April, de grasmaand

Gestart door Koter, 1 april 2023, 14:11:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mathieu

Prettige dag aan elkeen, maar goed aankleden en paraplu mee nemen want hier regent het al de hele voormiddag. Verkeerd gekeken op de wekker en op gestaan om 06.45 uur, een uur te vroeg voor ons; Tegen 08.20 uur komt de verpleegster voor Mia alle dagen en die willen we niet laten staan voor een gesloten deur. Hou het rustig allemaal en een rustige dag gewenst.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Koter

Stortbuien en aanhoudende regen bij 12°, rotweer.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

stevens-willy

 :hi_smiley:   Goede namiddag, Het is vandaag drie jaar geleden dat er kanker werd vastgesteld, ze gave mij nog een jaar te leven in tussen zijn het er drie geworden.
Heb om de drie maanden bloed onderzoek gedaan tot voorgaand jaar, toen moest het om de zes maanden en bij mijn laatste onderzoek om het jaar en nu onder toezicht van de huis aarts.
We hopen nu dat alles goed verloop.

Willy 

Micmac

Goedenavond,
Ahold Delhaize staat volop in de belangstelling.
Het bedrijf krijgt kritiek vanwege hun recordomzet (87 miljard euro) en winst (2,5 miljard euro), de hoge prijzen voor de consument, de beloning voor ceo Frans Muller (6,5 miljoen euro), en zeker ook vanwege de inspanningen van het bedrijf om klimaatverandering tegen te gaan.
Door alle winkels Franchise te maken spaart men veel uit en de vakbonden steken stokken in hun wielen.

Koter

Citaat van: Micmac op 12 april 2023, 21:57:50Goedenavond,
Ahold Delhaize staat volop in de belangstelling.
Het bedrijf krijgt kritiek vanwege hun recordomzet (87 miljard euro) en winst (2,5 miljard euro), de hoge prijzen voor de consument, de beloning voor ceo Frans Muller (6,5 miljoen euro), en zeker ook vanwege de inspanningen van het bedrijf om klimaatverandering tegen te gaan.
Door alle winkels Franchise te maken spaart men veel uit en de vakbonden steken stokken in hun wielen.

Aandeelhouder daar Micmac?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

12 april 2023, 23:35:15 #50 Laatste wijziging: 12 april 2023, 23:37:52 door Micmac
Citaat van: Koter op 12 april 2023, 22:55:47
Citaat van: Micmac op 12 april 2023, 21:57:50Goedenavond,
Ahold Delhaize staat volop in de belangstelling.
Het bedrijf krijgt kritiek vanwege hun recordomzet (87 miljard euro) en winst (2,5 miljard euro), de hoge prijzen voor de consument, de beloning voor ceo Frans Muller (6,5 miljoen euro), en zeker ook vanwege de inspanningen van het bedrijf om klimaatverandering tegen te gaan.
Door alle winkels Franchise te maken spaart men veel uit en de vakbonden steken stokken in hun wielen.

Aandeelhouder daar Micmac?

Ja, maar de ongerustheid groeit als je weet dat de winst van Delhaize gaat naar het verlies van Albert Hein, en Muller heeft dan ook nog Bol.com dus een mannetje van 10 miljoen euro netto per jaar, daardoor kan hij het hele systeem manipuleren in eigen voordeel zonder transparantie.

Koers Ahold Delhaize

Vorige slotkoers   32,265
Laatste                32,185
Verschil (%)   -0,08 (-0,25%)
Tijd   15:38
Open   32,21

Mathieu

Goede morgen. Hier houdt dat rotweer nog steeds aan en een koude wind.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: Micmac op 12 april 2023, 23:35:15
Citaat van: Koter op 12 april 2023, 22:55:47
Citaat van: Micmac op 12 april 2023, 21:57:50Goedenavond,
Ahold Delhaize staat volop in de belangstelling.
Het bedrijf krijgt kritiek vanwege hun recordomzet (87 miljard euro) en winst (2,5 miljard euro), de hoge prijzen voor de consument, de beloning voor ceo Frans Muller (6,5 miljoen euro), en zeker ook vanwege de inspanningen van het bedrijf om klimaatverandering tegen te gaan.
Door alle winkels Franchise te maken spaart men veel uit en de vakbonden steken stokken in hun wielen.

Aandeelhouder daar Micmac?

Ja, maar de ongerustheid groeit als je weet dat de winst van Delhaize gaat naar het verlies van Albert Hein, en Muller heeft dan ook nog Bol.com dus een mannetje van 10 miljoen euro netto per jaar, daardoor kan hij het hele systeem manipuleren in eigen voordeel zonder transparantie.

Koers Ahold Delhaize

Vorige slotkoers   32,265
Laatste                32,185
Verschil (%)   -0,08 (-0,25%)
Tijd   15:38
Open   32,21

Micmac denk je dat die dikkoppen ook maar iets gaan toe geven. Vrees van niet want die denken gewoon aan hun eigen zakken vullen en lukt dat niet meer stoten ze het gewoon af.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 13 april 2023, 12:19:32
Citaat van: Micmac op 12 april 2023, 23:35:15
Citaat van: Koter op 12 april 2023, 22:55:47
Citaat van: Micmac op 12 april 2023, 21:57:50Goedenavond,
Ahold Delhaize staat volop in de belangstelling.
Het bedrijf krijgt kritiek vanwege hun recordomzet (87 miljard euro) en winst (2,5 miljard euro), de hoge prijzen voor de consument, de beloning voor ceo Frans Muller (6,5 miljoen euro), en zeker ook vanwege de inspanningen van het bedrijf om klimaatverandering tegen te gaan.
Door alle winkels Franchise te maken spaart men veel uit en de vakbonden steken stokken in hun wielen.

Aandeelhouder daar Micmac?

Ja, maar de ongerustheid groeit als je weet dat de winst van Delhaize gaat naar het verlies van Albert Hein, en Muller heeft dan ook nog Bol.com dus een mannetje van 10 miljoen euro netto per jaar, daardoor kan hij het hele systeem manipuleren in eigen voordeel zonder transparantie.

Koers Ahold Delhaize

Vorige slotkoers   32,265
Laatste                32,185
Verschil (%)   -0,08 (-0,25%)
Tijd   15:38
Open   32,21

Micmac denk je dat die dikkoppen ook maar iets gaan toe geven. Vrees van niet want die denken gewoon aan hun eigen zakken vullen en lukt dat niet meer stoten ze het gewoon af.



Het voordeel is dat iedereen aandelen kan kopen, de aandelen in het bedrijf worden breed gehouden en er zijn geen significante grootaandeelhouders.

kabar

Als het zo verder gaat, is Delhaize binnenkort failliet. Het zal de directie een zorg wezen: zij hebben nog maatschappijen genoeg. Het is hier enkel een machtstrijd van de vakbonden. Zij zitten niet in met Delhaize, wel met hun macht en postjes. In bedrijven met minder dan 50 werknemers hebben zij niets te zeggen. En het slachtoffer zijn de bedienden. Eén maand staken is minder inkomen, minder congégeld en minder congédagen. En ze blijven met niets zitten aangezien hun bedrijf failliet is. En de vakbonden gaan maar verder met in andere bedrijven onrust te stoken.

Flurk

Citaat van: stevens-willy op 12 april 2023, 16:36:30:hi_smiley:   Goede namiddag, Het is vandaag drie jaar geleden dat er kanker werd vastgesteld, ze gave mij nog een jaar te leven in tussen zijn het er drie geworden.
Heb om de drie maanden bloed onderzoek gedaan tot voorgaand jaar, toen moest het om de zes maanden en bij mijn laatste onderzoek om het jaar en nu onder toezicht van de huis aarts.
We hopen nu dat alles goed verloop.

