Augustus, laatste vakantiemaand

Gestart door Driver, 31 juli 2023, 12:25:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mathieu

27 augustus 2023, 11:28:16 #165 Laatste wijziging: 27 augustus 2023, 11:30:17 door Mathieu
Citaat van: Micmac op 27 augustus 2023, 00:11:13
Citaat van: xofie op 26 augustus 2023, 15:30:20Minstens 3.700 doden door extreme weersomstandigheden in Spanje

In Spanje zijn door extreme weersomstandigheden tot 22 augustus alweer meer dan 3.700 personen overleden, waarvan 1.919 sinds 1 juli en door extreme hitte waaronder 95% 65-plussers


Het is misschien niet slecht om de zomer in het regenwoud door te brengen.

Goede morgen. Aan het tempo dat daar gekapt wordt zal het ook niet lang meer duren denk ik.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Citaat van: Mathieu op 27 augustus 2023, 11:27:25
Citaat van: Flurk op 25 augustus 2023, 12:19:23
Citaat van: jerryke op 25 augustus 2023, 10:55:46goeiemorgen ... donder, bliksem en zware regenval en donker en 18° dat is wat wij momenteel hier hebben :biggrinumbrella1:
Goede morgen allemaal. Jerryke, idem dito hier. Ik ben naar de bakker geweest door een beek. Straat en voetpad waren niet van elkaar te onderscheiden.Op het gazon staat het water op grashoogte. Nog nooit meegemakt hier.Aan de kleur van de lucht te zien zijn we er nog niet vanaf.

Goede morgen, was dat hier maar voor een dag dan verzopen die rotzakken van mollen, misschien. Met niets kan ik ze stoppen. :chips:
Zout op hun staart leggen Thieu, daar kunnen ze niet tegen. :4_1_72:  :4_1_72:  :4_1_72:

Micmac

Citaat van: Mathieu op 27 augustus 2023, 11:27:25
Citaat van: Flurk op 25 augustus 2023, 12:19:23
Citaat van: jerryke op 25 augustus 2023, 10:55:46goeiemorgen ... donder, bliksem en zware regenval en donker en 18° dat is wat wij momenteel hier hebben :biggrinumbrella1:
Goede morgen allemaal. Jerryke, idem dito hier. Ik ben naar de bakker geweest door een beek. Straat en voetpad waren niet van elkaar te onderscheiden.Op het gazon staat het water op grashoogte. Nog nooit meegemakt hier.Aan de kleur van de lucht te zien zijn we er nog niet vanaf.

Goede morgen, was dat hier maar voor een dag dan verzopen die rotzakken van mollen, misschien. Met niets kan ik ze stoppen. :chips:

Mollen verwijderen doet de mollendokter,

https://www.seniorennet.be/redactie/artikel/27/de-tuindokter-zo-verdrijf-je-mollen-met-leuke-weetjes-over-de-mol

Mathieu

Micmac ben eens gaan zien op Seniorennet. Datgeen daar beschreven wordt is hier allemaal de revue gepasseerd en heeft niet gewerkt. Zelfs de koolmonoxide niet.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Goede morgen allemaal. Hier staat voorlopig en waterzonnetje.;
Thieu, probeer eens een waterdarm in een pijp te steken en de kraan open te zetten. Wie weet???

xofie

goedemorgen, tempertatuur hier gezakt naar 31.5 hele opluchting

jerryke

Citaat van: Flurk op 28 augustus 2023, 12:31:45Goede morgen allemaal. Hier staat voorlopig en waterzonnetje.;
Thieu, probeer eens een waterdarm in een pijp te steken en de kraan open te zetten. Wie weet???
mijn grootouders deden tegen mollen en woelmuizen mottenbollen in de pijpen doen

Mathieu

Citaat van: Flurk op 28 augustus 2023, 12:31:45Goede morgen allemaal. Hier staat voorlopig en waterzonnetje.;
Thieu, probeer eens een waterdarm in een pijp te steken en de kraan open te zetten. Wie weet???

Maat mijn torkpomp heeft maanden alle dagen gebold van 's morgens tot het's avonds donker werd en de dag nadien waren ze er terug. Die mollen hier zijn een kaste apart zou ik beginnen te geloven.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Van morgen was het hier of het elk moment kon gaan onweren voor de hele dag zo donker. En nu hemelblauwe lucht en geen drup water gevallen. Ongeveer 22 gr buiten, moet voor mij niet meer zijn.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Goede avond, morgenvroeg tot 7.00 uur is het slechts 11°

Flurk

Goeden avond allemaal.Deze voormiddag vastgesteld dat ik vorige nacht bezoek gehad heb van de Steenmarter. Heel de motorkapisolatie is vaneen getrokken. Gelukkig heeft hij geen kabels of leidingen doorgebeten.Voor één keer dat ik vergeet om de sterke lamp met bewegingssensor op de hoek van de carport vergeten in te steken ben.
Mea culpa, mea maxima culpa. :pan_kloppen:

Flurk

Goede morgen allemaal. 11° is mar friskes hoor.
Vandaag weeral Carrefourdag.
Gisteren heb ik voor de eerste keeer een tuinier uit de buurt moeten laten komen met zijn lange motor-haagschaar, ik kon er niet meer aan.
Straks alles door de hakselaar draaien en uitstrooien tussen de struiken. Prettige dag  allemaal.

Mathieu

Citaat van: Flurk op 28 augustus 2023, 23:00:44Goeden avond allemaal.Deze voormiddag vastgesteld dat ik vorige nacht bezoek gehad heb van de Steenmarter. Heel de motorkapisolatie is vaneen getrokken. Gelukkig heeft hij geen kabels of leidingen doorgebeten.Voor één keer dat ik vergeet om de sterke lamp met bewegingssensor op de hoek van de carport vergeten in te steken ben.
Mea culpa, mea maxima culpa. :pan_kloppen:
Goede mOrgen en goede namiddag. Maat dat is hier voor enkele jaren ook gebeurd. Isolatie naar de verdoemenis maar de kabels niets aangeraakt. Heb toe in de garage een spitbus gekregen, onbekend merk. Daar het volledige motor compenent mee in gespoten alsmede de motoer zelf, en nooit last meer gehad. Maar naar het schijnt waar dat er katten of eekhorens op het erf lopen komt de steen maarter niet. En hier lopen die alle twee.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie


barabas

Mathieu,

Mollen verdrijf je makkelijk en milieuvriendelijk met Ricinusolie ook wel Wonderolie genoemd, verkrijgbaar bij de apotheker. Op wattenpropje druppelen en in de gang steken.