Bekende sterfgevallen!

Gestart door Koter, 4 januari 2014, 11:51:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

proske


   De Frutters zijn blijkbaar geen boekenlezers . Anders had ik hier wel het bericht gelezen dat Jos Vandeloo op  90 jarige leeftijd overleden is . Hij werd geboren in Zonhoven . Hij was een ikoon onder de Vlaamse schrijvers . Zijn boek "Het gevaar " was zelfs verplichte lectuur in de scholen . Niet in mijn tijd uiteraard , want ik ben bijna van zijn generatie , maar wel toen mijn oudste in het middelbaar zat . Het verwondert mij echt dat één van onze grootste schrijvers hier tussen de plooien valt . :oops: 
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Koter

Ik ken hem wel en heb ook zijn overlijdensbericht gelezen, maar geen erg in gehad om het hier te zetten.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Hij woonde op de Houthalense steenweg vooraan links in een oud herenhuis dat een 50 tal meter van de straat lag, echt wel iets voor een schrijver die de rust nodig heeft, ik heb in Zonhoven gewoond van mijn 7 jaar tot 38 jaar maar kende Jos ook maar van een goede dag hier en daar en in de bibliotheek waar veel oude werken lagen die gretig gelezen werden.

proske


  Dat zal dan al wel een tijdje geleden zijn he Micmac. Hij woonde van 1963 in Mortsel . Op de Vijfaprilwarande . Heb van 1974 tot 1987 trouwens naast hem gewoond .
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Micmac

10 oktober 2015, 10:43:35 #274 Laatste wijziging: 10 oktober 2015, 10:46:02 door Micmac
Citaat van: proske op 10 oktober 2015, 01:34:59

 Dat zal dan al wel een tijdje geleden zijn he Micmac. Hij woonde van 1963 in Mortsel . Op de Vijfaprilwarande . Heb van 1974 tot 1987 trouwens naast hem gewoond .

Dan zal hij op meerdere plaatsen een woning gehad hebben maar een juiste biografie met privé vermeldingen is er niet, ga vandaag eens praten met zijn oude vriend die de woning ernaast had, dit was ooit de beste Advokaat van Zonhoven.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jos_Vandeloo

http://www.standaard.be/cnt/dmf20151005_01902816

proske


Ben benieuwd wat die vriend gaat vertellen  :hi_smiley:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Micmac

10 oktober 2015, 20:55:56 #276 Laatste wijziging: 10 oktober 2015, 20:59:21 door Micmac
Was in Mortsel overleden en zou rond 1974 vertrokken zijn naar A'pen, maar de hele levensloop is men aan het uitvlooien om een perfecte biografie te hebben, was ook ereburger in Mortsel IN 2000.

Biografie
Auteur: Jos Vandeloo
Hij is geboren in Zonhoven, Belgie. Hij heeft het St. Jozef College in Hasselt gedaan en ging daarna naar de middelbare school.
Tijdens WOII was hij steenkooldeskundige. Een hobby van Jos was boksen.
In 1944 meldde Jos zich als vrijwilliger voor het Britse leger. Hij fungeerde als tolk.
In 1949 trouwde hij. Daarna kwam hij terecht in de mijnbouw en bij de BRT.
Later wordt hij directeur van uitgeverij Manteau in Antwerpen.

proske


  Die vriend al gezien , Micmac ? Want dat interesseert me wel . Ook omdat ik Jos de laatste 20 jaar uit het oog verloren was . Tussen haakjes, dat bokser zijn als hobby  , dat is dus bullshit .  :4_1_72:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Micmac

Citaat van: proske op 15 oktober 2015, 01:34:22

  Die vriend al gezien , Micmac ? Want dat interesseert me wel . Ook omdat ik Jos de laatste 20 jaar uit het oog verloren was . Tussen haakjes, dat bokser zijn als hobby  , dat is dus bullshit .  :4_1_72:

Heb al iets meer, doch een deel is stamboommateriaal.

http://schrijversgewijs.be/schrijvers/vandeloo-jos/

Koter

Roger De Clerck, oprichter van de Beaulieu-groep, is overleden. Dat meldt De Tijd. De Clerck, misschien nog beter bekend onder de bijnaam Boer Clerck, bouwde vanuit het niets het internationale textielimperium Beaulieu uit, maar bleef niet onbesproken.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Gewezen topdiplomaat "Baron Dominique Struye de Swielande" overleden.
Zat zo een beetje overal tussen de Belgische Diplomatie en regelde ongeveer alles, een stille allesweter die voor de pers verborgen kon blijven, hij was slechts 68 jaar en veel te vroeg heengegaan, maar zijn roeping is mogelijk ergens anders.

kabar

Citaat van: Micmac op 28 oktober 2015, 18:10:41
Gewezen topdiplomaat "Baron Dominique Struye de Swielande" overleden.
Zat zo een beetje overal tussen de Belgische Diplomatie en regelde ongeveer alles, een stille allesweter die voor de pers verborgen kon blijven, hij was slechts 68 jaar en veel te vroeg heengegaan, maar zijn roeping is mogelijk ergens anders.
Heeft bij mij in Heverlee in opleiding geweest bij de groen lintjes.

Micmac

Citaat van: kabar op 28 oktober 2015, 23:26:05
Citaat van: Micmac op 28 oktober 2015, 18:10:41
Gewezen topdiplomaat "Baron Dominique Struye de Swielande" overleden.
Zat zo een beetje overal tussen de Belgische Diplomatie en regelde ongeveer alles, een stille allesweter die voor de pers verborgen kon blijven, hij was slechts 68 jaar en veel te vroeg heengegaan, maar zijn roeping is mogelijk ergens anders.
Heeft bij mij in Heverlee in opleiding geweest bij de groen lintjes.

Hij had een mooi palmares.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dominique_Struye_de_Swielande


Mathieu

Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

proske

Citaat van: Mathieu op  3 november 2015, 18:52:43
Ex topatleet stapt uit het leven.

http://www.hln.be/hln/nl/956/Meer-Sport/article/detail/2512279/2015/11/03/Ex-topatleet-Ronald-Desruelles-stapt-uit-het-leven.dhtml

Op tv verdomme ze het van te zeggen dat hij zelfmoord gepleegd heeft . Zal niet in hun kraam passen zeker ? :pan_kloppen:

DIT is journalistiek op zijn vrt ' s . Informatie die hun niet zint achterhouden . Iedereen , ook ik , betaal die paljassen via de belastingen .  :b_thumbsdown_20:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .