelfs al zaterdag de 2de;;;;;Zonnige morgen allemaal. Seffens nog enkele boodschappen doen en als het weer zo blijft eens een toerke door de tuin doen . er zal zeker wel iets te doen zijn. Ik lees gisteren in een artikel dat op het gazon de bladeren tot 10 cm. hoog mogen blijven liggen, omdat dit de grond bemest en.........in een ander artikel dat er absoluut geen bladeren mogen blijven liggn omdat dit de gazon beschadigd... Wie heeft hier nu gelijk.. Ikzelf heb ze alle jaren bijeengerijfd en in de compostbak gegooid en mijn gazonneke ziet er toch goed uit..... dacht ik?.

Mathieu

De bladeren worden hier altijd weg gedaan. Niet dat ik daar alle dagen mee bezig ben maar als er te veel liggen naar mijn zin verhuizen ze naar de remork en dan naar het containerpark, waar ze gratis kunnen afgeleverd worden. Hier zijn dat bladeren afkomstig van de eikenbomen van de vakschool achter ons. En die bladeren vergaan gewoon niet en dan zou het gazon kunnen beschadigd worden. Maar als een mooie gazon aanwezig is en de zomerzon schijnt er enkele dag op dan verbrand toch alles.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: Flurk op  2 december 2023, 12:37:41En ondertussen zijn we zelfs al zaterdag de 2de;;;;;Zonnige morgen allemaal. Seffens nog enkele boodschappen doen en als het weer zo blijft eens een toerke door de tuin doen . er zal zeker wel iets te doen zijn. Ik lees gisteren in een artikel dat op het gazon de bladeren tot 10 cm. hoog mogen blijven liggen, omdat dit de grond bemest en.........in een ander artikel dat er absoluut geen bladeren mogen blijven liggn omdat dit de gazon beschadigd... Wie heeft hier nu gelijk.. Ikzelf heb ze alle jaren bijeengerijfd en in de compostbak gegooid en mijn gazonneke ziet er toch goed uit..... dacht ik?.[/color]

Zolang dat je dat zelf denkt is het zeker oké.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Citaat van: Mathieu op  2 december 2023, 20:50:06
Citaat van: Flurk op  2 december 2023, 12:37:41En ondertussen zijn we zelfs al zaterdag de 2de;;;;;Zonnige morgen allemaal. Seffens nog enkele boodschappen doen en als het weer zo blijft eens een toerke door de tuin doen . er zal zeker wel iets te doen zijn. Ik lees gisteren in een artikel dat op het gazon de bladeren tot 10 cm. hoog mogen blijven liggen, omdat dit de grond bemest en.........in een ander artikel dat er absoluut geen bladeren mogen blijven liggn omdat dit de gazon beschadigd... Wie heeft hier nu gelijk.. Ikzelf heb ze alle jaren bijeengerijfd en in de compostbak gegooid en mijn gazonneke ziet er toch goed uit..... dacht ik?.[/color]

Zolang dat je dat zelf denkt is het zeker oké.

Waar Macula degeneratie al niet goed voor is.. :4_1_72:

Micmac

Florian met "Das Adventfest" Duits 1.

jerryke

Citaat van: Micmac op  2 december 2023, 23:02:25Florian met "Das Adventfest" Duits 1.
goede morgen, ook gezien  ;D

Mathieu

Citaat van: Micmac op  2 december 2023, 00:33:10Goedeavond, de weken vliegen als straaljagers voorbij, het is vrijdagavond voordat je het beseft .

Goede morgen en kan je het indenken dat binnen een dikke week of drie het weeral Nieuwjaar is. Waar gaat die tijd toch naar toe.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: Micmac op  2 december 2023, 23:02:25Florian met "Das Adventfest" Duits 1.

Hier ook gezien, maar gewoonlijk kijk ik altijd of er Duitse muziek is en dan als het uit gezonden wordt vergeet ik het weer. Ouderdom of zo iets zeker.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

3 december 2023, 12:14:49 #12 Laatste wijziging: 3 december 2023, 21:30:58 door Flurk
Goede morgen allemaal. Hier is het koud en de daken zijn wit van de rijm maar nog geen sneeuw. Ik zal maar rap naar de bakker gaan voordat het eventueel begint.
Van die Duitse zender niets gezien; Hier in het midden van het land is Duits niet zo populair .

xofie

goede middag allemaal hier stralende zon maar slechts 19 graden wat een beetje frisjes is maar die stralende zon maakt alles goed

Flurk

Goedenavond allemaal. Toch weeral een chance dat ik regendingetjes in mijn rugzakske zitten had of wij (dus de hondjes en ik) waren doorweekt geweest. Halfweg, met nog een dik half uur te gaan is het flink beginnen sneeuwen.Uiteindelijk hebben we er een uur over gedaan omdat de voetpaden glad waren.Dus drie uur gestapt en flink opgefrist.
Nu zit ik aan de PC met een hete grog . :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20: