September, de herfstmaand.

Gestart door Driver, 31 augustus 2021, 12:13:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

barabas

Citaat van: Micmac op  8 september 2021, 22:37:33
Citaat van: jerryke op  8 september 2021, 14:47:33
Citaat van: barabas op  8 september 2021, 14:03:59Hoe is het nu met je revalidatie Jerryke, lukt alles een beetje?
ja alles lukt redelijk goed, wandelen en trappen heel weinig problemen.... straks bij de kinesist eens op de fiets proberen en als dat lukt mogen we niet klagen....iedere dag iets beter en meer  :e_cross_20:

Ik zie je al terug 18 worden.  :biggrinumbrella1:

Tis te hopen, dan ga ik naar de 13 :biggrinumbrella1:

jerryke

Citaat van: barabas op  9 september 2021, 01:06:13
Citaat van: Micmac op  8 september 2021, 22:37:33
Citaat van: jerryke op  8 september 2021, 14:47:33
Citaat van: barabas op  8 september 2021, 14:03:59Hoe is het nu met je revalidatie Jerryke, lukt alles een beetje?
ja alles lukt redelijk goed, wandelen en trappen heel weinig problemen.... straks bij de kinesist eens op de fiets proberen en als dat lukt mogen we niet klagen....iedere dag iets beter en meer  :e_cross_20:

Ik zie je al terug 18 worden:biggrinumbrella1:

Tis te hopen, dan ga ik naar de 13 :biggrinumbrella1:
als dat zou kunnen, en weten wat ik nu weet  ;D

jerryke

Op een dag ... ergens in 2048
Jongens, gaan jullie nog iets leuks doen dit weekend?
Bas (20): Ik ga dit weekend online daten.
Warre (18): nou ik niet hoor! Ik wil nog niet trouwen en chatten kan ik ook wel met mijn vrienden. Dat ga ik dan vanavond ook doen, online chatten. Met een biertje er bij natuurlijk, want dat mag ik nu eindelijk hebben.
Fieke (16): Ik ga dansen en dan het filmpje op tiktok zetten.
Ik: goh.. toen ik jong was gingen we met zijn allen op stap, dan kon je al die dingen tegelijk doen...
Op stap Opa? Hoe ging dat dan?
Nou, dan ging je naar een bar dancing met je vrienden om een biertje te drinken en/of te dansen en als je geluk had dan kwam je iemand tegen die je leuk vond.
Dansen? Binnen? Maar kon je elkaar wel verstaan dan met de muziek aan?
Ik: nou dat was wel eens moeilijk, je moest dan heel dicht bij elkaar staan en soms moest je zelfs schreeuwen om elkaar te verstaan.
Schreeuwen Opa? Mocht dat zomaar? En hoefde je dan geen 1.5 meter afstand te houden?
Ik: Nee dat hoefde toen nog niet.
We stonden, zaten, zongen en dansten heel dicht bij elkaar.
Zingen? Met zijn allen? Mocht dat ook?
Ik: Jazeker! Er werden toen zelfs hele festivals gehouden waar duizenden mensen samen kwamen om te zingen en dansen.
Werd dan niet iedereen ziek?
Ik: Och, iedereen was wel eens verkouden, maar dan ging je gewoon aan het werk.
Bas: Aan het werk, terwijl je verkouden was😱???
Ja hoor, alleen de aanstellers bleven thuis.
Er werd toen ook gewoon nog gezoend.
Fieke: Gezoend??? Ieuw!!😣 Met mensen van buiten je eigen huishouden opa?
Ja hoor, dat deden mensen vroeger als ze gingen daten. Het was zelfs zo dat mensen elkaar vaak begroetten met 3 kussen op de wangen. Zo feliciteerde je mensen ook, met een hand en 3 zoenen.
Met oud en nieuw gaven veel mensen zelfs iederéén een hand en 3 zoenen.
Fieke: Jakkes, wat smerig! 😨
Had iedereen dan wel alcohol bij zich om zijn/haar handen te desinfecteren?
Ik: Ja, we hadden met oud en nieuw meestal wel alcohol bij ons, maar dat smeerden we niet op onze handen hoor, dat dronken we lekker op! 😁
Warre: Er was toen ook nog overal vuurwerk toch Opa?
Ik: Ja dat klopt! Iedereen mocht dat gewoon nog afsteken.. en je had op sommige plekken vuurtjes en feesten.
Bas : Ging iedereen dan naar die feesten?
Nou, niet iedereen natuurlijk, sommige mensen stonden gewoon in groepjes op straat.
Bas : In groepjes? Meer dan 3 mensen?
Ja hoor, dat mocht toen gewoon.
Als het koud werd, mocht je zelfs met zijn allen naar binnen gaan.
Echt? Met zijn allen in 1 huis? Kwam dan de politie niet?
Nee joh, dat was toen heel normaal. Zo lang de buren er maar geen last van hadden..
Fieke : vertel nog eens iets meer opa, wat er vroeger was en nu niet meer..
Ik: Toen opa klein was, hadden we Sinterklaas en zwarte Piet.
Wat was dat voor feest dan Opa?
Dat was een feest waarbij kinderen chocola, pepernoten en cadeautjes kregen. Er is toen nog een heel gedoe om geweest omdat sommige mensen vonden dat zwarte piet racistisch was en andere mensen wilden zwarte piet houden omdat ze vonden dat het bij de Vlaamse en Nederlandsche cultuur hoorde.
Enorme rellen zijn er om geweest!
Hoe is dat afgelopen Opa?
Och, na het eerste corona virus mochten er niet meer zo veel mensen naar de intocht komen en trakteren op scholen mocht ook al niet meer.
Uiteindelijk hebben ze het hele feest maar afgeschaft. Een hoop gedoe om niks...
Wat is trakteren?
Dat mochten kinderen vroeger op school als ze jarig waren.
Dan namen ze voor alle kinderen uit de klas iets lekkers mee en nadat er voor ze gezongen was, deelden ze dat uit.
Pakten alle kinderen dan iets uit dezelfde bak?
Ja hoor, ook dat was vroeger heel normaal.
In sommige culturen aten mensen zelfs van dezelfde borden, of uit dezelfde pan!
Opa?
Ja lieverd?
Wat is cultuur?
Oh, dat is iets van vroeger...

