September, de herfstmaand.

Gestart door Driver, 31 augustus 2021, 12:13:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jerryke

Citaat van: stevens-willy op 14 september 2021, 12:56:06:hi_smiley: Gegroet ieder, mijn morgen rit zit er op 8 Km. Veulen Heers Horpmaal daar een tas koffie gedronken  :koffie:  en een pateeke voor Mariette mee gebracht en terug op Heers en Veulen.

Willy

ha Willy gij verwent uw vrouwke nogal ....goed zo  :a_thumbsup_20:

stevens-willy

Citaat van: jerryke op 14 september 2021, 12:59:48
Citaat van: stevens-willy op 14 september 2021, 12:56:06:hi_smiley: Gegroet ieder, mijn morgen rit zit er op 8 Km. Veulen Heers Horpmaal daar een tas koffie gedronken  :koffie:  en een pateeke voor Mariette mee gebracht en terug op Heers en Veulen.

Willy

ha Willy gij verwent uw vrouwke nogal ....goed zo  :a_thumbsup_20:

Zij verzorg mij ook goed.

Willy

xofie

al twee dagen 29* maar wel heel erg vochtig en dat maakt het ook warm

Koter

Citaat van: xofie op 14 september 2021, 14:29:52al twee dagen 29* maar wel heel erg vochtig en dat maakt het ook warm

Zou jij niet beter op de noordpool gaan wonen?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

EENS TERUG NAAR DE BELGISCHE FRANK...
We horen ouderen dikwijls zeggen: ' Ho die euro... ik zet altijd alles nog om in Belgische Frank." Anderen zeggen: 'Sinds de euro er gekomen is, is alles duurder geworden..." Ruim 10 jaar betalen we met euro en er is nu een tekst verschenen die ons terug brengt naar de tijd van de frank. Een tekst in BEF.
Wie zou in in 2001 gedacht hebben dat één pintje drinken op café ons 100 TOT 150 (3.75€,¬) FRANK zou kosten? Totaal onmogelijk. In deze omstandigheden zouden we zelfs het café niet binnengestapt zijn.
Kunnen we ons voorstellen dat we 160 TOT 200 FRANK (5 €,¬) betalen voor een belegde sandwich, of 500 TOT 600 FRANK (15 €,¬) voor een gewone dagschotel in een "goedkoop" restaurant? 's Avonds mag je in een ietwat gedistingeerd eethuis 4.000 TOT 6.000 FRANK (100 tot 150€,¬) neertellen voor een menuutje van drie gangen voor twee personen, gevolgd door een klein dessertje en een koffie "van het huis" en zelfs bij de Chinees betaal je
hiervoor 1.500 FRANKSKENS (37 €,¬) maar ga liefst niet naar een restaurant van een
of andere overbekende televisiekok, waar je niet buitenkomt met zo'n 6.000 FRANK (120 €,¬) armer per persoon. Gelukkig heb je aan het frietkot een portie friet met stoofvlees(saus) en mayonnaise voor een belachelijke 250 FRANK (6.25 €,¬).
Het is nu totaal normaal om tot 800 FRANK (20 €,¬) te betalen om je haar te laten knippen. En dan heb ik het alleen maar over mijnheer, op bezoek bij zijn herenkapper.
Stel je voor dat je voor je zoon en je dochter nu 12.000 FRANK (300€,¬) per maand betaalt voor elk, als huur voor het kruipkot zonder verwarming of isolatie dat zij nodig hebben om de studies tot een goed einde te brengen.
En ondertussen heb je 40.000 FRANK (1.000 €,¬) nodig om je mazouttank even bij te vullen, terwijl je toch slechts een kleine 4.000 FRANK (100 €,¬) nodig hebt om je auto vol te tanken. En toch kun je je zo'n 12.000 FRANK (300 €,¬) profijt doen, door de juiste elektriciteitsleverancier te kiezen.
Met 1 MILJOEN FR (25.000 €,¬) koop je nu nog juist enkel een modale familie auto. En nu moet het jonge koppel zowat 6 TOT 12 MILJOEN ( 50.000 €,¬ tot 300.000 €,¬) gaan lenen om een bescheiden woning te kunnen aankopen, die helemaal niet lijkt op een paleis en waar nog een hoop werk aan is, eer ze bewoonbaar kan verklaard worden.
Wie zou ooit gedacht hebben dat je destijds met een maandinkomen van 40 TOT 50.000 FRANK (1.000 €,¬ tot 1250 €,¬) zou doorgaan voor een arme drommel...
En toch zijn we nu blijkbaar rijk zeggen ze!!!
Het was in ons belang dat de EURO ingevoerd werd zeggen ze, maar ik heb er een andere mening over !!!... EN JIJ ???
Tot daar de tekst die vooral dus de ouderen zal aanspreken maar de jongeren mogen het zeker weten

Koter

De € is gemakkelijk  als betaalmiddel maar pluimt de werkende mens. Vroeger kon je nog met 1 inkomen rond komen maar tegenwoordig is dat niet meer te doen.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie

Citaat van: Koter op 14 september 2021, 17:57:37
Citaat van: xofie op 14 september 2021, 14:29:52al twee dagen 29* maar wel heel erg vochtig en dat maakt het ook warm

Zou jij niet beter op de noordpool gaan wonen?

moest ik het geld hebben kwam ik in juli en augustus naar België

stevens-willy

 :hi_smiley:  Het weer blijf maar lekker goed, gisteren 18 Km. gemaakt met de scooter in de natuur, het was echt genieten, tussen door een tasje koffie met een versnapering er bij te Horpmaal, heb er van genoten.
Vandaag ga ik over Klein-Gelmen en zo naar Heers waar ik in de sporthal iets ga nuttigen.

Willy 

xofie

Citaat van: stevens-willy op 22 september 2021, 11:09:21:hi_smiley:  Het weer blijf maar lekker goed, gisteren 18 Km. gemaakt met de scooter in de natuur, het was echt genieten, tussen door een tasje koffie met een versnapering er bij te Horpmaal, heb er van genoten.
Vandaag ga ik over Klein-Gelmen en zo naar Heers waar ik in de sporthal iets ga nuttigen.

Willy 


geniet ervan !

stevens-willy

Citaat van: xofie op 22 september 2021, 14:41:28
Citaat van: stevens-willy op 22 september 2021, 11:09:21:hi_smiley:  Het weer blijf maar lekker goed, gisteren 18 Km. gemaakt met de scooter in de natuur, het was echt genieten, tussen door een tasje koffie met een versnapering er bij te Horpmaal, heb er van genoten.
Vandaag ga ik over Klein-Gelmen en zo naar Heers waar ik in de sporthal iets ga nuttigen.

Willy 


geniet ervan !
Dank U

Willy

Micmac


xofie


Micmac


Koter

Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

barabas