Rekken en bijblijven hé ..... :4_1_201:  :4_1_201:

Willy 

Flurk

Goede morgen allemaal. Een bedrijf waar ik 24 jaar voor gewerkt heb is na meer dan 100 jaar succesvol te zijn gewest failliet geholpen met en door de vakbond. Er werkten 54 man waarvan 8 vakbondsmannen die 3 jaar voor hun pensioen stonden en dee vakbi)onden, en die gasten zelf vonden dat dit niet genoeg w<as maar dat ze misschien nog recht hadden op een premie voor sluiting van ondernemingen. Dus hebben ze al het mogelijke gedaan om dit te te bereiken (stiptheidsactie's, stakingen enze.) en met de hulp van de vakbond zelf is dat ook gelukt. Toen ik aan de de secretaris vroeg of hij niet gedacht had aan de andere werkloze werknemers zegde de man droog weg dat hem dat geen barst kon schelen omdat het geen leden waren.

Koter

Citaat van: Flurk op 14 april 2023, 11:54:58Goede morgen allemaal. Een bedrijf waar ik 24 jaar voor gewerkt heb is na meer dan 100 jaar succesvol te zijn gewest failliet geholpen met en door de vakbond. Er werkten 54 man waarvan 8 vakbondsmannen die 3 jaar voor hun pensioen stonden en dee vakbi)onden, en die gasten zelf vonden dat dit niet genoeg w<as maar dat ze misschien nog recht hadden op een premie voor sluiting van ondernemingen. Dus hebben ze al het mogelijke gedaan om dit te te bereiken (stiptheidsactie's, stakingen enze.) en met de hulp van de vakbond zelf is dat ook gelukt. Toen ik aan de de secretaris vroeg of hij niet gedacht had aan de andere werkloze werknemers zegde de man droog weg dat hem dat geen barst kon schelen omdat het geen leden waren.

Vakbonden zijn niet meer van deze tijd, ze houden die in stand zodat enkelen zich kunnen verrijken. Is te vergelijken met politieke partijen.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Citaat van: Koter op 14 april 2023, 12:52:12
Citaat van: Flurk op 14 april 2023, 11:54:58Goede morgen allemaal. Een bedrijf waar ik 24 jaar voor gewerkt heb is na meer dan 100 jaar succesvol te zijn gewest failliet geholpen met en door de vakbond. Er werkten 54 man waarvan 8 vakbondsmannen die 3 jaar voor hun pensioen stonden en dee vakbi)onden, en die gasten zelf vonden dat dit niet genoeg w<as maar dat ze misschien nog recht hadden op een premie voor sluiting van ondernemingen. Dus hebben ze al het mogelijke gedaan om dit te te bereiken (stiptheidsactie's, stakingen enze.) en met de hulp van de vakbond zelf is dat ook gelukt. Toen ik aan de de secretaris vroeg of hij niet gedacht had aan de andere werkloze werknemers zegde de man droog weg dat hem dat geen barst kon schelen omdat het geen leden waren.

Vakbonden zijn niet meer van deze tijd, ze houden die in stand zodat enkelen zich kunnen verrijken. Is te vergelijken met politieke partijen.

De vakbonden spelen onder één hoedje met de regering, het zijn even grote zakkenvullers.

stevens-willy

 :hi_smiley:   Goede avond, mijn dag zit er op, ben deze morgen naar baker in Horpmaal een tas koffie gaan drinken en een gebakje voor Mariette mee gebracht.
Deze namiddag ben een toer gaan maken van uit Veulen vertrokken naar Heers, Middelheers, Batsheers, Marsnil, Klein-Gelmen, Heers en terug naar Veulen.
Samen met de Km van voormiddag was het totaal op 22 Km.
Het was een mooie dag, ik heb er van genoten van op plaatsen te komen van de tijd van mijn jeugd, zoals Batsheers waar ik mijn eerste school jaar deed, Marsnil waar ik gewoond heb op de ouderlijke hoeve van moeders kant en vervolgens verhuist zijn naar het jacht huis waar mijn vader opzichter (veldwachter) was van de jacht, een vervlogen glorie.
Het is toch eens mooi de vervlogen 70 jaar in gedachten terug te beleven.
Terug thuis gekomen was mijn scootmobil aan een oplaad beurt toe.

Willy