Wat gaat ge vandaag doen?

Gestart door stevens-willy, 12 februari 2009, 14:44:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Micmac

Citaat van: Koter op  1 juli 2011, 21:40:20
Vandaag mijn pc binnen gedaan. Die sloeg op hol en er was niets meer mee aan te vangen. Gelukkig heeft de vrouw ook een pc en mag ik die gebruiken


Maak altijd een opstart-cd (of DVD) , zo ben je gerust.

jerryke

Citaat van: Micmac op  2 juli 2011, 23:20:36
Citaat van: Koter op  1 juli 2011, 21:40:20
Vandaag mijn pc binnen gedaan. Die sloeg op hol en er was niets meer mee aan te vangen. Gelukkig heeft de vrouw ook een pc en mag ik die gebruiken


Maak altijd een opstart-cd (of DVD) , zo ben je gerust.

ja die heb ik hier ook bij de hand voor als er iets gebeurd

Koter

Citaat van: Micmac op  2 juli 2011, 23:20:36
Citaat van: Koter op  1 juli 2011, 21:40:20
Vandaag mijn pc binnen gedaan. Die sloeg op hol en er was niets meer mee aan te vangen. Gelukkig heeft de vrouw ook een pc en mag ik die gebruiken


Maak altijd een opstart-cd (of DVD) , zo ben je gerust.

De dochter was er een paar uur mee bezig geweest. Zelfs een format :c lukte niet meer.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Met windows-xp had je soms het volgende voor vooral als je op Unix werkte of programma's afhaald van een Unief computer.


Onder Windows XP kunt u uw harde schijf niet meer formatteren met het welbekende commando format c:.
In wezen zou dat er namelijk op neerkomen dat uw besturingssysteem een taak zou moeten uitvoeren en tegelijkertijd zichzelf zou moeten wissen, die twee zijn niet verenigbaar.
Gelukkig is het formatteren van uw schijf ook onder XP geen grote opgave.
Zorg er in het BIOS van uw systeem voor dat de pc opstart met de cd-drive.
Dat is niet moeilijk: de pc herstarten en nog voor het Windows-laadscherm op een specifieke toets drukken (welke dat is van de pc af, maar vaak is dat de Del-toets).
Vervolgens geeft u de boot-volgorde aan, en zet u de cd-drive bovenaan.
Sla de wijzigingen op, verlaat het bios en vervolg het opstarten.
Leg de installatie-cd van Windows in de cd-lade en herstart uw pc opnieuw.
Nu start de pc op vanaf de cd-rom.
Vervolgens kunt u aangeven waar u het besturingssysteem geïnstalleerd wilt hebben.
Voorafgaand aan de nieuwe installatie zal uw schijfstation automatisch worden geformatteerd.
U kunt dan nog kiezen tussen NTFS en FAT.
Daarom stelde ik destijds een tweede PC op, waar de kinderen en later de kleinkinderen konden op werken zodoende dat ik altijd een werkende PC had.


Koter

Met Vista is dat ongeveer hetzelfde, maar ik denk dat er zich en ferm beest in de pc heeft genesteld. Hij reageerde op niets.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

vyske

ik had een herste-lcd gemaakt en heb systeem premium7, maar niets mocht baten...
nieuwe harde schijf was enige optie. Sommige troyans blokkeren alle mogelijke opstarten.

Mathieu

Vandaag zoals elke zondag niets dan een goede wandeling als het weer het toelaat en als mijn eega mee wil.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

B. De Vlaeminck

3 juli 2011, 11:00:24 #1762 Laatste wijziging: 3 juli 2011, 11:53:52 door B. De Vlaeminck
Ik ga mijn huishouden doen, en me amuseren met mijn zoon en een vriendin. Yipie!  :D

jerryke

Citaat van: B. De Vlaeminck op  3 juli 2011, 11:00:24
Vandaag blijf ik weg van een s****** b*** met A********.
Ik ga mijn huishouden doen, en me amuseren met mijn zoon en een vriendin. Yipie!  :D

doe dat onderste maar met die bovenste regel ga ik niet akkoord

Mathieu

Vandaag nog maar eens gaan opruimen bij de zoon, en de eiken balken die hij weg wil hebben gewoon maar stuk zagen en bij iemand brengen die zo iets maar graag stookt in zijn houtkachel.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

vyske

dan heb je geen fitness meer nodig gehad zeker? Toen wij die eik in de tuin moesten opruimen,
heeft dat bloed zweet en tranen gekost!

jerryke

vandaag 4 kilo kersen ontpit en in de diepvries gedaan (voor gelei van te maken), dan nog 3 kilo ontpit en daar dan gelei van gemaakt...dus morgenvroeg een boterhammeke met kersengelei  :Tasty:

Mathieu

Citaat van: catvys op  5 juli 2011, 10:45:07
dan heb je geen fitness meer nodig gehad zeker? Toen wij die eik in de tuin moesten opruimen,
heeft dat bloed zweet en tranen gekost!

Vandaag was het nog van datte en dan blijkt dat het nog niet opgeruimd is. Zoontje heeft het zich wel mooi bekeken. En morgen hopen we toch gedaan te hebben. Moeten zijn vogelhok wel ook afbreken. Daat zit een deel plastiek bij, en nog planken. We zien morgen dan wel weer en maar hopen dat het niet zo heet wordt als vandaag. heb er ongeveer 5 liter water door gedraaid.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Koter

Morgen lossen in Gent, in Holland, Moerdijk gaan laden eerste categorie en lossen tegen Marseille.
Terug laden tweede categorie in Grenoble en af komen met begeleiding.
Vermits donderdag 14 juli een feestdag is in Frankrijk sta ik daar 4 dagen vast en zal pas volgende week woensdag thuis zijn.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

vyske

wow, ge staat er goed voor, 4 daagske vakantie frankrijk  ;)
Ik ben eindelijk rond met de was, plas en nieuwe valies voor m'n zoon die morgen op sportkamp vertrekt.
Gelukkig heb ik morgen nog een dag verlof wegens feest van de Vlaamse gemeenschap.  :a_thumbsup_20: