November, de nevelmaand.

Gestart door Driver, 31 oktober 2023, 15:38:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Driver

Laat het nu maar wat droger worden.  :biggrinumbrella1:

Flurk

Ik ben geboren op een 500 meter van de woning van die doodgeschoten advocate. Een dorp waar anders nooit iets gebeurd Behalve de grote jaarmarkt voor landbouwproducten en machines.

Micmac

Citaat van: Flurk op 31 oktober 2023, 21:54:19Ik ben geboren op een 500 meter van de woning van die doodgeschoten advocate. Een dorp waar anders nooit iets gebeurd Behalve de grote jaarmarkt voor landbouwproducten en machines.


Kom er zo'n twee maal per maand, het marktplein met busstation is prachtig uitgewerkt, je ziet dat er werk van gemaakt is.

Mathieu

Goede morgen en op deze dag is het hier amper 10 gr en tot overmaat van ramp zo een druilige regen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: Flurk op 31 oktober 2023, 21:54:19Ik ben geboren op een 500 meter van de woning van die doodgeschoten advocate. Een dorp waar anders nooit iets gebeurd Behalve de grote jaarmarkt voor landbouwproducten en machines.

Het eigenaardige is dat er helemaal niets geweten is over waarom en hoe en wie. Dat vind ik toch wel wat eigenaardig na die zoekdagen???
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Goede morgen allemaal. Het is ondertussen toch een goede 70 jaar geleden dat ik de plaats nog gezien heb waar ik vroeger , op eisico van mijn nek te breken, stekeltjes ging vangen en hazelnoten plukken die aan die struiken ( onderaan R.op de foto) hingen. Dat was wel een avontuurlijke afdaling want als de molenaar de sluis openzette geraakte je niet meer terug boven en moest je een heel eind door de beek tot aan het brugje over die beek dat verbinding gaf tussen de velden en de Eilandstraat.

Flurk

1 november 2023, 13:12:46 #6 Laatste wijziging: 1 november 2023, 13:24:12 door Flurk
Mijn geboortehuis (Weehage 20 ) is helemaal omgevormd en is nu één woonst geworden.. Vroeger waren dat 4 woningen met een ruïne van een stenen molen ernaast. Wat ik nooit ofte nooit ga vergeten is de ongelooflijke rust en het vergezicht over de velden in alle richtingen.Bij helder weer kon ik vanop de ruïne de molen van Wetteren zien.  Het was voor een kind wel ver lopen naar de school op de Grote markt en koud in de winter want mijn grootmmoeder had geen geld om warme kleren te kopen.

Flurk

Citaat van: Micmac op 31 oktober 2023, 22:46:59
Citaat van: Flurk op 31 oktober 2023, 21:54:19Ik ben geboren op een 500 meter van de woning van die doodgeschoten advocate. Een dorp waar anders nooit iets gebeurd Behalve de grote jaarmarkt voor landbouwproducten en machines.


Kom er zo'n twee maal per maand, het marktplein met busstation is prachtig uitgewerkt, je ziet dat er werk van gemaakt is.
Uit curieusetijd, ...bij wie moet je dar zijn.,,,

Micmac

Citaat van: Flurk op  1 november 2023, 21:33:12
Citaat van: Micmac op 31 oktober 2023, 22:46:59
Citaat van: Flurk op 31 oktober 2023, 21:54:19Ik ben geboren op een 500 meter van de woning van die doodgeschoten advocate. Een dorp waar anders nooit iets gebeurd Behalve de grote jaarmarkt voor landbouwproducten en machines.


Kom er zo'n twee maal per maand, het marktplein met busstation is prachtig uitgewerkt, je ziet dat er werk van gemaakt is.
Uit curieusetijd, ...bij wie moet je dar zijn.,,,

Goessens Edgard Tinelstraat is er al een jaar nadat de doe het zelf zaak op het marktplein gesloten werd wegens pensionering .

Mathieu

Goede morgen en het waait hier hard genoeg en buiten amper 10 gr. Dus lekker binnen blijven. Verder hopelijk voor elk van jullie een aangename en rustige dag gewenst.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Goessens Edgard Tinelstraat is er al een jaar nadat de doe het zelf zaak op het marktplein gesloten werd wegens pensionering .

Ik ken de zaak maar ken hem niet . Niet op mijn klas gezeten en geen van mijn pesters want die ken ik allemaal nog. Ook geen vriend, daar waren wij te arm voor. :smil414ae0fb30e96:

Flurk

Aan iedereen een rustge dag gewenst ondanks de wind. Tot nu toe geen schade in de omtrek .Laat ons hopen dat het niet erger word.Voor ons zit de wind goed want hij blaasd de eiken- en beukenblaren naar de achterburen. :biggrinumbrella1: 

barabas

Hier is alles voorlopig nog schadevrij, hopelijk blijft dat zo in onze bosrijke omgeving, in mijn tuin alleen al staan er 15 en rondom, bij de omliggende buren, nog tientallen grote eiken.

Flurk

Ik dacht dat die mensen die terug komen van Gaza vreemdelingen waren maar op het nieuws van 20 uur was het duidelijk dat het Belgen waren. De vrouwen droegen hoofddoeken en lange zwarte kleren. Een hele geruststelling.

Micmac

De meeste van hen trekt hier werkloosheidssteun, een dubbele nationaliteit , het gekke is als ze gevaar lopen geen werkloosheid meer te krijgen komen ze 1 of twee weken naar hier en het is weer geregeld voor een tijdje.