Wat gaat ge vandaag doen?

Gestart door stevens-willy, 12 februari 2009, 14:44:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

janmettepet

Citaat van: kabar op 11 maart 2011, 19:49:23
We zijn daarstraks een weekje Elzas gaan boeken in Oberhasbach op 20 april. Ik ga voor de wijn en zoek er 48 flessen te bestellen.
Daar gaan wij in mei naartoe voor 3 dagen voor slechts 110 euro half pension en enkele uitstapjes inbegrepen.
Als je ook een bezoek brengt aan het parlement in Straatsburg wordt dat gesubsidiëerd.

Mathieu

Citaat van: Micmac op 14 maart 2011, 22:21:33
Citaat van: speed op 12 maart 2011, 16:05:15
Winterwielen kuisen en naar tweede  garage doen en terwijl batterij inbouwen van moto zodat ik volgende week terug kan gaan touren. :a_thumbsup_20:

Laat die winterwielen er maar op, in Duitsland tot eind April verplicht

Micmac het is dit wat ik gevonden heb en daar besluit ik uit dat vier seizoenenbanden gelijk ik er op heb liggen ook geldig zijn.

Vanaf 29 november 2010 geldt bij gladheid door sneeuw, sneeuwpap (smeltende sneeuw), gladde wegen of gladijs dat motorvoertuigen moeten uitgerust zijn met banden waarvan het loopvlakpatroon, de rubbersamenstelling of de structuur is ontworpen voor deze winterse omstandigheden (winterbanden). Een vertaling van de weersomstandigheden geeft de volgende situaties waarin deze wet van toepassing is: sneeuw, hagel, ijsregen, sneeuwstormen of aanvriezende mist of regen. Of het nu vriest of niet maakt niets uit. De wetgever heeft dus geen periode op de wet geplaatst zoals in andere landen wel het geval is. Wie in oktober in de bergen van Beieren vertoeft zal al best uitgerust zijn met 'winterbanden'.

In de originele tekst is dit het volgende: "Bei Schneeglätte, Schneematsch, Reifglätte oder Glatteis darf ein Kraftfahrzeug nur mit Reifen gefahren werden, deren Laufflächenprofil, Laufflächenmischung oder Aufbau für die genannten winterlichen Straßenverhältnisse ausgelegt sind (Winterreifen)."

Wat zijn nu 'winterbanden'?
De nieuwe wettekst omschrijft duidelijk wat winterbanden zijn. Dit zijn alle banden waarvan het design is ontworpen om betere rij- en tractievermogen te hebben op sneeuw dan zomerbanden. De wet stipuleert dat de volgende banden aan die eisen voldoen: banden met het kenmerk M+S of het symbool dragen van een sneeuwvlokje of all-weather en all-season banden.

Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

kabar

Vandaag doe ik niks. Heb gisteren getegeld. Eerst met cementcol, maar daarna met Tec7: gaat veel sneller, properder en kost evenveel. Ik denk dat ik ga verder doen met siliconen. Plakt ook.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 18 maart 2011, 01:49:47
Citaat van: Micmac op 14 maart 2011, 22:21:33
Citaat van: speed op 12 maart 2011, 16:05:15
Winterwielen kuisen en naar tweede  garage doen en terwijl batterij inbouwen van moto zodat ik volgende week terug kan gaan touren. :a_thumbsup_20:

Laat die winterwielen er maar op, in Duitsland tot eind April verplicht

Micmac het is dit wat ik gevonden heb en daar besluit ik uit dat vier seizoenenbanden gelijk ik er op heb liggen ook geldig zijn.

Vanaf 29 november 2010 geldt bij gladheid door sneeuw, sneeuwpap (smeltende sneeuw), gladde wegen of gladijs dat motorvoertuigen moeten uitgerust zijn met banden waarvan het loopvlakpatroon, de rubbersamenstelling of de structuur is ontworpen voor deze winterse omstandigheden (winterbanden). Een vertaling van de weersomstandigheden geeft de volgende situaties waarin deze wet van toepassing is: sneeuw, hagel, ijsregen, sneeuwstormen of aanvriezende mist of regen. Of het nu vriest of niet maakt niets uit. De wetgever heeft dus geen periode op de wet geplaatst zoals in andere landen wel het geval is. Wie in oktober in de bergen van Beieren vertoeft zal al best uitgerust zijn met 'winterbanden'.

In de originele tekst is dit het volgende: "Bei Schneeglätte, Schneematsch, Reifglätte oder Glatteis darf ein Kraftfahrzeug nur mit Reifen gefahren werden, deren Laufflächenprofil, Laufflächenmischung oder Aufbau für die genannten winterlichen Straßenverhältnisse ausgelegt sind (Winterreifen)."

Wat zijn nu 'winterbanden'?
De nieuwe wettekst omschrijft duidelijk wat winterbanden zijn. Dit zijn alle banden waarvan het design is ontworpen om betere rij- en tractievermogen te hebben op sneeuw dan zomerbanden. De wet stipuleert dat de volgende banden aan die eisen voldoen: banden met het kenmerk M+S of het symbool dragen van een sneeuwvlokje of all-weather en all-season banden.



In bazel aan de grens Duitsland/ Zwitserland waren ze boete's aan het geven , al de wagens met zomerbanden of spoor niet diep genoeg aan de kant .
Het zal veel van de regio afhangen, bij mij staat er "A T T " op en ik had geen probleem, bij het terugkomen was er geen controle , nu kan het ook zijn dat de Zwitsers streng controleren.

kabar

Vandaag ben ik blij: Bartje blijft het goed doen in de poll.

Micmac

Citaat van: kabar op 18 maart 2011, 20:22:27
Vandaag ben ik blij: Bartje blijft het goed doen in de poll.
Met 26 procent de beste partij.

Mathieu

Proficiat voor Bartje.

Vanmorgen op familiebezoek gegaan en vanmiddag weer terug naar Bree voor de revalidatieoefeningen van Mia.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

B. De Vlaeminck

Vandaag neem ik verder een verlofdag op die ik nog heb opgespaard van 2010. 't Is toch even kalm op 't werk; stilte voor de "storm" (drukke periode).
Lekker genieten van het schitterende "zomer"weer: met een paar vrienden naar De Lilse Bergen.

speed

Tourke met de moto doen en om 16h00 naar de voet pedicure.

stevens-willy

Citaat van: speed op 21 april 2011, 13:50:19
Tourke met de moto doen.
Dat hen ik zonet ook gedaan ,Heers - Hoei - Hamoir - Durbuy - Namen - Hoei - Heers 180 Km. Fijne rit.

willy

Mathieu

Naar de voetenmadame geweest.

ps : Willy en het is daar inderdaad een mooie streek.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

B. De Vlaeminck

Vandaag ga ik mijn "drink" van vanavond voorbereiden en organiseren: gezellig thuis vieren met bijna 20 vrienden en vriendinnen. :Champers: :Champers:

Koter

Citaat van: B. De Vlaeminck op 23 april 2011, 11:18:06
Vandaag ga ik mijn "drink" van vanavond voorbereiden en organiseren: gezellig thuis vieren met bijna 20 vrienden en vriendinnen. :Champers: :Champers:

Veel plezier op uw drink.  :Biertje2520klein:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Madame F

Citaat van: Koter op 23 april 2011, 12:20:38
Citaat van: B. De Vlaeminck op 23 april 2011, 11:18:06
Vandaag ga ik mijn "drink" van vanavond voorbereiden en organiseren: gezellig thuis vieren met bijna 20 vrienden en vriendinnen. :Champers: :Champers:

Veel plezier op uw drink.  :Biertje2520klein:

pakte mij mee  ;D

Spook