September, de herfstmaand.

Gestart door Driver, 31 augustus 2023, 13:36:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mathieu

Goede morgen en hier heeft het ook " geregend " DE straat is niet eens doornat. Maar er zou wel weer onweer komen  van middag. Toch eigenaardig dat zeggen ze nu al drie dagen en buiten wat gerommel en een pazar harde knallen komt er niets van Volgens de gazet zou het honds weer geweest zijn in Lanaken met een deel water overlast en dat is maar enkele km hier vandaan. Jerryke weet er zeker meer van.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie

bij ons heeft het gegoten met hagelballen zo groot als druiven

jerryke

Citaat van: barabas op 13 september 2023, 12:25:05Blijkbaar heeft in omgeving Lanaken hevig geregend, alles OK bij huize Jerryke?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09/12/weerbericht-kmi-1292023/

ja hoor alles oke hier, alleen een klein beetje water in de kelder (doeme niet genoeg om de vissen te laten zwemmen), maar dat is ondertussen verdwenen  ;D

jerryke

Citaat van: stevens-willy op 13 september 2023, 11:00:53
Citaat van: jerryke op 12 september 2023, 20:59:11
Citaat van: stevens-willy op 12 september 2023, 18:25:56
Citaat van: barabas op 10 september 2023, 19:01:14
Citaat van: Mathieu op 10 september 2023, 16:30:52En dan is het blijkbaar toch niet waar wat er geschreven werd op Seniorennet dat er weer een stekker was uit getrokken en dat, de frutters verdwenen waren en maar goed dat het niet zo is.

Wie heeft dàt uitgekraamd!

Hallo goede namiddag, ik was dat dat uitgekraamd. :Tip-Hat:

Willy
Willy en van wie wist jij dat het Fruttersforum gestopt was ? en waarom niet eens even aan ons gevraagd ?
Als ik deze vraag wauw stellen dan moet eerst een mail adres hebben en dat HEB IK NIET.

Willy
Willy ik heb je een pm gestuurd (mailadres staat erin)

stevens-willy

Citaat van: jerryke op 13 september 2023, 16:43:33
Citaat van: stevens-willy op 13 september 2023, 11:00:53
Citaat van: jerryke op 12 september 2023, 20:59:11
Citaat van: stevens-willy op 12 september 2023, 18:25:56
Citaat van: barabas op 10 september 2023, 19:01:14
Citaat van: Mathieu op 10 september 2023, 16:30:52En dan is het blijkbaar toch niet waar wat er geschreven werd op Seniorennet dat er weer een stekker was uit getrokken en dat, de frutters verdwenen waren en maar goed dat het niet zo is.

Wie heeft dàt uitgekraamd!

Hallo goede namiddag, ik was dat dat uitgekraamd. :Tip-Hat:

Willy
Willy en van wie wist jij dat het Fruttersforum gestopt was ? en waarom niet eens even aan ons gevraagd ?
Als ik deze vraag wauw stellen dan moet eerst een mail adres hebben en dat HEB IK NIET.

Willy
Willy ik heb je een pm gestuurd (mailadres staat erin)
Bedank jerryke

Willy

Mathieu

Goede namiddag. Jerryke hopelijk geen last gehad van dat water in Lanaken. Maar ik kan toch niet goed volgen. In Lanaken water overlast, in Maaseik geen druppel ( wat miezerige regen dat was alles) en in Bree heeft het de hele nacht gegoten. Waar zou dat dan aan kunnen liggen, de weergoden waarschijnlijk.......
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

Citaat van: Mathieu op 13 september 2023, 19:51:00Goede namiddag. Jerryke hopelijk geen last gehad van dat water in Lanaken. Maar ik kan toch niet goed volgen. In Lanaken water overlast, in Maaseik geen druppel ( wat miezerige regen dat was alles) en in Bree heeft het de hele nacht gegoten. Waar zou dat dan aan kunnen liggen, de weergoden waarschijnlijk.......

neen geen last gehad, juist een beetje in de kelder maar niet genoeg om er visjes te laten in zwemmen.... en aangezien wij in het veld wonen kon het water hier goed weg maar in Lanakencentrum daar was het andere koek daar stonden in veel straten alles blank

Flurk

Goedenavond allemaal. Het is een rustige dag geweest vandaag. Boodschappen gedaan en in de tuin gewerkt en eens met mop en stoffer rondgeweest in huis om Koeketien te sparen. Ver wandelen met de hondjes gaat voorlopig niet omdat ons Jackske Sara een achterpootje verzeerd heeft .Ze steunt er op als ze mankend stapt maar lopen doet ze op 3 poten. Chihuahua Jef wil niet alleen wandelen, dus rond den blok met de 2 en gedaan.Gelukkig heb ik daardoor nog tijd om een toerke van 5 km. rond de grote put, de Plage zoals we het noemen, te lopen, dan heb ik toch nog mijn portie "gezonde" beweging gehad. :a_thumbsup_20: 

Flurk

Goede morgen allemaal. Stralende zon en 15° hier. Het beloofd een mooie dag te worden.
Seffes proberen om een plaatske te vinden bij de Coupe-Tif . Ik vermoed dat ik, als ik daar buitenkom, ik 25€ meer ga waard zijn.
Of ik schoner ga zijn is een kwestie van smaak... :4_1_72:

xofie

Citaat van: Flurk op 14 september 2023, 12:07:53Goede morgen allemaal. Stralende zon en 15° hier. Het beloofd een mooie dag te worden.
Seffes proberen om een plaatske te vinden bij de Coupe-Tif . Ik vermoed dat ik, als ik daar buitenkom, ik 25€ meer ga waard zijn.
Of ik schoner ga zijn is een kwestie van smaak... :4_1_72:
[/quot

met schoner bedoel je knapper of properder ?? :lachrol:

xofie

hier 30 ° het is te doen als er een fris windje is maar het blijft warmer dan de voorbije jaren

stevens-willy

14 september 2023, 17:33:59 #56 Laatste wijziging: 14 september 2023, 17:37:08 door stevens-willy
:hi_smiley: 2019 25 juli waren er op een dag 43°C hier gemeten.
https://i.postimg.cc/kXqJSWkW/IMG-0001.jpg

Willy

Flurk

Goede morgen allemaal. Laat ze nog maar wat doen met de temperatuur. De verwarmingsrekening gaat er wel bij varen...Momentaal hier een leuke 19°. Het is tot nu toe wel een eigenaardig weer-jaar geweest.

xofie


xofie

Citaat van: Flurk op 15 september 2023, 13:26:01Goede morgen allemaal. Laat ze nog maar wat doen met de temperatuur. De verwarmingsrekening gaat er wel bij varen...Momentaal hier een leuke 19°. Het is tot nu toe wel een eigenaardig weer-jaar geweest.

dat mag je wel zeggen was hier in Spanje net hetzelfde nu nog steeds rond de 30°