Wat gaat ge vandaag doen?

Gestart door stevens-willy, 12 februari 2009, 14:44:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jerryke

Citaat van: Micmac op 29 augustus 2017, 23:05:03
Citaat van: jerryke op 29 augustus 2017, 14:01:54
heb ik al gedaan vandaag ... gestreken, brood gebakken, 4kg mosselen zuiver gemaakt en spaghettisaus gemaakt voor 8 personen en ondertussen ook nog babysitter gespeeld.....en vanavond de ganse bende aan tafel

De mensen bakken meer en meer zelf hun brood al dan niet met een broodmachine en samengestelde bloemsoorten, dus alles zit er al in, je kan niet veel meer misdoen je moet niet kneden en het is op drie uur kant en klaar.

ik bak al bijna 30jaar ons brood zelf, en de mengeling doe ik ook nog zelf....het kneden gebeurt met de Kenwood en het afbakken in de oven....dat wat ik vanmorgen gebakken heb is op en vanavond weer een nieuw gebakken voor morgen  ;D

Mathieu

Citaat van: jerryke op 30 augustus 2017, 00:23:19
Citaat van: Micmac op 29 augustus 2017, 23:05:03
Citaat van: jerryke op 29 augustus 2017, 14:01:54
heb ik al gedaan vandaag ... gestreken, brood gebakken, 4kg mosselen zuiver gemaakt en spaghettisaus gemaakt voor 8 personen en ondertussen ook nog babysitter gespeeld.....en vanavond de ganse bende aan tafel

De mensen bakken meer en meer zelf hun brood al dan niet met een broodmachine en samengestelde bloemsoorten, dus alles zit er al in, je kan niet veel meer misdoen je moet niet kneden en het is op drie uur kant en klaar.

ik bak al bijna 30jaar ons brood zelf, en de mengeling doe ik ook nog zelf....het kneden gebeurt met de Kenwood en het afbakken in de oven....dat wat ik vanmorgen gebakken heb is op en vanavond weer een nieuw gebakken voor morgen  ;D

Hoe kan datnu, hier doen we het zelfde en zelfs met dezelfde mengmachine. Veel lekkerder dan bij de bakker.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 30 augustus 2017, 02:14:54
Citaat van: jerryke op 30 augustus 2017, 00:23:19
Citaat van: Micmac op 29 augustus 2017, 23:05:03
Citaat van: jerryke op 29 augustus 2017, 14:01:54
heb ik al gedaan vandaag ... gestreken, brood gebakken, 4kg mosselen zuiver gemaakt en spaghettisaus gemaakt voor 8 personen en ondertussen ook nog babysitter gespeeld.....en vanavond de ganse bende aan tafel

De mensen bakken meer en meer zelf hun brood al dan niet met een broodmachine en samengestelde bloemsoorten, dus alles zit er al in, je kan niet veel meer misdoen je moet niet kneden en het is op drie uur kant en klaar.

ik bak al bijna 30jaar ons brood zelf, en de mengeling doe ik ook nog zelf....het kneden gebeurt met de Kenwood en het afbakken in de oven....dat wat ik vanmorgen gebakken heb is op en vanavond weer een nieuw gebakken voor morgen  ;D

Hoe kan datnu, hier doen we het zelfde en zelfs met dezelfde mengmachine. Veel lekkerder dan bij de bakker.

Hier hebben we ook zo'n Kenwood met zes liter kom maar ik kneed liever zelf, kwestie van energie kwijt te geraken.
En kruiden onder het deeg mengen durf ik ook al eens, kwestie van de smaak te verbeteren.
Nu nog een testen met boekweitbloem.

Flurk

4 september 2017, 20:05:08 #2958 Laatste wijziging: 4 september 2017, 20:07:26 door Flurk
Een uurtje luisteren naar Christelle...............Mondharmonica zoals je het nog nooit gehoord hebt. Sluit je ogen en geniet....... :okidoki:
https://www.youtube.com/watch?v=5NO_JH3XMPg
https://www.youtube.com/watch?v=6Rpsh5bg2ME


Micmac

Citaat van: Flurk op  4 september 2017, 20:05:08
Een uurtje luisteren naar Christelle...............Mondharmonica zoals je het nog nooit gehoord hebt. Sluit je ogen en geniet....... :okidoki:
https://www.youtube.com/watch?v=5NO_JH3XMPg
https://www.youtube.com/watch?v=6Rpsh5bg2ME



Dit is meer mijn luistergenot.

https://www.youtube.com/watch?v=Nb-5aQ1EIgc

Flurk

Juist gedaan met 80 m² haag te scheren, nu 10 min. rust en dan 400 m² gazon maaien. Dan weer 10 min. rust en 10 km. gaan stappen met Sara. Avondeten, efkes rust en daarna van 20.30u  tot 21.30u skeelerles gaan geven. :smil414ae0fb30e96: Ne gepensioneerde heeft toch nooit vrije tijd hé.

jerryke

Citaat van: Flurk op  7 september 2017, 16:24:36
Juist gedaan met 80 m² haag te scheren, nu 10 min. rust en dan 400 m² gazon maaien. Dan weer 10 min. rust en 10 km. gaan stappen met Sara. Avondeten, efkes rust en daarna van 20.30u  tot 21.30u skeelerles gaan geven. :smil414ae0fb30e96: Ne gepensioneerde heeft toch nooit vrije tijd hé.


is dat bij u of bij Micmac.....als dat bij u is ga je Micmac de loef afsteken  ;D

Micmac

Citaat van: Flurk op  7 september 2017, 16:24:36
Juist gedaan met 80 m² haag te scheren, nu 10 min. rust en dan 400 m² gazon maaien. Dan weer 10 min. rust en 10 km. gaan stappen met Sara. Avondeten, efkes rust en daarna van 20.30u  tot 21.30u skeelerles gaan geven. :smil414ae0fb30e96: Ne gepensioneerde heeft toch nooit vrije tijd hé.


Je moet dringend gaan leven als een gepensioneerde dus 900 minuten rust en 10 minuten gazon maaien, je gaat nooit honderd worden als je zo hard werkt.  :LOL:

Koter

Wij zijn naar de Efteling geweest met kleindochter, haar ouders en haar moemoe en vava.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Mathieu

Citaat van: Koter op  7 september 2017, 23:01:03
Wij zijn naar de Efteling geweest met kleindochter, haar ouders en haar moemoe en vava.

Hopelijk is het weer mee gevallen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

Citaat van: Koter op  7 september 2017, 23:01:03
Wij zijn naar de Efteling geweest met kleindochter, haar ouders en haar moemoe en vava.

Tof daar kun je van genieten he  :a_thumbsup_20:

Flurk

Citaat van: jerryke op  7 september 2017, 18:43:10
Citaat van: Flurk op  7 september 2017, 16:24:36
Juist gedaan met 80 m² haag te scheren, nu 10 min. rust en dan 400 m² gazon maaien. Dan weer 10 min. rust en 10 km. gaan stappen met Sara. Avondeten, efkes rust en daarna van 20.30u  tot 21.30u skeelerles gaan geven. :smil414ae0fb30e96: Ne gepensioneerde heeft toch nooit vrije tijd hé.


is dat bij u of bij Micmac.....als dat bij u is ga je Micmac de loef afsteken  ;D
Het enige verschil is dat het bij MicMac nog minstens 10 keer groter is en daar personeel voor heeft.
NB. Dat skeeleren is op de piste van een sportclub hoor, niet bij mij thuis. :biggrinumbrella1:



[bijlage verwijderd door de beheerder]

Koter

Citaat van: Mathieu op  8 september 2017, 01:07:39
Citaat van: Koter op  7 september 2017, 23:01:03
Wij zijn naar de Efteling geweest met kleindochter, haar ouders en haar moemoe en vava.

Hopelijk is het weer mee gevallen.

Dat viel goed mee Mathieu, geen regen gehad.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Citaat van: jerryke op  8 september 2017, 09:35:42
Citaat van: Koter op  7 september 2017, 23:01:03
Wij zijn naar de Efteling geweest met kleindochter, haar ouders en haar moemoe en vava.

Tof daar kun je van genieten he  :a_thumbsup_20:

Wij gaan de laatste tijd elk jaar naar daar. De kleine spruit reageert altijd enthousiaster.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

Wij wachten nu op de eerstvolgende betere dag om nog eens naar de Olmense zoo te gaan........