Wat gaat ge vandaag doen?

Gestart door stevens-willy, 12 februari 2009, 14:44:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vyske

Het loopt de spuigaten uit...
ik zit bij nuon en normaal betaal ik 11 voorschotten per jaar;
nu kreeg ik toch wel ineens een voorschot te betalen na m'n afrekening,
wat me dan op 15 voorschotten zou brengen.

Teveel denk ik, dus ik bel.

Ja mevrouw, de prijzen zijn omhoog en vanaf nu betaalt u 12 voorschotten,
niks aan te doen.
Kan ik het dan verlagen?
Nee, want dit nieuwe zwaar verhoogde voorschot werd berekend op uw verbruik van verleden jaar
en de geschatte prijsstijging dit jaar.
Jamaar mevrouw, das dus 2 keer... veel hoger voorschot en dan nog een extra voorschot..
Vroeger mocht ik m'n voorschot vrij bepalen!
Ah ja, maar nu niet meer; wij stellen het bedrag vast zodat u geen grappen heeft bij de afrekening
(of Nuon zeker is van hun geld wilde zeggen)
Ik sluit af met te zeggen dat er toch een grens, een plafond moet zijn aan die energierekening, want dat we anders alleen daarvoor nog moeten gaan werken...
tja, wij bepalen de prijzen niet he mevrouw, daaaag.


toch is zien voor dat houtkachelke  :-\

vyske

Citaat van: B. De Vlaeminck op 30 april 2011, 12:53:58
Vandaag ga ik studeren voor mijn bevorderingsexamen op 't werk (volgende vrijdag) en werken voor 't Vlaamse Kruis: vanavond op dienst.

veel succes vrijdag en moed met de blok  :a_thumbsup_20:

B. De Vlaeminck

1 mei 2011, 11:24:04 #1532 Laatste wijziging: 1 mei 2011, 11:29:15 door B. De Vlaeminck
Citaat van: catvys op 30 april 2011, 20:12:42
Het loopt de spuigaten uit...
ik zit bij nuon en normaal betaal ik 11 voorschotten per jaar;
nu kreeg ik toch wel ineens een voorschot te betalen na m'n afrekening,
wat me dan op 15 voorschotten zou brengen.

Teveel denk ik, dus ik bel.

Ja mevrouw, de prijzen zijn omhoog en vanaf nu betaalt u 12 voorschotten,
niks aan te doen.
Kan ik het dan verlagen?
Nee, want dit nieuwe zwaar verhoogde voorschot werd berekend op uw verbruik van verleden jaar
en de geschatte prijsstijging dit jaar.
Jamaar mevrouw, das dus 2 keer... veel hoger voorschot en dan nog een extra voorschot..
Vroeger mocht ik m'n voorschot vrij bepalen!
Ah ja, maar nu niet meer; wij stellen het bedrag vast zodat u geen grappen heeft bij de afrekening
(of Nuon zeker is van hun geld wilde zeggen)
Ik sluit af met te zeggen dat er toch een grens, een plafond moet zijn aan die energierekening, want dat we anders alleen daarvoor nog moeten gaan werken...
tja, wij bepalen de prijzen niet he mevrouw, daaaag.

toch is zien voor dat houtkachelke  :-\

Zij bepalen de prijzen wél, samen met de andere energieleveranciers. 't Is nog altijd de (jungle)wet van de sterkste, in combinatie met de wet van vraag en aanbod. Alleen wordt macht tegenwoordig gesymboliseerd door "€".

Ik betaal maar 64€ per maand aan Electrabel voor gas en elektriciteit in een grote gezinswoning. Ik stook dan ook niet in de gangen en ook enkel strikt die minuten dat ik aanwezig ben (en wakker) aan de hand van een timer.
Je kan ook naar de webstek van de CREG surfen voor een goedkopere tarief.

B. De Vlaeminck

Citaat van: catvys op 30 april 2011, 20:20:05
Citaat van: B. De Vlaeminck op 30 april 2011, 12:53:58
Vandaag ga ik studeren voor mijn bevorderingsexamen op 't werk (volgende vrijdag) en werken voor 't Vlaamse Kruis: vanavond op dienst.

veel succes vrijdag en moed met de blok  :a_thumbsup_20:

Dank je wel, Vysje :)

B. De Vlaeminck

Vandaag ga ik met enkele vriend(inn)en naar de Tuindag van Radio 2 in Bokrijk.
En vanavond verder studeren.

Mathieu

Ik ben terug overgegaan van Nuon naar Euphony, met leverancier Luminus. Alles was geregeld en dan kreeg ik een rekening van Nuon. te betalen 67.35 €. Ik bel , krijg daar een hollandese troula aan de lijn, en na mijn uitleg zegt die doodleuk dat ik die rekening dien te betalen gezien het is voor gazlevering. Zo oud als ik ben heb ik nog nooit met die brandstof gestookt, tenzij in de caravan. Ik heb haar dan maar gezegd dat ze tegen haar bazen moest zeggen dat ik die zeker niet betaalde, waarop ik antwoord krijg dan zijn de verdere gevolgen en de afsluiting van de gaz voor jou rekening mijnheer en ze legde de telefoon neer. Die rekening heb ik hier nog steeds liggen, maar heb niets meer gehoord.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: B. De Vlaeminck op  1 mei 2011, 11:32:28
Vandaag ga ik met enkele vriend(inn)en naar de Tuindag van Radio 2 in Bokrijk.
En vanavond verder studeren.


Goed voorbereid zijn is al heel veel waart, en wens je alle succes toe bij je examens.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

B. De Vlaeminck

Citaat van: Mathieu op  1 mei 2011, 11:39:13
Citaat van: B. De Vlaeminck op  1 mei 2011, 11:32:28
Vandaag ga ik met enkele vriend(inn)en naar de Tuindag van Radio 2 in Bokrijk.
En vanavond verder studeren.


Goed voorbereid zijn is al heel veel waard, en wens je alle succes toe bij je examens.
Dank je wel, Mathieu.  :)

Mathieu

Ben vanmorgen al een toerke van 25 km met fiets gaan doen, in het zonnetje lekker warm maar in de schaduw vreselijk kil. Nu gaat alles langzaam aan en vanavond nog naar de fitnes.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

B. De Vlaeminck

Citaat van: Mathieu op  2 mei 2011, 14:46:20
Ben vanmorgen al een toerke van 25 km met fiets gaan doen, in het zonnetje lekker warm maar in de schaduw vreselijk kil. Nu gaat alles langzaam aan en vanavond nog naar de fitnes.
Vanmorgen was 't voor mij doenbaar qua temperatuur op de fiets naar 't werk. Vanavond belooft het weer aangenaam warm en zonnig te zijn, zoals de rest van de week.  :)

Mathieu

Niet verkeerd bekijken hoor, vanavond is het weer verandert. Morgen niet warmer dan 15 graden en de wind blijft, volgens de weerman van VTM.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

vyske

'k Had beter mijn muts aangedaan deze morgen, zo'n koude wind!

speed

4 mei 2011, 08:45:07 #1542 Laatste wijziging: 4 mei 2011, 14:43:39 door speed
Voormiddag wandelen in Kaggevinne en namiddag wat in tuin van alles doen zoals water geven.

[verwijderd door de beheerder]

B. De Vlaeminck

4 mei 2011, 10:55:21 #1543 Laatste wijziging: 4 mei 2011, 12:13:04 door B. De Vlaeminck
Studeren, studeren, studeren ... en werken voor 't Vlaamse Kruis. Dat is mijn dag "vrijaf" van 't werk  :). En vanavond naar de kapper: alles kort :) .

vyske

Proberen wakker te worden... wat is dat zeg; eerst een week alle dagen wakker rond 4u
en nu geraak ik niet meer uit mijn bed.
Vervelend wel, want morgen ga ik nog eens uitmet een stel vrienden en
kan die nu niet in de steek laten, maar ik ga veel cafeïne nodig hebben!