Wat gaat ge vandaag doen?

Gestart door stevens-willy, 12 februari 2009, 14:44:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mathieu

Citaat van: barabas op  5 maart 2017, 12:03:22
Ik wou gisteren hakselen .... na drie takken hakselaar kapot ::)

En hoe oud was dat beestje dan al??????
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Citaat van: Mathieu op  6 maart 2017, 22:51:56
Citaat van: barabas op  5 maart 2017, 12:03:22
Ik wou gisteren hakselen .... na drie takken hakselaar kapot ::)

En hoe oud was dat beestje dan al??????

Over wie of wat heb je het hier Mathieu? :denken: :oops: :4_1_72:

barabas

Citaat van: Mathieu op  6 maart 2017, 22:51:56
Citaat van: barabas op  5 maart 2017, 12:03:22
Ik wou gisteren hakselen .... na drie takken hakselaar kapot ::)

En hoe oud was dat beestje dan al??????


Nog geen jaar, garantie dus.

Flurk

Ben aan een nieuw stuk bezig sedert gisteren dus vandaag ga ik eens zien wat ik er feitelijk ga van laken want dat staat nog niet vast. Zo het systeem van overal wat hout afkappen en gaten in maken en dan zien of er een vorm tevoorschijn  komt of niet. Zoniet is er brandhout om de stoof aan te steken. Na de middag een toerke met de hond. Eens zien of het beetje groen dat ik gisteren opgemerkt heb wat groener geworden is.

Flurk

8 maart 2017, 11:55:55 #2839 Laatste wijziging: 8 maart 2017, 20:23:09 door Flurk
Gisteren ongelooflijk veel geluk gehad met een ongeluk.
Ik was aan het werken met een rechte slijper met een frees in toen ik om een onbekende reden afschampte en de frees in mijn overall bleef hangen. Dat spul draaide op dat moment aan 28.000 toeren en ik kon ze niet direkt afzetten omdat ik niet meer aan de schakelaar geraakte. Gelukkig voor mijn buik blokkeerde ze doordat de stof er
zo vast rondgedraaid was. Tegen dat ik de stekker kon uittrekken was de machine wel blauwe rook en stank aan het produceren. Ik vermoed dat er wel iets zal in verbrand zijn maar voor hetzelfde geld had ze zich door mijn buik geboord. Dus ik heb een gelukkige dag gehad gisteren.;
Fotoke van de frees...................................... :biggrinumbrella1:

[bijlage verwijderd door de beheerder]

stevens-willy

Het opperhoofd en ik deze namiddag naar Sint-Truiden voor grondig onderzoek.

Willy

stevens-willy

We zijn goed gevonden tot volgend jaar als er niets tussen kom zij het meisje

Mariette & willy

Koter

Citaat van: Flurk op  8 maart 2017, 11:55:55
Gisteren ongelooflijk veel geluk gehad met een ongeluk.
Ik was aan het werken met een rechte slijper met een frees in toen ik om een onbekende reden afschampte en de frees in mijn overall bleef hangen. Dat spul draaide op dat moment aan 28.00 toeren en ik kon ze niet direkt afzetten omdat ik niet meer aan de schakelaar geraakte. Gelukkig voor mijn buik blokkeerde ze doordat de stof er
zo vast rondgedraaid was. Tegen dat ik de stekker kon uittrekken was de machine wel blauwe rook en stank aan het produceren. Ik vermoed dat er wel iets zal in verbrand zijn maar voor hetzelfde geld had ze zich door mijn buik geboord. Dus ik heb een gelukkige dag gehad gisteren.;
Fotoke van de frees...................................... :biggrinumbrella1:

Ook een geluk dat ge een overall aan had.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

Dat heb je dus als je je gereedschap in een winkel koopt waar ge tegen mensen kunt spreken. Ik ben met mijn frees naar de winkel geweest en alles uitgelegd zoals het gegaan is. De man heeft een bonnetje opgemaakt voor de fabriek en omdat ik daar goede klant ben en de frees nog maar enkele maanden oud is gaan ze het onder garantie nemen. Vrijdag mag ik ze weer gaan halen. Probeer eens hetzelfde geval bij een internetwinkel. :d_clap_20: :d_clap_20:

