Wat gaat ge vandaag doen?

Gestart door stevens-willy, 12 februari 2009, 14:44:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koter

Citaat van: vyske op 20 december 2012, 15:51:28
'k heb net besloten van de boeken toe te doen voor 2012  :10_1_20:

Heb nog een dagje verlof staan en ik blijf gewoon morgen al thuis
met zoon- en dochterlief, gezellig bij de gaskachel in het licht van de kerstboom...
gewoon genieten van elkaar...
en het middelpunt van onze navelbuik die recht in lijn zal staan,
met de schotelvod op het aanrecht, die loodrecht zal staan op de vierde tegel
van links te beginnen als ge op uwe kop staat...
't is de 21e voor iets he en zeg dat ik het voorspeld heb  ;)

De wijn heeft precies gesmaakt Vyske?   :Tasty:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

Ik ben vandaag al serieus verloren gelopen. Iemand had me wijsgemaakt dat de aarde zou  ompolen vandaag, dus ik had gisterenavond het compas van mijne GPS al omgedraaid. Resultaat: ik moest in Mechelen zijn en ik ben in Vilvoorde uitgekomen. :smil414ae0fb30e96:

Fonske

was da ier alle mol da verton ik ni zelle

Flurk

Citaat van: vyske op 20 december 2012, 15:51:28
'k heb net besloten van de boeken toe te doen voor 2012  :10_1_20:

Heb nog een dagje verlof staan en ik blijf gewoon morgen al thuis
met zoon- en dochterlief, gezellig bij de gaskachel in het licht van de kerstboom...
gewoon genieten van elkaar...
en het middelpunt van onze navelbuik die recht in lijn zal staan,
met de schotelvod op het aanrecht, die loodrecht zal staan op de vierde tegel
van links te beginnen als ge op uwe kop staat...
't is de 21e voor iets he en zeg dat ik het voorspeld heb 
;)
Ik kom niet meer bij.
:4_1_72: :4_1_72: :4_1_72: :4_1_72: :4_1_72: :4_1_72:

Mathieu

Fonske niet aantrekken en gewoon naar de frituur gaan en lekker eten. Hier zijn er die blijkbaar wat veel gedronken hebben en niet meer weten wat de voor en de achterkant is.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: Flurk op 21 december 2012, 12:34:04
Ik ben vandaag al serieus verloren gelopen. Iemand had me wijsgemaakt dat de aarde zou  ompolen vandaag, dus ik had gisterenavond het compas van mijne GPS al omgedraaid. Resultaat: ik moest in Mechelen zijn en ik ben in Vilvoorde uitgekomen. :smil414ae0fb30e96:

Jaja leg het maar uit..... naar daar gereden om je politieke jas te draaien zeker en er niemand iets van laten blijkeb. Rlke uitleg is toch geod....... hoe zeggen ze dat ook weer : les excuses sont........
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Straks met moeder de vrouw, de kleindochters en de hond aan de palge gaan wandelen.

Flurk

Mijn buurman leren hoe hij zjn koksmessen moet slijpen en wetten om ze vlijmscherp te krijgen.

jerryke

Citaat van: Flurk op 14 januari 2013, 11:37:03
Mijn buurman leren hoe hij zjn koksmessen moet slijpen en wetten om ze vlijmscherp te krijgen.

leg eens uit, dit kan ons ook helpen

Flurk

Citaat van: jerryke op 14 januari 2013, 15:21:57
Citaat van: Flurk op 14 januari 2013, 11:37:03
Mijn buurman leren hoe hij zjn koksmessen moet slijpen en wetten om ze vlijmscherp te krijgen.

leg eens uit, dit kan ons ook helpen
Dat is niet mogelijk om uit te leggen Jerryke, dat moet voorgedaan worden maar ge zijt welkom hoor.

Flurk

Mijn hondje komt zijn leiband brengen, dat wil iets zeggen denk ik.

jerryke

Citaat van: Flurk op 14 januari 2013, 16:43:02
Citaat van: jerryke op 14 januari 2013, 15:21:57
Citaat van: Flurk op 14 januari 2013, 11:37:03
Mijn buurman leren hoe hij zjn koksmessen moet slijpen en wetten om ze vlijmscherp te krijgen.

leg eens uit, dit kan ons ook helpen
Dat is niet mogelijk om uit te leggen Jerryke, dat moet voorgedaan worden maar ge zijt welkom hoor.

spijtig dat je zo ver woont, anders kwam ik langs.....maar zulke messen mogen niet in de afwasmachine heb ik me ooit laten vertellen

Flurk

14 januari 2013, 20:34:00 #2487 Laatste wijziging: 14 januari 2013, 21:02:39 door Flurk
Citaat van: jerryke op 14 januari 2013, 19:24:30
Citaat van: Flurk op 14 januari 2013, 16:43:02
Citaat van: jerryke op 14 januari 2013, 15:21:57
Citaat van: Flurk op 14 januari 2013, 11:37:03
Mijn buurman leren hoe hij zjn koksmessen moet slijpen en wetten om ze vlijmscherp te krijgen.

leg eens uit, dit kan ons ook helpen
Dat is niet mogelijk om uit te leggen Jerryke, dat moet voorgedaan worden maar ge zijt welkom hoor.

spijtig dat je zo ver woont, anders kwam ik langs.....maar zulke messen mogen niet in de afwasmachine heb ik me ooit laten vertellen
Ik ga proberen toch een klein beetje uitleg te geven misschen helopt het.
Benodigheden: twee wetstenen, één met grove en fijne kant (korrel 2000)+ één heel fijne (korrel 5000)
                     een traagdraaiende waterslijpsteen (geen sneldraaiende amarilsteen)
                     een oude brede lederen riem
Werkwijze voor nieuwe messen: Leg het mes plat op de slijpsteen onder een hoek van +- 45° met de zijkant van de steen, de snee is van u weg gericht en de steen draait naar u toe. Druk met de vingers van een hand op de kant van de snee zodat die kant het meeste kontakt maakt met se steen;
Om beurten de ene en de andere kant van het mes slijpen. Om te zien of het goed is houd je het mes met de snee naar boven vast en kijk, door het een beetje L en R te bewegen of er nog een blinkende schijn op de snee is. Indien ja, terug op de slijpsteen leggen.
Als er geen weerspiegeling op de scherpe kant van de snee meer is kan je wetten op de wetsteen. Steen natmaken en het mes er plat opleggen. Draai kleine rondjes terwijl je druk zet op de kant dicht bij de snee. Doe dit beurtelings ene en andere kant ( 10 x de ene en 10 x de andere, verminder geleidelijk, 8x 6x enz. tot het mes fijngewet is. Doe hetzelfde op de steen met korrel 5000.
Haak nu de riem ergens aan een klink en strijk het mes een 10-tal keren over de ruwe kant van de leren riem. Als dit goed gedaan is dan kunt ge er u mee scheren.

De uitleg is ingewikkelder dan de uitvoering hoor. Ik hoop dat het u lukt;

[bijlage verwijderd door de beheerder]

jerryke

Citaat van: Flurk op 14 januari 2013, 20:34:00
Citaat van: jerryke op 14 januari 2013, 19:24:30
Citaat van: Flurk op 14 januari 2013, 16:43:02
Citaat van: jerryke op 14 januari 2013, 15:21:57
Citaat van: Flurk op 14 januari 2013, 11:37:03
Mijn buurman leren hoe hij zjn koksmessen moet slijpen en wetten om ze vlijmscherp te krijgen.

leg eens uit, dit kan ons ook helpen
Dat is niet mogelijk om uit te leggen Jerryke, dat moet voorgedaan worden maar ge zijt welkom hoor.

spijtig dat je zo ver woont, anders kwam ik langs.....maar zulke messen mogen niet in de afwasmachine heb ik me ooit laten vertellen
Ik ga proberen toch een klein beetje uitleg te geven misschen helopt het.
Benodigheden: twee wetstenen, één met grove en fijne kant (korrel 2000)+ één heel fijne (korrel 5000)
                     een traagdraaiende waterslijpsteen (geen sneldraaiende amarilsteen)
                     een oude brede lederen riem
Werkwijze voor nieuwe messen: Leg het mes plat op de slijpsteen onder een hoek van +- 45° met de zijkant van de steen, de snee is van u weg gericht en de steen draait naar u toe. Druk met de vingers van een hand op de kant van de snee zodat die kant het meeste kontakt maakt met se steen;
Om beurten de ene en de andere kant van het mes slijpen. Om te zien of het goed is houd je het mes met de snee naar boven vast en kijk, door het een beetje L en R te bewegen of er nog een blinkende schijn op de snee is. Indien ja, terug op de slijpsteen leggen.
Als er geen weerspiegeling op de scherpe kant van de snee meer is kan je wetten op de wetsteen. Steen natmaken en het mes er plat opleggen. Draai kleine rondjes terwijl je druk zet op de kant dicht bij de snee. Doe dit beurtelings ene en andere kant ( 10 x de ene en 10 x de andere, verminder geleidelijk, 8x 6x enz. tot het mes fijngewet is. Doe hetzelfde op de steen met korrel 5000.
Haak nu de riem ergens aan een klink en strijk het mes een 10-tal keren over de ruwe kant van de leren riem. Als dit goed gedaan is dan kunt ge er u mee scheren.

De uitleg is ingewikkelder dan de uitvoering hoor. Ik hoop dat het u lukt;

oke merciekes voor de uitleg, ik heb die afgeprint en onze buurman heeft zo een traagdraaiende waterslijpsteen...die wetstenen daar kan ik ook aan geraken en die riem haal ik wel uit de man zijn broek....en dan gaan we het eens proberen  ;D

Koter

Juist de sneeuw buiten opgeruimd en zout gestrooid.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....