Micmac

Daar heb je het, in 2048 word ik nog maar 100 jaar, nu zijn de eerste 100 jaar de moeilijkste daarna gaat alles vanzelf, dus ik zoek nog zo'n 27 jaar te werken om daarna te rentenieren en te leven zoals God in Frankrijk. :biggrinumbrella1:

xofie

AMAAI_ Jerryke dat is een avontuur geweest om nooit meer te vergeten en je man ook niet

jerryke

Citaat van: Micmac op  9 september 2021, 22:28:55Daar heb je het, in 2048 word ik nog maar 100 jaar, nu zijn de eerste 100 jaar de moeilijkste daarna gaat alles vanzelf, dus ik zoek nog zo'n 27 jaar te werken om daarna te rentenieren en te leven zoals God in Frankrijk. :biggrinumbrella1:

als dat zou kunnen he ;D

jerryke

Citaat van: xofie op 10 september 2021, 15:17:58AMAAI_ Jerryke dat is een avontuur geweest om nooit meer te vergeten en je man ook niet

inderdaad Fieke dat is iets wat wij nooit zullen vergeten



Micmac

Goedeavond, de vliegmeeting van Sanikol te Leopoldsburg was qua vliegtuigen 100% doch de organisatie slechts 4/10 een echte sisser, er waren 4500 aanwezigen .

jerryke

goede morgen, slaapt iedereen nog ?

barabas



jerryke

Citaat van: barabas op 13 september 2021, 10:45:56Jij MOET nog slapen! :c_bang_20:  :c_bang_20:  :c_bang_20:

neen ik ga op tijd slapen en daarbij " De morgenstond heeft goud in de mond" ....wij zijn nooit langslapers geweest

stevens-willy

 :hi_smiley: Gegroet ieder, mijn morgen rit zit er op 8 Km. Veulen Heers Horpmaal daar een tas koffie gedronken  :koffie:  en een pateeke voor Mariette mee gebracht en terug op Heers en Veulen.

Willy