Micmac

Citaat van: Flurk op  8 maart 2017, 20:29:01
Dat heb je dus als je je gereedschap in een winkel koopt waar ge tegen mensen kunt spreken. Ik ben met mijn frees naar de winkel geweest en alles uitgelegd zoals het gegaan is. De man heeft een bonnetje opgemaakt voor de fabriek en omdat ik daar goede klant ben en de frees nog maar enkele maanden oud is gaan ze het onder garantie nemen. Vrijdag mag ik ze weer gaan halen. Probeer eens hetzelfde geval bij een internetwinkel. :d_clap_20: :d_clap_20:

En die overal zal ook wel naar de haaien zijn.

Flurk

Citaat van: Micmac op  8 maart 2017, 22:29:30
Citaat van: Flurk op  8 maart 2017, 20:29:01
Dat heb je dus als je je gereedschap in een winkel koopt waar ge tegen mensen kunt spreken. Ik ben met mijn frees naar de winkel geweest en alles uitgelegd zoals het gegaan is. De man heeft een bonnetje opgemaakt voor de fabriek en omdat ik daar goede klant ben en de frees nog maar enkele maanden oud is gaan ze het onder garantie nemen. Vrijdag mag ik ze weer gaan halen. Probeer eens hetzelfde geval bij een internetwinkel. :d_clap_20: :d_clap_20:

En die overal zal ook wel naar de haaien zijn.
Eigenaardig genoeg niet en dat verbaasde mij ook. De stof is er zo snel rondgedraaid en gewrongen dat de frees geen kans meer gekregen heeft om nog te draaien en direkt geblokkeerd , daardoor dat de motor doorgebrand is.

Micmac

Citaat van: Flurk op  9 maart 2017, 01:53:56
Citaat van: Micmac op  8 maart 2017, 22:29:30
Citaat van: Flurk op  8 maart 2017, 20:29:01
Dat heb je dus als je je gereedschap in een winkel koopt waar ge tegen mensen kunt spreken. Ik ben met mijn frees naar de winkel geweest en alles uitgelegd zoals het gegaan is. De man heeft een bonnetje opgemaakt voor de fabriek en omdat ik daar goede klant ben en de frees nog maar enkele maanden oud is gaan ze het onder garantie nemen. Vrijdag mag ik ze weer gaan halen. Probeer eens hetzelfde geval bij een internetwinkel. :d_clap_20: :d_clap_20:

En die overal zal ook wel naar de haaien zijn.
Eigenaardig genoeg niet en dat verbaasde mij ook. De stof is er zo snel rondgedraaid en gewrongen dat de frees geen kans meer gekregen heeft om nog te draaien en direkt geblokkeerd , daardoor dat de motor doorgebrand is.

:denken:  Uw engelbewaarder heeft enkel je adrenaline willen de hoogte injagen.

stevens-willy

Deze namiddag een wandeling rond Veulen.

Willy

stevens-willy

10 maart 2017, 16:30:00 #2848 Laatste wijziging: 10 maart 2017, 19:28:44 door stevens-willy
Terug van ons wandeling van 4023,54 meter.
Het is echt wandelweer, de natuur kom langzaam op bloei, de vogels beginnen ook actiever te worden en de eentjes op de vijver van het kasteel van Heers lieten hun gekwetter ook horen.
Ik telde elf blauw reigers op de vijver er zat ene heel hoog in een boom.
Zo een uurtje in de natuur doet deugt, waar ik wel las van begin te krijgen als ik meer dan zeven kilometers stap zijn mijn benen, zal aan ouder worden hangen zekers.

Willy

Micmac

Verticuteren is de natuur in je tuin helpen, drie zakken mos en vilt en nog eens twee zakken gras alleen langs de voorkant, dan een mengeling van kalk, stikstof en anti-mos-korrels gemaakt om erover te strooien en het ziet er alweer prachtig uit, mogelijk volgende week iets graszaad bijgooien.