Augustus, laatste vakantiemaand

Gestart door Driver, 31 juli 2023, 12:25:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xofie

Citaat van: Mathieu op 23 augustus 2023, 20:55:12Leren Fieke, je hebt toch veel tijd daar waar je nu bent, samen met je ventje. Plezant zo met twee. En wat die hitte golven betreft dat had je op voorhand kunnen weten. Wij wisten dat en gingen tweemaal jaarlijks voor 4 weken naar Spanje met de caravan, meer bepaald naar camping San Gulie in .........  ( valt me nu niet te binnen, zal het opzoeken)


dat zou heel fijn zijn met z'n tweetjes maar we wonen hier nu in oktober 10 jaar en mijn vent spreekt nog geen letter Spaans

jerryke

goeiemorgen ... donder, bliksem en zware regenval en donker en 18° dat is wat wij momenteel hier hebben :biggrinumbrella1:

Flurk

Citaat van: jerryke op 25 augustus 2023, 10:55:46goeiemorgen ... donder, bliksem en zware regenval en donker en 18° dat is wat wij momenteel hier hebben :biggrinumbrella1:
Goede morgen allemaal. Jerryke, idem dito hier. Ik ben naar de bakker geweest door een beek. Straat en voetpad waren niet van elkaar te onderscheiden.Op het gazon staat het water op grashoogte. Nog nooit meegemakt hier.Aan de kleur van de lucht te zien zijn we er nog niet vanaf.

Mathieu

Goede morgen allemaal op deze zeer natte vrijdag. Hier amper 17 gr en al enkele uren zien we het water met, beken uit de lucht vallen en hebben we er ook klank en muziek bij buiten. Het al een greppeltje moeten maken want het water liep niet verder af, euvel nu hersteld. Maak er met zen allen toch een aangename dag van.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie

wij hebben sauna 36° gelukkig vanaf dinsdag gaat het naar een draaglijke 31°

Micmac

Goede namiddag , stralende zon, zzo-wind 4 km/h en 24°, vanmorgen wat regen en onweer, doch na regen komt zonneschijn.

stevens-willy

 :hi_smiley:   Goede avond, hier heeft het gegoten.

Willy

Mathieu

Idem hier en dat de hele dag. N>u regent het niet meer. Maar voor morgen zou het weer van dat zijn. W e hopen van niet en wachten dus maar af. Slaap wel allemaal en tot morgen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

kabar

Goeie morgen ... met een stralende zon!

Flurk

Citaat van: kabar op 26 augustus 2023, 10:33:55Goeie morgen ... met een stralende zon!
Dag Kabar, welkom terug hoor.Alles kits en gezond in Diest?
Momenteel hier ook een stralende zon.Geen schade van de regen van gisteren, we zitten hier gelukkig een beetje hoger dan straatniveau.
Wat ik wel vaststel en dat vind ik minder leuk is dat het gazon (dat ik een 2 maand geleden een beetje mest gegeven had) nu weeral klaar staat om gemaaid te worden.Ik kan dus alleen maar hopen dat het tot in de namiddag droog blijft want nat gras afrijden is ellendig.

Flurk

26 augustus 2023, 12:12:43 #160 Laatste wijziging: 26 augustus 2023, 12:18:57 door Flurk
Van mijn wandeling van eergisteren moet ik deze toch meedelen.
Nee, ik ben niet op mijn rug gaan liggen om deze foto te maken. Dat is één van de  uit de berm gescheurde eiken die in het lage water van de vijver ligt en gewoon verder groeit zoals hij ligt. Het is een attractie want er kruipen regelmatig mensen zover als ze kunnen over de stam naar de top om vanaf de weg foto's te laten nemen.

Mathieu

Goede morgen allemaal of beter gezegd een goede namiddag. Hier is de zon van de partij en is het ongeveer 21gr. Meer moet dat voor mij niet, zijn en dan ook niet vergeten en komt geen water uit de hemel. Prettige namiddag allemaal.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie

Minstens 3.700 doden door extreme weersomstandigheden in Spanje

In Spanje zijn door extreme weersomstandigheden tot 22 augustus alweer meer dan 3.700 personen overleden, waarvan 1.919 sinds 1 juli en door extreme hitte waaronder 95% 65-plussers

Micmac

Citaat van: xofie op 26 augustus 2023, 15:30:20Minstens 3.700 doden door extreme weersomstandigheden in Spanje

In Spanje zijn door extreme weersomstandigheden tot 22 augustus alweer meer dan 3.700 personen overleden, waarvan 1.919 sinds 1 juli en door extreme hitte waaronder 95% 65-plussers


Het is misschien niet slecht om de zomer in het regenwoud door te brengen.

Mathieu

Citaat van: Flurk op 25 augustus 2023, 12:19:23
Citaat van: jerryke op 25 augustus 2023, 10:55:46goeiemorgen ... donder, bliksem en zware regenval en donker en 18° dat is wat wij momenteel hier hebben :biggrinumbrella1:
Goede morgen allemaal. Jerryke, idem dito hier. Ik ben naar de bakker geweest door een beek. Straat en voetpad waren niet van elkaar te onderscheiden.Op het gazon staat het water op grashoogte. Nog nooit meegemakt hier.Aan de kleur van de lucht te zien zijn we er nog niet vanaf.

Goede morgen, was dat hier maar voor een dag dan verzopen die rotzakken van mollen, misschien. Met niets kan ik ze stoppen. :chips:
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.